شناسهٔ خبر: 30515128 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تذکرات شفاهي و کتبي نمايندگان به مسئولان اجرايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه امروز چهارشنبه مجلس تذکرات شفاهي و کتبي در موضوعات مختلف به مسئولان اجرايي کشور ارائه کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، تعلل در راه اندازي کانال مالي اروپا، تخريب شخصيت آيت الله هاشمي رفسنجاني، تضعيف جايگاه مجلس، افزايش قيمت گوشت و کالاها، حذف رديف هاي غيرکارآمد بودجه، سهام عدالت، سبد کالا، اجراي رتبه بندي معلمان و گازرساني به مناطق محروم از جمله محورهاي تذکر امروز – چهارشنبه –نمايندگان مجلس بود.
مصطفي کواکبيان نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي با گراميداشت دومين سالگرد رحلت يکي از استوانه هاي اصلي انقلاب و فرمانده 8 سال دفاع مقدس، سردار صلح و سازندگي آيت الله هاشمي رفسنجاني، از برخي جناح هاي سياسي که هنوز هم تخريب آيت الله هاشمي را رها نکرده اند، مي خواهم مراسم تشييع ديگر بزرگان و علما را با تشييع پيکر ايشان مقايسه کنند تا جايگاه رفيع آيت الله هاشمي را در ميان مردم بهتر متوجه شوند.
کواکبيان يادآور شد: هاشمي رفسنجاني هنوز زنده است و به همين دليل افراطيون هنوز شعار مرگ بر هاشمي را سر مي دهند.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خطاب به کشورهاي اروپايي گفت: اگر چه ما با شما قطع رابطه نمي کنيم، اما مطمئن باشيد ملت ايران منتظر شما نمي ماند چرا که تعلل شما براي کانال مالي SPV براي مردم غيرقابل قبول است.
اين نماينده مردم تهران در مجلس در ادامه انتخاب استاندار و شهردارتهران را تبريک گفت و افزود: اميدوارم با اين انتخاب شايسته مردم نجيب تهران شاهد حل نابساماني ها باشند چرا که مشکلات عديده اين کلانشهر بايد از طريق بودجه 98 حل شود مباحثي در اين زمينه وجود دارد که به موقع مطرح خواهم کرد.
** دولت براي سهام عدالت تدبيري بيانديشد
حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي با استناد به اصل سوم قانون اساسي مبني بر رفع تبعيض ناروا در کشور به بحث پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: اين امر منجر به آن شد که برخي متوجه شوند نام آنها قبلاً ثبت نشده يا آن که به نام آنها عددي از سهام عدالت واريز نشده است.
وي با اشاره به ايجاد دوگانگي در بين مردم در پي اين رويه ادامه داد: افرادي که حائز شرايط هستند و زماني ثبت‌نام کرده بودند، اکنون سايت بسته شده و نمي‌گذارد ثبت‌نام آنها تکميل شود ضمن آن که خانواده‌هاي مستضعف واجد شرايط از اين امر محروم شده‌اند، بنابراين دولت در اين زمينه تدبيري بيانديشد.
حاجي دليگاني در تذکر ديگري در خصوص ارائه سبد کالا گفت: آنها که هيچ شغل و درآمدي ندارند، هنوز همان 200 هزار تومان حمايتي را دريافت نکرده‌اند که نوعي بي‌عدالتي است.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در خصوص اصلاح قانون بودجه يادآور شد: مشکل از آنجا شروع شد که اکثريت مجلس به اصلاح اين قانون رأي داد، اما شجاعي معاون دادستان ديوان محاسبات، هم مصاحبه تلويزيوني عليه اين مصوبه مجلس داشته و يک نامه در رد اين مصوبه نوشته است.
