شناسهٔ خبر: 30528605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده اشرفی غنی، نقش اسلام آباد را در صلح افغانستان ستود

اسلام آباد - ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان که اخیرا به پاکستان سفر کرده است، نقش دولت اسلام آباد را در روند و تحقق صلح افغانستان، مثبت ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا «محمد عمر داوود زئی» در گفت وگو با یک رسانه خارجی، افزود:دولت پاکستان در خصوص مذاکرات صلح افغانستان نقش مثبتی ایفا کرده است.
نماینده ویژه اشرف غنی با اظهار به اینکه دولت و نظام پاکستان در خصوص افغانستان دیدگاه و رویکرد مشترکی را دنبال می کنند، گفت:دیدگاه مشترک میان رهبران سیاسی و نظامی اسلام آباد باعث ایجاد فضای سازگار برای گفت وگو در خصوص مسائل کلیدی می شود.
عمر داوود زئی گفت: ما نمی خواهیم به مسائل مربوط به گذشته برگردیم، اما نکته مهم در زمان فعلی این است که اسلام آباد نقش مثبتی را در حیطه افغانستان و مذاکرات صلح این کشور ایفا می کند.
وی تاکید کرد: رویکرد دولت پاکستان نیز در قبال افغانستان تغییر یافته است.
نماینده ویژه رئیس جمهوری افغانستان در خصوص گفت وگوهای اخیر میان طالبان و واشنگتن نیز گفت: تاکنون چیزی در این مذاکرات نهایی نشده است به همین دلیل طالبان مذاکره با دولت کابل را رد کرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که گروه طالبان به زودی مذاکرات با دولت افغانستان را آغاز کند.
به گزارش ایرنا نماینده ویژه اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در امور صلح این کشور، شامگاه سه شنبه هفته جاری با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.
«عمر داوود زئی» با ابلاغ سلام رییس جمهوری افغانستان به سران پاکستان، گفت:دولت افغانستان اراده محکمی برای توسعه همکاری ها با پاکستان در همه زمینه ها دارد.
وی همچنین از نگاه و اقدامات نخست وزیر پاکستان برای تحقق صلح و ثبات در افغانستان تقدیر کرد.
نماینده ویژه رییس جمهوری افغانستان همچنین در این دیدار، سه بار سفر شاه محمود قریشی به کابل ظرف مدت چهار ماه را نشان واضحی از حمایت ها و پشتیبانی پاکستان از افغانستان عنوان کرد.
وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار، با بیان تعهد دولت اسلام آباد به تحقق صلح و ثبات منطقه، گفت:پاکستان خواهان ثبات در افغانستان است و این ثبات را لازمه رونق اقتصادی منطقه می داند.
«شاه محمود قریشی» به نماینده ویژه اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اطمینان داد که دولت اسلام آباد، تمام اقدامات و کمک های لازم را برای کمک به مردم این کشور و پایان جنگ و خونریزی انجام می دهد و بدون شک با پایان جنگ، مردم افغانستان وارد مرحله جدیدی از صلح و رفاه می شوند.
دو طرف همچنین بر تداوم گفت و گوهای مقامات افغانستان و پاکستان و گسترش همکاری های تجاری دوجانبه و فعالیت های اقتصادی و گسترش ارتباطات مردم دو کشور تاکید کردند.
آساق**274**6125*1436*

نظر شما