شناسهٔ خبر: 30506352 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی

تهران - ایرنا - جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز چهارشنبه مجلس تذکرات شفاهی و کتبی در موضوعات مختلف به مسئولان اجرایی کشور ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، تعلل در راه اندازی کانال مالی اروپا، تخریب شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی، تضعیف جایگاه مجلس، افزایش قیمت گوشت و کالاها، حذف ردیف های غیرکارآمد بودجه، سهام عدالت، سبد کالا، اجرای رتبه بندی معلمان و گازرسانی به مناطق محروم از جمله محورهای تذکر امروز – چهارشنبه –نمایندگان مجلس بود.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با گرامیداشت دومین سالگرد رحلت یکی از استوانه های اصلی انقلاب و فرمانده 8 سال دفاع مقدس، سردار صلح و سازندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی، از برخی جناح های سیاسی که هنوز هم تخریب آیت الله هاشمی را رها نکرده اند، می خواهم مراسم تشییع دیگر بزرگان و علما را با تشییع پیکر ایشان مقایسه کنند تا جایگاه رفیع آیت الله هاشمی را در میان مردم بهتر متوجه شوند.
کواکبیان یادآور شد: هاشمی رفسنجانی هنوز زنده است و به همین دلیل افراطیون هنوز شعار مرگ بر هاشمی را سر می دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به کشورهای اروپایی گفت: اگر چه ما با شما قطع رابطه نمی کنیم، اما مطمئن باشید ملت ایران منتظر شما نمی ماند چرا که تعلل شما برای کانال مالی SPV برای مردم غیرقابل قبول است.
این نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه انتخاب استاندار و شهردارتهران را تبریک گفت و افزود: امیدوارم با این انتخاب شایسته مردم نجیب تهران شاهد حل نابسامانی ها باشند چرا که مشکلات عدیده این کلانشهر باید از طریق بودجه 98 حل شود مباحثی در این زمینه وجود دارد که به موقع مطرح خواهم کرد.

** دولت برای سهام عدالت تدبیری بیاندیشد
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیض ناروا در کشور به بحث پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: این امر منجر به آن شد که برخی متوجه شوند نام آنها قبلاً ثبت نشده یا آن که به نام آنها عددی از سهام عدالت واریز نشده است.
وی با اشاره به ایجاد دوگانگی در بین مردم در پی این رویه ادامه داد: افرادی که حائز شرایط هستند و زمانی ثبت‌نام کرده بودند، اکنون سایت بسته شده و نمی‌گذارد ثبت‌نام آنها تکمیل شود ضمن آن که خانواده‌های مستضعف واجد شرایط از این امر محروم شده‌اند، بنابراین دولت در این زمینه تدبیری بیاندیشد.
حاجی دلیگانی در تذکر دیگری در خصوص ارائه سبد کالا گفت: آنها که هیچ شغل و درآمدی ندارند، هنوز همان 200 هزار تومان حمایتی را دریافت نکرده‌اند که نوعی بی‌عدالتی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون بودجه یادآور شد: مشکل از آنجا شروع شد که اکثریت مجلس به اصلاح این قانون رأی داد، اما شجاعی معاون دادستان دیوان محاسبات، هم مصاحبه تلویزیونی علیه این مصوبه مجلس داشته و یک نامه در رد این مصوبه نوشته است.
حاجی دلیگانی ادامه داد: مجلس هم از وی توضیح نخواسته که شما در حالی که باید طرف مجلس باشید، چرا توپ را به دروازه خودی می زنید.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود با انتقاد از افزایش قیمت گوشت در بازار گفت: دام زنده قاچاق می‌شود در حالی که گوشت در بازار داخل به کیلویی 90 هزار تومان رسیده و برخی مردم ماه‌ها است که نتوانسته‌اند گوشت بخرند.

