شناسهٔ خبر: 30664664 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

استفاده از پتانسیل های موجود برای ارتقای سطح قرآنی استان ضرورت دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: استفاده از پتانسیل موجود در استان در راستای ارتقای سطح علمی مربیان، حافظان و قاریان امری ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام حسین دلاوری در این مراسم که با حضور کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ادارات ارشاد و آموزش و پرورش و همچنین مربیان و اصحاب قرآنی برگزار شد، گفت: اتحاد و همبستگی، بیشتر دستگاه ها بر قوام برنامه های قرآنی افزوده است‌.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اشاره به اینکه این همایش توجیهی آموزشی در راستای تبیین اهداف طرح بشارت و آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم برگزار شد، افزود: تا کنون شاهد استقبال چشمگیر از سوی مدیران دستگاه‌ها، مؤسسات و کارشناسان قرآنی از آزمون طرح تربیت حافظان بوده ایم و کارگاه‌هایی نیز در راستای تقویت بنیه قاریان و حافظان برگزار شده که مورد توجه مربیان و حافظان قرار گرفته است.

 

وی به وجود سرمایه های قرآنی و حافظان و قاریان برجسته در استان اشاره کرد و گفت: استفاده از پتانسیل موجود در استان در راستای ارتقای سطح علمی مربیان، حافظان و قاریان امری ضروری است.

 

در ادامه این همایش حجت الاسلام عبدالله حسینخانی نیز در این مراسم به ماموریت های اوقاف و امور خیریه استان در راستای نشر و گسترش فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: تلاش در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و جذب اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان به فعالیت های قرآنی امری ضروری است.

 

رئیس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف این مسئولیت و تکلیف را با یک میلیون حافظ بر عهده گرفته و در این راستا فعالیت های گسترده ای از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و آزمون های قرآنی در سطوح مختلف انجام می دهد.

 

وی با اشاره به همدلی و همکاری سه دستگاه آمموزش و پرورش، ارشاد و اوقاف بیان کرد: اهداف ما در زمینه ی ماموریت قرآنی شامل ترویج قرآن در میان اقشار جامعه، ارتقای کمی و کیفی مسابقات قرآنی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین دستگاه های برگزار کننده مسابقات قرآن و استفاده بهینه از ظرفیت دولتی و مردمی برای برگزاری مسابقات قرآنی است.

نظر شما