شناسهٔ خبر: 30567591 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

جلیقه زردهای فرانسه در نهمین شنبه اعتراضات، زنجیره انسانی تشکیل دادند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: معترضان فرانسوی دیروز در ادامه اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت این کشور که وارد نهمین هفته شده است، به خیابان ها آمدند و زنجیره انسانی تشکیل دادند.
همانطور که پیشتر برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در فرانسه فراخوان داده شده بود، معترضان موسوم به «جلیقه زرد» در نهمین شنبه متوالی در برخی شهرها به خیابان‌ها آمدند. عده‌ای از مردم در پاریس با قرار گرفتن میان نیروهای پلیس و معترضان، زنجیره انسانی تشکیل دادند. همچنین معترضان یکی از دفاتر پلیس در شهر «روان» را تعطیل کردند. فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از این است که در برخی مناطق نیروهای پلیس و مردم با هم درگیر شدند.
معترضان در پاریس در حالی که شعار «مکرون استعفا بده» را سر می‌دادند، خیابان‌های اصلی مرکز شهر را به کنترل خود درآوردند. عده زیادی از معترضان در خیابان‌های شهر «بورژ» که طبق اعلام قبلی مرکز اعتراض‌های دیروز فرانسه بود هم تجمع کردند. بیش از ۱۳ هزار نفر در شبکه‌های اجتماعی اعلام آمادگی کرده بودند که در تظاهرات در این شهر شرکت می کنند. این در حالی است که مقامات برگزاری هرگونه تظاهرات را ممنوع اعلام کرده بودند. در منطقه باستیل پاریس هم خیل معترضان شعار‌هایی علیه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه سر دادند. در شهر «لیون» هم تظاهرات آرام برگزار شد.
*انگلیس
منابع انگلیسی گزارش دادند، «جیمز گودارد» سردسته جلیقه زردهای انگلیس در آستانه برگزاری تجمع اعتراضی طرفداران برگزیت، در لندن دستگیر شد. جیمز گودارد در مقابل ایستگاه مترو «سنت جیمز پارک» لندن، جایی که گروه‌های راست افراطی و طرفداران برگزیت با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد پوشیده و قصد داشتند به روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعتراض کنند، دستگیر شد.
در این حرکت اعتراضی که در آستانه رأی‌گیری سرنوشت‌ساز پارلمان انگلیس به توافقنامه پیشنهادی دولت ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا صورت گرفت، شرکت‌ کنندگان شعارنوشته‌هایی را در حمایت از خروج سریع این کشور از اتحادیه اروپا در دست داشتند.

نظر شما