** مطهری: درخواستی از سوی مجلس برای ممنوع التصویری آقای زائری نبوده است
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی درتذکری با استناد به بند 11 ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر بنده در‌با‌ره وظایف و اختیارات هیأت رئیسه مجلس است، در بند 11 ماده مذکور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به حفظ شأن، منزلت واقتدار مجلس تصریح د‌ارد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همچنین این بند به دفاع از حقوق و جایگاه قانونی نمایندگان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تأکید می‌کند.
وی خطاب به علی مطهری گفت: اخیرا متاسفانه حرکت‌هایی د‌ر بحث تضعیف و وهن مجلس شروع شده است؛ د‌ر یک بر‌نامه زنده تلویزیونی فردی روحانی که خود د‌ا‌نش آموخته حوزه‌های علمیه و تحصیل کر‌د‌ه علوم ادیان بوده و ابوی گرامی‌شان 4 دوره نماینده مجلس بوده و گوشت، پوست و استخوان و‌ی، از حقوق و مزایای مجلس رشد کر‌د‌ه است، جناب آقای حاج آقا زائری، به‌راحتی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نقد می‌کند و می‌گوید شرم بر مجلس باد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
خدری افزود: ا‌گر ما نسبت به یک نماینده نقد یا انتقاد داریم حق نداریم این ر‌ا به یک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نهادی مثل مجلس تعمیم دهیم که‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آن به عنوان عصاره فضائل ملت تشبیه شده است، بنابراین ما از هیات رئیسه انتظار داریم با توجه به بند 11 ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس، وظایفی که بر‌ا‌ی هیات رئیسه د‌ر بابت دفاع از شأن،‌ اقتدار مجلس و جایگاه قانونی نمایندگان برشمرده است دفاع کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: د‌ر حالی که صدا و سیما طبق قوانین داخلی با این روحانی ظاهرا برخورد کر‌د‌ه است، ا‌ما مجلس و هیات رئیسه آن د‌ر این باب ورودی نکرده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.
علی مطهری که ریاست جلسه‌ علنی ا‌مروز ر‌ا بر‌عهد‌ه داشت در پا‌سخ به تذکر خدری گفت: آقای خدری به خاطر همین مطلب یعنی نوع رفتار صدا و سیما در‌با‌ره مجلس هیات رئیسه مجلس جلسه‌ای با رئیس سازمان صدا و سیما و برخی معاونان آنها داشت که د‌ر این جلسه‌‌‌‌‌ همه این موارد مطرح شد‌. هم این موضوع مطرح شد و هم ‌مسائل دیگری که وجود داشت‌.
مطهری ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌د‌ر نشست مذکور تا حد زیادی قبول کردند که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک مقداری قصور شده و البته معتقد بو‌دند که تعمدی د‌ر کار نیست و به هر حال قرار بر نوعی اصلاح رفتار شده است.
و‌ی اضافه کر‌د:‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره موضوع خاص هم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام شده بو‌د که گویا هیات رئیسه درخواست کر‌د‌ه که ایشان ممنوع‌التصویر شو‌د، خیر، چنین بحث‌هایی مطرح نبوده و ما هیچ درخواستی از آنها نکردیم. ما فقط ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طرح موضوع کردیم، یعنی گفتیم چنین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌نامه‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پخش شده و آنها هم ضمن آن جواب‌هایی داشتند و چنین درخواستی از سمت مجلس نبوده است.
نایب رییس مجلس یادآور شد: به هر حال ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که ان‌شاءالله ایشان هم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رویه خود ر‌ا تغییر دهند.

** هیچ کنترلی بر قیمت گوشت وجود ندارد
عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی در تذکری به استناد بند 12 ماده 22 قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: اصرار بر حفظ قیمت کالاهای اساسی بدون نظارت موجب از بین بردن منابع کشور شده است. در مورد قیمت گوشت علی رغم اینکه دولت یارانه به برخی از دامداران می دهد، هیچ کنترلی بر قیمت آن وجود ندارد.
وی ادامه داد: مردم به اجبار هر قیمتی که در بازار ارایه می شود را می پذیرند در غیر این صورت باید سفره های خود را خالی کنند. از این رو امیدواریم تدبیری از سمت مجلس اندیشیده شود تا نظارت بر یارانه اختصاصی صورت گیرد.
پوربافرانی در ادامه در تذکری گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی و جاده های روستایی و شهری در کشور از جمله حوزه انتخابیه نائین مدت هاست که مصداق کبریت و قیر شدند.
وی ادامه داد: مدتی پول نبود، مردم صبر کردند تا حداقل اعتبارات اختصاص یافت و هم اکنون با وجود حداقل اعتبارات باید منتظر قیر بمانند. مردم در این جاده ها آسیب جانی و مالی می بینند لذا هر چه سریعتر اقدامات باید عملیاتی شود.

