شناسهٔ خبر: 30557189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور :

خودروسازان در قبال قربانیان سوانح جاده‌ای مسئولیت نمی‌پذیرند

شیراز- ایرنا- مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور گفت: جاده‌ها سالانه 20 هزار کشته تحویل می‌دهند، یعنی دو برابر کشته‌های جنگ تحمیلی؛ اما شرکت‌های خودروساز داخلی که بیشترین تلفات مربوط به تولیدات آن‌ها است، هیچ مسئولیتی نپذیرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدعلی کوزه گر شنبه 22دی ماه در نخستین جلسه هم‌اندیشی سازمان‌های دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی(سهم) که به میزبانی بهزیستی شیراز برگزار شد، اضافه کرد:تاکنون هیچ مرکز نگهداری از معلولان یا بیمارستان سوانح، توسط شرکت‌های خودروساز احداث نشده که نشان می‌دهد این صنایع مسئولیت اجتماعی‌شان را نمی پذیرند.
وی بیان کرد: ضریب ایمنی خودروهای خارجی بیشتر است و اگر تصادف هم صورت گیرد، تلفات آنها به دلیل همین ضریب ایمنی کمتر است.
کوزه گر گفت: خودرو سازان داخلی آسیب ‌رسان ترین شرکت ها در صنایع هستند و سالانه حدود 80 هزار نفر مصدوم تحویل می‌دهند که باید تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند.
وی همچنین گفت: نشست هم‌ اندیشی سازمان‌های دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی(سهم) گامی بزرگ و مبتکرانه برای جلب توجه سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادها و دستگاه های دولتی و غیردولتی به خدمات بهزیستی است.
کوزه گر با بیان اینکه همه باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند، اضافه کرد: در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی به مسئولیت اجتماعی توجه شده است؛ برای مثال پرداخت زکات و فطریه از بهترین دستورهای دینی در این زمینه است.
مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور افزود: برخی مردم خواسته یا ناخواسته دچار آسیب اجتماعی می‌شوند و این آسیب‌ها همچون آتشی است که اگر خاموش نشود گریبان و کاشانه همه ما را خواهد گرفت.
مدیرکل مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور عنوان داشت: امروزه تعریف مسئولیت اجتماعی در سازمانها و نهادهای مردمی تجلی می یابد.
وی با بیان اینکه 6 میلیون مددجو از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند، گفت: یک و نیم میلیون نفر از این تعداد معلولان هستند و سالانه 30 هزار کودک معلول نیز متولد می‌شود‌ که این به معنای تحمیل هزینه‌های سنگین بر دولت و مردم است.
7375 /1876

نظر شما