شناسهٔ خبر: 30535602 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان: برای تحقق صلح در افغانستان تلاش می کنیم

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که کشورش برای تحقق صلح در افغانستان و پایان جنگ در این کشور، همه تلاش های خود را انجام می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه ایرنا، «محمد فیصل» با انتشار پیامی در توئیتر درخصوص روند مذاکرات صلح افغانستان گفت: دولت پاکستان معتقد است که گفت و گو، تنها راه موفقیت مذاکرات و حل و فصل اختلافات در موضوع جنگ افغانستان است.
پیش از این نیز، فیصل در نشست هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا با موضوع مذاکرات ایران با طالبان در تهران و موضع پاکستان در این خصوص، با اذعان به نقش ایران در روند صلح افغانستان گفت:توافق منطقه ای برای موفقیت و تداوم تلاش برای تحقق صلح در افغانستان اهمیت ویژه ای دارد.
وی اضافه کرد: پاکستان معتقد است که همسایگان افغانستان باید برای تحقق روند صلح در این کشور نقش آفرینی کنند و دولت اسلام آباد با درخواست ایالات متحده و افغانستان، این مذاکرات را تسهیل می کند.
فیصل ادامه داد: پاکستان همیشه تأکید کرده که همسایگان و کشورهای مهم منطقه ای، باید نقش خود را برای صلح افغانستان بازی کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: توافق منطقه ای در مورد روند صلح افغانستان بسیار مهم است و گزارش هایی درخصوص مذاکرات ایران و طالبان نیز منتشر شده است.
این دیپلمات پاکستانی اضافه کرد: طی ماه های اخیر شاهد تعاملات طالبان با کشورهای مختلف و مشارکت آنها در کنفرانس های بین المللی بوده ایم.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز سه شنبه هفته جاری در دیدار با «عمر داوود زئی» نماینده ویژه اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در امور صلح این کشور گفت که کشورش هر اقدامی را برای پایان جنگ و خونریزی در افغانستان انجام می دهد.
«شاه محمود قریشی» به نماینده ویژه اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اطمینان داد که دولت اسلام آباد، تمامی اقدامات و کمک های لازم را برای کمک به مردم این کشور و پایان جنگ و خونریزی انجام می دهد و بدون شک با پایان جنگ، مردم افغانستان وارد مرحله جدیدی از صلح و رفاه می شوند.
دو طرف همچنین بر تداوم گفت وگوهای مقامات افغانستان و پاکستان و گسترش همکاری های تجاری دوجانبه و فعالیت های اقتصادی و گسترش ارتباطات مردم دو کشور تاکید کردند.
شبک**آساق**6125**1392

نظر شما