حاجي دليگاني ادامه داد: مجلس هم از وي توضيح نخواسته که شما در حالي که بايد طرف مجلس باشيد، چرا توپ را به دروازه خودي مي زنيد.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از تذکر خود با انتقاد از افزايش قيمت گوشت در بازار گفت: دام زنده قاچاق مي‌شود در حالي که گوشت در بازار داخل به کيلويي 90 هزار تومان رسيده و برخي مردم ماه‌ها است که نتوانسته‌اند گوشت بخرند.
** مطهري: درخواستي از سوي مجلس براي ممنوع التصويري آقاي زائري نبوده است
حجت‌الاسلام عبدالحميد خدري نماينده مردم بوشهر در مجلس شوراي اسلامي درتذکري با استناد به بند 11 ماده 22 آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي گفت: تذکر بنده در‌با‌ره وظايف و اختيارات هيأت رئيسه مجلس است، در بند 11 ماده مذکور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به حفظ شأن، منزلت واقتدار مجلس تصريح د‌ارد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنين اين بند به دفاع از حقوق و جايگاه قانوني نمايندگان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تأکيد مي‌کند.
وي خطاب به علي مطهري گفت: اخيرا متاسفانه حرکت‌هايي د‌ر بحث تضعيف و وهن مجلس شروع شده است؛ د‌ر يک بر‌نامه زنده تلويزيوني فردي روحاني که خود د‌ا‌نش آموخته حوزه‌هاي علميه و تحصيل کر‌د‌ه علوم اديان بوده و ابوي گرامي‌شان 4 دوره نماينده مجلس بوده و گوشت، پوست و استخوان و‌ي، از حقوق و مزاياي مجلس رشد کر‌د‌ه است، جناب آقاي حاج آقا زائري، به‌راحتي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقد مي‌کند و مي‌گويد شرم بر مجلس باد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
خدري افزود: ا‌گر ما نسبت به يک نماينده نقد يا انتقاد داريم حق نداريم اين ر‌ا به يک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهادي مثل مجلس تعميم دهيم که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن به عنوان عصاره فضائل ملت تشبيه شده است، بنابراين ما از هيات رئيسه انتظار داريم با توجه به بند 11 ماده 22 آيين‌نامه داخلي مجلس، وظايفي که بر‌ا‌ي هيات رئيسه د‌ر بابت دفاع از شأن،‌ اقتدار مجلس و جايگاه قانوني نمايندگان برشمرده است دفاع کند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: د‌ر حالي که صدا و سيما طبق قوانين داخلي با اين روحاني ظاهرا برخورد کر‌د‌ه است، ا‌ما مجلس و هيات رئيسه آن د‌ر اين باب ورودي نکرده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
علي مطهري که رياست جلسه‌ علني ا‌مروز ر‌ا بر‌عهد‌ه داشت در پا‌سخ به تذکر خدري گفت: آقاي خدري به خاطر همين مطلب يعني نوع رفتار صدا و سيما در‌با‌ره مجلس هيات رئيسه مجلس جلسه‌اي با رئيس سازمان صدا و سيما و برخي معاونان آنها داشت که د‌ر اين جلسه‌‌‌‌‌ همه اين موارد مطرح شد‌. هم اين موضوع مطرح شد و هم ‌مسائل ديگري که وجود داشت‌.
مطهري ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌ر نشست مذکور تا حد زيادي قبول کردند که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌يک مقداري قصور شده و البته معتقد بو‌دند که تعمدي د‌ر کار نيست و به هر حال قرار بر نوعي اصلاح رفتار شده است.
و‌ي اضافه کر‌د:‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره موضوع خاص هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام شده بو‌د که گويا هيات رئيسه درخواست کر‌د‌ه که ايشان ممنوع‌التصوير شو‌د، خير، چنين بحث‌هايي مطرح نبوده و ما هيچ درخواستي از آنها نکرديم. ما فقط ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طرح موضوع کرديم، يعني گفتيم چنين ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌نامه‌هاي ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پخش شده و آنها هم ضمن آن جواب‌هايي داشتند و چنين درخواستي از سمت مجلس نبوده است.