** کسانی هم که زیر 6 میلیون حقوق می گیرند زیر خط فقر هستند
روح‌اله بابایی صالح نماینده مردم بویین زهرا مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به دولت و نمایندگان مجلس در خصوص حق و حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و همسان سازی آنها گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و نوسانات بازار اگر در گذشته خط فقر زیر 3 میلیون بود اکنون افرادی که زیر 6 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند نیز زیر خط فقر هستند، امیدوارم نمایندگان و دولت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
وی در تذکری دیگر به دولت و وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعمال مدرک تحصیلی و ادامه تحصیل فرهنگیان افزود: آموزش و پرورش مهد علم آموزی است ولی این وزارتخانه مدرک تحصیلی معلمان را اعمال نمی‌کند که امیدوارم وزیر آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

** ردیف های غیرکارآمد در بودجه حذف شود
محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تمامی درآمدهای کشور باید به حساب خزانه‌داری واریز شود تا بتوانیم دخل و خرج، نحوه هزینه‌کرد و تورم و فساد را کنترل کرده و با مدیریت از پرداخت‌های سلیقه‌ای و بدون برنامه جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده که ردیف‌های غیرکارآمد را حذف کنیم و ضرورت‌های عینی اقتصادی جامعه مورد توجه قرار گیرد؟
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مجلس برای کاهش فشار بر سفره مردم باید بودجه 98 را بررسی و در برابر تخصیص بودجه به نهادهای خاص و غیر شفاف تصمیم‌گیری کند، از الزامات مهم بودجه امسال ساماندهی معافیت مالیاتی و حذف برخی یارانه‌های پنهان است.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی بایستی استراتژی مشخصی برای نقشه راه نفوذ دیپلماسی اقتصادی را طراحی کرده و برای حضور در کشورهای همسایه که 500 میلیون جمعیت دارند، اقدام کند. در بهبود روابط تجاری، خارجی و معنوی با سایر کشورها باید در آوردگاه تصمیمات بزرگ، کشور را نجات دهیم.

**خط انتقال گاز بخش قطور به ترکیه صادر شود
سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: درخواست دارم مجوز خط انتقال گاز بخش قطور به ترکیه را هر چه سریعتر صادر کرده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهید.
وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بیمارستان تأمین اجتماعی این شهرستان مقرر بود در آبان ماه با حضور ریاست جمهوری افتتاح شود اما با درگذشت دکتر نوربخش این افتتاح به تأخیر افتاد، دستور ویژه ای برای تحقق این مهم صادر کنید.

** در بودجه 98 معلمان و رتبه بندی آنها در نظر گرفته شود
محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهوری گفت: جوانان لر از شما می‌خواهند که با سفر به استان لرستان و تشکیل کارگروه ویژه متشکل از وزیران و کارشناسان به درد مزمن و خانمان‌سوز بیکاری رسیدگی کنید.
این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکر دیگری گفت: به عنوان خادم قشر فرهیخته فرهنگیان در مجلس شورای اسلامی و در آستانه بررسی بودجه سال 98 از دولتمردان و کمیسیون تلفیق می‌خواهم معلمان را دریابند و بودجه لازم را برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر بگیرند تا این طرح به صورت کامل اجرایی شود.
وی در تذکر دیگری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی، شناسنامه و هویت کاری و اداری این مملکت هستند و روا نیست در مسیر پر سنگلاخ بخش سوم زندگی‌شان بی‌کس و بی‌پناه رها شوند و از دولت و مجلس انتظار داریم تا طرح همسان‌سازی حقوق‌ها و دستمزدها برای این قشر مظلوم اجرا شود.

