شناسهٔ خبر: 30163267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد؛

اجرای واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان مرکزی

اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از اجرای واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه شهرستان استان خبرداد و گفت: طی این طرح، درنهایت تمامی واحدهای پرورش مرغ تخمگذار استان واکسینه می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر از دامپزشکی، محسن شانقی اظهار داشت: طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای پرورش طیور تخم گذار امسال برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری در استان اجرایی شد.

وی افزود: با اجرای این طرح تمامی واحدهای پرورش مرغ تخمگذار استان برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری باید از پولت های واکسینه شده استفاده کرده و با کمک اداره کل دامپزشکی استان نسبت به انجام واکسیناسیون واحدهای خود اقدام کنند.

شانقی ادامه داد: دو واحد پرورش مرغ تخمگذار در سال جاری علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شده اند و اجرای طرح واکسیناسیون در سه شهرستان اراک، آشتیان و خنداب در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یاد آور شد: چهار هزار و ۶۰۰ مورد بازدید از ابتدای سال جاری تاکنون برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوانزای فوق پرندگان در مرغداری ها و روستاهای استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: شش هزار و ۶۵۰ مورد نمونه برداری و ۱۰ هزار و ۱۰۰ مورد آزمایش در جریان این بازرسی ها از واحدهای پرورش مرغ، زیستگاه های پرندگان و روستاهای استان مرکزی انجام و موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تاکنون مشاهده نشده است.

نظر شما