نايب رييس مجلس يادآور شد: به هر حال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ان‌شاءالله ايشان هم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رويه خود ر‌ا تغيير دهند.
** هيچ کنترلي بر قيمت گوشت وجود ندارد
عباسعلي پوربافراني نماينده مردم نايين در مجلس شوراي اسلامي در تذکري به استناد بند 12 ماده 22 قانون آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، گفت: اصرار بر حفظ قيمت کالاهاي اساسي بدون نظارت موجب از بين بردن منابع کشور شده است. در مورد قيمت گوشت علي رغم اينکه دولت يارانه به برخي از دامداران مي دهد، هيچ کنترلي بر قيمت آن وجود ندارد.
وي ادامه داد: مردم به اجبار هر قيمتي که در بازار ارايه مي شود را مي پذيرند در غير اين صورت بايد سفره هاي خود را خالي کنند. از اين رو اميدواريم تدبيري از سمت مجلس انديشيده شود تا نظارت بر يارانه اختصاصي صورت گيرد.
پوربافراني در ادامه در تذکري گفت: بسياري از پروژه هاي عمراني و جاده هاي روستايي و شهري در کشور از جمله حوزه انتخابيه نائين مدت هاست که مصداق کبريت و قير شدند.
وي ادامه داد: مدتي پول نبود، مردم صبر کردند تا حداقل اعتبارات اختصاص يافت و هم اکنون با وجود حداقل اعتبارات بايد منتظر قير بمانند. مردم در اين جاده ها آسيب جاني و مالي مي بينند لذا هر چه سريعتر اقدامات بايد عملياتي شود.
** کساني هم که زير 6 ميليون حقوق مي گيرند زير خط فقر هستند
روح‌اله بابايي صالح نماينده مردم بويين زهرا مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي به دولت و نمايندگان مجلس در خصوص حق و حقوق بازنشستگان کشوري، لشکري، تأمين اجتماعي و همسان سازي آنها گفت: با توجه به افزايش قيمت ارز و نوسانات بازار اگر در گذشته خط فقر زير 3 ميليون بود اکنون افرادي که زير 6 ميليون تومان حقوق دريافت مي کنند نيز زير خط فقر هستند، اميدوارم نمايندگان و دولت اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند.
وي در تذکري ديگر به دولت و وزير آموزش و پرورش در خصوص اعمال مدرک تحصيلي و ادامه تحصيل فرهنگيان افزود: آموزش و پرورش مهد علم آموزي است ولي اين وزارتخانه مدرک تحصيلي معلمان را اعمال نمي‌کند که اميدوارم وزير آموزش و پرورش اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهد.
** رديف هاي غيرکارآمد در بودجه حذف شود
محمدرضا بادامچي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت: تمامي درآمدهاي کشور بايد به حساب خزانه‌داري واريز شود تا بتوانيم دخل و خرج، نحوه هزينه‌کرد و تورم و فساد را کنترل کرده و با مديريت از پرداخت‌هاي سليقه‌اي و بدون برنامه جلوگيري کنيم.
وي ادامه داد: آيا وقت آن نرسيده که رديف‌هاي غيرکارآمد را حذف کنيم و ضرورت‌هاي عيني اقتصادي جامعه مورد توجه قرار گيرد؟
اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: مجلس براي کاهش فشار بر سفره مردم بايد بودجه 98 را بررسي و در برابر تخصيص بودجه به نهادهاي خاص و غير شفاف تصميم‌گيري کند، از الزامات مهم بودجه امسال ساماندهي معافيت مالياتي و حذف برخي يارانه‌هاي پنهان است.
نايب رئيس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: دستگاه ديپلماسي بايستي استراتژي مشخصي براي نقشه راه نفوذ ديپلماسي اقتصادي را طراحي کرده و براي حضور در کشورهاي همسايه که 500 ميليون جمعيت دارند، اقدام کند. در بهبود روابط تجاري، خارجي و معنوي با ساير کشورها بايد در آوردگاه تصميمات بزرگ، کشور را نجات دهيم.