** دشمنان به دنبال تخریب دولت و مجلس و نهادهای حاکمیتی هستند
سیدمحسن علوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: دشمنان نظام سعی دارند بافشار تحریم ها و تخریب دولت و مجلس و نهادهای حاکمیتی و کتمان خدمات نظام اعتماد را سلب کنند. متاسفانه در شرایطی که مسئولان در تلاش هستند تا آثار تحریم ها را رفع کنند، انتشار اخبار کذب با هدف ایجاد خلل در خدمت رسانی را شاهدیم.
وی ادامه داد: در برخی از رسانه ها و سخنرانی اصحاب تریبون در سطح ملی و محلی نیز به این شایعات و اخبار کذب دامن زده می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: این اقدامات تخریبی در آستانه انتخابات مجلس تشدید شده است.
وی تصریح کرد: این افراد و رسانه ها را به تقوای الهی توصیه می کنم. باید توجه داشت ملت ایران اکنون تشنه اخلاق اسلامی، کرامت انسانی و صداقت است.
نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی گفت: از قوه قضائیه درخواست می کنم جهت جلوگیری از فضای ناپسند فعلی، رسالت قانونی خود را فارغ از نگاه سیاسی و در راستای استقلال قوه قضائیه انجام دهد.

** دولت باید متمم بودجه را ارایه دهد
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای 5 و یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در بند (و) قانون بودجه سال 97 اصلاحاتی انجام دادند که اعتبار قانون در گذشته تا پایان شهریور ماه بود که با اصلاح قانون تا پایان اسفند ماه افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه تمامی تولیدکنندگان در انتظار اصلاح بند (و) قانون بودجه سال 97 هستند، بیان کرد: با اصلاح قانون توسط نمایندگان تغییر خاصی در این قانون ایجاد نشد؛ اگر این اقدام خلاف شرع یا قانون اساسی بود شورای نگهبان باید در همان زمان به آن ایراد می‌گرفت.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس ایراد شورای نگهبان به این اصلاحیه، مجلس نمی‌تواند اصلاحی داشته باشد و دولت باید متمم بودجه ارائه دهد.
بائوج لاهوتی تأکید کرد: این موضوع نباید بلاتکلیف بماند و کمیسیون برنامه و بودجه نیز باید وارد عمل شود چرا که تولیدکنندگان منتظر اعمال این تغییر هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پل املش به آطاقور آسیب شدید دیده و ارتباطات استانی مختل شده است، این در حالی است که دولت به آن توجهی ندارد، از ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم عملیات ساخت این پل را هر چه سریعتر انجام دهد.
علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: شورای نگهبان در مورد اصلاح بودجه بیان کرده دولت باید لایحه دهد و مجلس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. موارد مشابهی در گذشته نیز وجود داشته که ما اصلاحاتی انجام داده‌ایم، سوال است که چرا به این اصلاحات ایراد وارد شده است.

** گاز رسانی به سیستان و بلوچستان عملیاتی نشده است
حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم، خواهشمند است درخصوص جبران عقب ماندگی تاریخی استان سیستان و بلوچستان توجهی ویژه شود.
وی از رئیس جمهوری خواست برای پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی سیستان به مردم این منطقه هر چه سریعتر دستور دهد.
نماینده مردم زابل در مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: به این ناامنی های سیستان و بلوچستان پایان داده و زمینه آزادسازی گروگان ها را هر چه سریعتر فراهم کنید؛ این وضع قابل تحمل و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و این حرکت کور و زشت اشرار محکوم است.
دهمرده از وزیر نیرو خواست در زمینه حقابه رودخانه هیرمند و انتقال آب از دریای عمان ورود کند و گفت: امیدواریم طبق قول های داده شده، زمینه اجرای این امر فراهم شود.
وی خطاب به روحانی گفت: شما در سفر به سیستان به مردم قول دادید که تا اول مهر، سیستان گازدارمی شود؛ آیا در جریان هستید که این امر تاکنون عملیاتی نشده است؟

** قصد توهین به مردم سمنان نبوده است
علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر ماده (75) آیین‌نامه احمد همتی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر در مجلس پیرامون تذکر شفاهی روز گذشته احمدی لاشکی اظهار داشت: روز گذشته آقای قاسم احمدی لاشکی در تذکر شفاهی خود اشاره‌ای به سلسله سمنانیان داشته است که این موضوع مورد اعتراض آقای همتی نماینده سمنان قرار گرفته است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توضیحاتی که آقای احمدی ارائه کردند نشان داد که قصد توهین در کار نبوده است، امیدوارم نماینده سمنان این توضیحات را بپذیرد و تذکری ندهد.
سیام**1058**1535

نظر شما