شناسهٔ خبر: 30624049 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ستاری:‌

وظیفه اصلی دولت ایجاد اکوسیستم برای اقتصاد دانش‌بنیان است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دولت باید محیط اکوسیستم دانش‌بنیان را فراهم کند اما کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد که برای بخش خصوصی سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌روزهای اول که کار دانش‌بنیان را آغاز کردیم مطالعاتی را به بهترین افرادی که در آمریکا داریم، پیشنهاد دادیم و این سؤال را پرسیدیم که چرا سیلیکون‌ ولی در کالیفرنیاست؟ پاسخ آن فقط یک کلمه است و آن اکوسیستم است چرا که نه پول نه دانش به تنهایی نمی‌تواند سبب اقتصاد دانش‌بنیان شود، آنچه سبب اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود اکوسیستم است. پژوهشی که با پول دولت انجام شود محکوم به شکست است. همه جای دنیا به این صورت است.

ستاری گفت:‌زمانی ما می‌توانیم پولسازی کنیم که به ازای طرح هزار تومان که دولت می‌آورد 8 هزار تومان بخش خصوصی بیاورد. پژوهش احتیاج به صدقه ندارد بلکه خودش پولساز است.

وی تاکید کرد: معنی آموزش در آینده دیگر به مدرسه و دانشگاه رفتن نیست، بلکه یادگیری تا لحظه مرگ است و بستر اصلی این آموزش در شهرهاست که شهرهای ما باید شهرهای نوآور باشد و در اینجاست که نواحی خلاق مفهوم می‌یابند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: 50 درصد کاربران اینترنت خاورمیانه ایرانی هستند، ما نهمین زبان فضای مجازی هستیم، تعداد صفحات وب فارسی نسبت به عربی چندین برابر است، ما بهترین استارت‌آپ‌های منطقه را داریم، ما در بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی فوق‌العاده‌ایم و بسیاری از داروهای‌مان را خودمان تولید می‌کنیم که امیدواریم با حمایت‌های شهرداری تهران بتوانیم اکوسیستم دانش‌بنیان را در شهر توسعه دهیم.

ستاری گفت: وظیفه اصلی دولت ایجاد محیط کسب و کار است اما کمک‌ها باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ترغیب شود. اما به دنبال ایده‌های تکراری هم نباید باشیم که امیدواریم ناحیه نوآوری شریف الگو باشد.

انتهای پیام/

نظر شما