**خط انتقال گاز بخش قطور به ترکيه صادر شود
سيدتقي کبيري نماينده مردم خوي در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت: درخواست دارم مجوز خط انتقال گاز بخش قطور به ترکيه را هر چه سريعتر صادر کرده و پيگيري‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهيد.
وي در تذکر ديگري خطاب به وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي گفت: بيمارستان تأمين اجتماعي اين شهرستان مقرر بود در آبان ماه با حضور رياست جمهوري افتتاح شود اما با درگذشت دکتر نوربخش اين افتتاح به تأخير افتاد، دستور ويژه اي براي تحقق اين مهم صادر کنيد.
** در بودجه 98 معلمان و رتبه بندي آنها در نظر گرفته شود
محمد بيرانوندي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي خطاب به رئيس جمهوري گفت: جوانان لر از شما مي‌خواهند که با سفر به استان لرستان و تشکيل کارگروه ويژه متشکل از وزيران و کارشناسان به درد مزمن و خانمان‌سوز بيکاري رسيدگي کنيد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم در تذکر ديگري گفت: به عنوان خادم قشر فرهيخته فرهنگيان در مجلس شوراي اسلامي و در آستانه بررسي بودجه سال 98 از دولتمردان و کميسيون تلفيق مي‌خواهم معلمان را دريابند و بودجه لازم را براي اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان در نظر بگيرند تا اين طرح به صورت کامل اجرايي شود.
وي در تذکر ديگري به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: بازنشستگان کشوري و تأمين اجتماعي، شناسنامه و هويت کاري و اداري اين مملکت هستند و روا نيست در مسير پر سنگلاخ بخش سوم زندگي‌شان بي‌کس و بي‌پناه رها شوند و از دولت و مجلس انتظار داريم تا طرح همسان‌سازي حقوق‌ها و دستمزدها براي اين قشر مظلوم اجرا شود.
** دشمنان به دنبال تخريب دولت و مجلس و نهادهاي حاکميتي هستند
سيدمحسن علوي نماينده مردم لامرد در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت: دشمنان نظام سعي دارند بافشار تحريم ها و تخريب دولت و مجلس و نهادهاي حاکميتي و کتمان خدمات نظام اعتماد را سلب کنند. متاسفانه در شرايطي که مسئولان در تلاش هستند تا آثار تحريم ها را رفع کنند، انتشار اخبار کذب با هدف ايجاد خلل در خدمت رساني را شاهديم.
وي ادامه داد: در برخي از رسانه ها و سخنراني اصحاب تريبون در سطح ملي و محلي نيز به اين شايعات و اخبار کذب دامن زده مي شود.
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: اين اقدامات تخريبي در آستانه انتخابات مجلس تشديد شده است.
وي تصريح کرد: اين افراد و رسانه ها را به تقواي الهي توصيه مي کنم. بايد توجه داشت ملت ايران اکنون تشنه اخلاق اسلامي، کرامت انساني و صداقت است.
نماينده مردم لامرد در مجلس شوراي اسلامي گفت: از قوه قضائيه درخواست مي کنم جهت جلوگيري از فضاي ناپسند فعلي، رسالت قانوني خود را فارغ از نگاه سياسي و در راستاي استقلال قوه قضائيه انجام دهد.
** دولت بايد متمم بودجه را ارايه دهد
مهرداد بائوج لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي ضمن گراميداشت سالگرد عمليات کربلاي 5 و ياد و خاطره شهداي اين عمليات گفت: سالگرد رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني را خدمت ملت ايران تسليت عرض مي‌کنم.
نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي افزود: نمايندگان در بند (و) قانون بودجه سال 97 اصلاحاتي انجام دادند که اعتبار قانون در گذشته تا پايان شهريور ماه بود که با اصلاح قانون تا پايان اسفند ماه افزايش پيدا کرد.
وي با بيان اينکه تمامي توليدکنندگان در انتظار اصلاح بند (و) قانون بودجه سال 97 هستند، بيان کرد: با اصلاح قانون توسط نمايندگان تغيير خاصي در اين قانون ايجاد نشد؛ اگر اين اقدام خلاف شرع يا قانون اساسي بود شوراي نگهبان بايد در همان زمان به آن ايراد مي‌گرفت.
عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: بر اساس ايراد شوراي نگهبان به اين اصلاحيه، مجلس نمي‌تواند اصلاحي داشته باشد و دولت بايد متمم بودجه ارائه دهد.
بائوج لاهوتي تأکيد کرد: اين موضوع نبايد بلاتکليف بماند و کميسيون برنامه و بودجه نيز بايد وارد عمل شود چرا که توليدکنندگان منتظر اعمال اين تغيير هستند.
اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پل املش به آطاقور آسيب شديد ديده و ارتباطات استاني مختل شده است، اين در حالي است که دولت به آن توجهي ندارد، از رياست جمهوري و وزير راه و شهرسازي مي‌خواهم عمليات ساخت اين پل را هر چه سريعتر انجام دهد.
علي مطهري که رياست جلسه علني را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر اين نماينده گفت: شوراي نگهبان در مورد اصلاح بودجه بيان کرده دولت بايد لايحه دهد و مجلس نمي‌تواند اقدامي انجام دهد. موارد مشابهي در گذشته نيز وجود داشته که ما اصلاحاتي انجام داده‌ايم، سوال است که چرا به اين اصلاحات ايراد وارد شده است.
** گاز رساني به سيستان و بلوچستان عملياتي نشده است
حبيب اله دهمرده نماينده مردم زابل مجلس شوراي اسلامي در تذکر شفاهي گفت: با توجه به اينکه در فصل بودجه قرار داريم، خواهشمند است درخصوص جبران عقب ماندگي تاريخي استان سيستان و بلوچستان توجهي ويژه شود.
وي از رئيس جمهوري خواست براي پرداخت خسارت ناشي از خشکسالي سيستان به مردم اين منطقه هر چه سريعتر دستور دهد.
نماينده مردم زابل در مجلس خطاب به وزير کشور گفت: به اين ناامني هاي سيستان و بلوچستان پايان داده و زمينه آزادسازي گروگان ها را هر چه سريعتر فراهم کنيد؛ اين وضع قابل تحمل و در شأن نظام جمهوري اسلامي ايران نيست و اين حرکت کور و زشت اشرار محکوم است.
دهمرده از وزير نيرو خواست در زمينه حقابه رودخانه هيرمند و انتقال آب از درياي عمان ورود کند و گفت: اميدواريم طبق قول هاي داده شده، زمينه اجراي اين امر فراهم شود.
وي خطاب به روحاني گفت: شما در سفر به سيستان به مردم قول داديد که تا اول مهر، سيستان گازدارمي شود؛ آيا در جريان هستيد که اين امر تاکنون عملياتي نشده است؟
** قصد توهين به مردم سمنان نبوده است
علي مطهري نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در خصوص تذکر ماده (75) آيين‌نامه احمد همتي نماينده مردم سمنان و مهدي شهر در مجلس پيرامون تذکر شفاهي روز گذشته احمدي لاشکي اظهار داشت: روز گذشته آقاي قاسم احمدي لاشکي در تذکر شفاهي خود اشاره‌اي به سلسله سمنانيان داشته است که اين موضوع مورد اعتراض آقاي همتي نماينده سمنان قرار گرفته است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: توضيحاتي که آقاي احمدي ارائه کردند نشان داد که قصد توهين در کار نبوده است، اميدوارم نماينده سمنان اين توضيحات را بپذيرد و تذکري ندهد.
سيام**1058**1535
انتهاي پيام /*

نظر شما