شناسهٔ خبر: 30589020 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خودروسازان کشور سالانه ۱۰۰ هزار کشته و معلول تحویل جامعه می دهند

صاحب‌خبر -
‌خودرو سازان داخلی که آسیب‌رسان‌ترین شرکت ها ‌و سازمان‌های در صنایع هستند، سالانه ۲۰ هزار کشته و چهار برابر آن معادل ۸۰ هزار نفر مصدوم و معلول تحویل جامعه می‌دهند که باید تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

‌«محمـدعلی کـوزه‌گر» مدیرکل مشارکت‌های مردمی‌و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور بااعلام مطلب فوق و اشاره به این که سالانه ۲۰ هزار‌‌نفر در سوانح جاده‌ای کشته می‌شوند، گفت: تاکنون هیچ مرکز نگهداری از معلولان یا بیمارستان سوانح سوختگی توسط شرکت‌های خودروساز احداث نشده است و این خود نشان دهنده این است که، صنایع مسئولیت اجتماعی‌شان را نمی‌پذیرند.

به گزارش روابط عمومی‌و اموربین الملل بهزیستی،وی‌در نخستین جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی

(‌سهم) این نشست را گامی‌بزرگ و مبتکرانه برای جلب توجه سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و دستگاهای دولتی و غیردولتی به خدمات بهزیستی بیان کرد و افزود: همه باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند، در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی به مسئولیت اجتماعی توجه شده است؛ برای مثال پرداخت زکات و فطریه از بهترین دستورهای دینی در این زمینه است.

مدیرکـل مـشارکت‌های مردمی‌و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور مهمترین مساله در مسئولیت اجتماعی را دست به دست هم دادن برای پیشگیری از آسیب اجتماعی بیان کرد و افزود: برخی مردم خواسته یا ناخواسته دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.

کوزه گر در ادامه با بیان اینکه ضریب ایمنی خودروهای خارجی بیشتر است، اذعان کرد: اگر تصادف هم صورت گیرد، تلفات آنها به دلیل ضریب ایمنی بالا، کمتر است؛‌ با این حال خودرو سازان داخلی که آسیب‌رسان‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌های در صنایع هستند و سالانه چهار برابر تعداد کشته‌ها و معادل ۸۰ هزار نفر مصدوم تحویل می‌دهند که باید تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.

نظر شما