شناسهٔ خبر: 30675486 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2380 ميليارد ريال اعتبار از محل رديف ريلي به بوشهر اختصاص يافت

صاحب‌خبر -
2380 ميليارد ريال اعتبار از محل رديف ريلي به بوشهر اختصاص يافت
خبرگزاري آريا - بوشهر-ايرنا- استاندار بوشهر گفت: 2 هزار و 380 ميليارد ريال اعتبار از محل رديف ريلي کشور به پروژه راه آهن بوشهر- شيراز اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، عبدالکريم گراوند پنجشنبه شب در آئين آغاز ساخت قطعه 10 راه آهن بوشهر-شيراز با حضور وزير راه و شهرسازي افزود: همچنين با اتفاق نظر و همصدايي نمايندگان استان بوشهر در مجلس شوراي اسلامي يکهزار و 30 ميليارد ريال از محل اعتبارات نمايندگان در لايحه بودجه به اين پروژه اختصاص يافته که اميد است با تخصيص اين اعتبارات شرکت آباد راهان پارس به عنوان پيمانکار پروژه بتواند هر چه زودتر با اجراي پروژه راه آهن بوشهر-شيراز اين منطقه را با برخورداري از شبکه ريلي آباد کند.
وي بيان کرد: پروژه راه آهن بوشهر-شيراز از سال 95 که به دليل مشکل مالي تعطيل شده بود که با درخواستي که از نمايندگان استان در مجلس داشتيم با اشراف به اهميت اين پروژه در توسعه استان آن را مورد حمايت قرار دادند.
گراوند ادامه داد: چهار نماينده استان بوشهر بودجه‌اي که در اختيار داشتند و مي‌توانستند در پروژه‌هاي مختلف هزينه کنند به پروژه راه آهن بوشهر- شيراز اختصاص دادند که اين همکاري آنها قابل تقدير است.
وي در ارتباط با جاده گناوه- ديلم نيز اظهارداشت: انتظار مي رود قطعه کار نشده اين پروژه نيز هر چه زودتر اجرايي شود.
نماينده مردم شهرستان هاي بوشهر، گناوه و ديلم در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: خط ريلي بوشهر-شيراز در توسعه اقتصادي کشور تاثير بسزايي دارد.
حجت الاسلام عبدالحميد خدري افزود: انتظار است با مديريت اين پروژه خط ريلي بوشهر-شيراز-اصفهان رونق بزرگي در توسعه اقتصادي کشور و بويژه استان بوشهر ايفا کند.
نماينده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: راه آهن و بندر با اتصال به يکديگر رونق پيدا مي کنند و اتصال بوشهر به شبکه ريلي از حيث اتصال بندر به اين شبکه حائز اهميتي ويژه است.
محمد باقر سعادت افزود: اميدواريم نه تنها قطعه 25 کيلومتري قطعه دهم پروژه راه آهن بوشهر-شيراز بلکه ساير قطعه هاي اين پروژه نيز به بهره برداري برسد و آرزوي ديرينه بوشهري ها محقق شود.
7212/6045
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما