شناسهٔ خبر: 30152027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دستگیری ۱۸متهم باند جعل و فروش اراضی نهادی

رئیس پلیس آگاهی البرز: اعضای یک باند که با جعل اسناد یک نهاد اقدام به فروش اراضی زیر پوشش آن می‌کردند دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبرگزاری صداوسیما؛ تازه‌ترین اخبار حوادث را در صفحه حوادث گروه استان‌های خبرگزاری صداوسیما دنبال کنید.
 
برملا شدن راز زنِ شوهر کُش
برملا شدن راز زنِ شوهر کُشراز زن شوهر کش پس از دو سال بر ملا شد.
فرمانده انتظامی بندرلنگه گفت: این زن دوسال پیش در بندرکنگ با ضربات ساطور همسرش را به قتل رسانده و در چاهی در درون خانه مدفون کرده بود.
سرهنگ بیژن بارسالاری افزود: خانواده مقتول با تصور اینکه فرزندشان برای کارکردن به شهر‌های دیگر رفته است از شکایت صرفنظر کرده بودند.
وی گفت: زن قاتل پس از دو سال به علت فعالیت در باند تبهکاری در بندرلنگه دستگیر شد و در زندان به قتل اعتراف کرد.

۴ سرنشین سواری پراید در شعله‌های آتش سوختند
برخورد سواری پراید با کامیونت خاور ۴ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ عباس کشته گر فرمانده انتظامی شهرستان هامون گفت: این حادثه شب گذشته در کیومتر ۱۰۰ محور زاهدان - نهبندان رخ داد.
وی افزود: در این حادثه یک دستگاه سواری پراید با ۴ سرنشین که از شهرستان سرخس استان خراسان رضوی به مقصد زاهدان در حرکت بوده با یک دستگاه کامیونت خاور به صورت رخ به رخ برخورد کرده و هر ۲ خودرو دچار حریق شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان هامون تصریح کرد: در این حادثه سرنشینان خودرو پراید که بین ۵۵ تا ۶۵ سال سن داشتند در شعله‌های آتش جان باختند و راننده خودرو خاور نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان خاتم انبیاء (ص) شهر زاهدان منتقل شد.
سرهنگ کشته گر افزود: کارشناس، علت حادثه را انحراف به چپ سواری پراید اعلام کرده است.

مهار آتش سوزی در قطار باری
برملا شدن راز زنِ شوهر کُشمدیرکل راه‌آهن شمال گفت: آتش سوزی در موتور خانه دیزل قطار باری به موقع خاموش شده است.
یوسف گران‌پاشا با بیان اینکه حادثه در محدوده پل ذغال چال شهرستان ساری رخ داده است افزود: موتور خانه‌های قطار‌های دیزلی به دلیل آغشته بودن به روغن هر چند وقت دچار حریق شده و علت این حادثه فقط جرقه‌های ایجاد شده در داخل موتورخانه دیزل بوده است.
مدیرکل راه‌آهن شمال با طبیعی خواندن این آتش سوزی در موتور خانه‌های قطار‌های باری افزود: کارکنان قطار دیزل با کپسول‌های آتش نشانی در دو مرحله آتش را خاموش و قطار به حرکت خود ادامه داده، اما در مرحله سوم آتش به موتور خانه دیزل سرایت کرده که با تلاش آن‌ها خاموش شد.
گران پاشا گفت: چند هفته قبل موتور قطار دیزل در جاده سوادکوه هم به دلیل جرقه‌های ناشی از احتراق داخلی آتش گرفته بود که بلافاصله خاموش شد. همچنین این حادثه در قطار‌های مسافربری به دلیل نوع احتراق و نو بودن واگن‌ها و موتورخانه‌ها امکان پذیر نیست.
این قطار باری در مسیر به کار خود ادامه داد.

دستگیری سارق سابقه دار در بندر گز
برملا شدن راز زنِ شوهر کُشسارق سابقه دار حین سرقت از بانک در دام پلیس گرفتار شد.
فرمانده انتظامی استان گلستان گفت::با هوشیاری مردم و اقدام به موقع پلیس سارق سابقه داری که قصد سرقت از یکی از بانک‌های بندر گز را داشت دستگیر شد.
سردار علی اکبر جاویدان افزود: این سارق سابقه‌دار که قصد برش نرده‌های یک بانک و سرقت از آن را داشت بامداد امروز پس از اعلام مردمی به پلیس ۱۱۰ و اعزام ماموران به محل اعلام شده دستگیر شد.
وی افزود: فرد دستگیر شده سابقه سرقت از بانک و خرید و فروش اسلحه نیز دارد.

دستگیری دزدان جواهر در کاشمر
برملا شدن راز زنِ شوهر کُشدزدان منزل همراه با ۷۰۰ میلیون ریال جواهرات سرقتی در شهرستان کاشمر دستگیر شدند.
مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی کاشمر گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل و سرقت طلا دستگیری دزدان جواهر در کاشمرو جواهر کارآگاهان پلیس به فردی سابقه دار مظنون شدند و وی را بازداشت کردند.
سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: متهم که دارای سوابق متعدد سرقت است به سرقت طلا و جواهرات به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال از یک منزل با تخریب گاوصندوق و نیز مورد دزدی دیگر با همکاری دو نفر اعتراف کرد. بر این اساس یک سارق دیگر به همراه مالخر جواهرات دستگیر شدند.
 
اختلاس در یکی از بانک‌های استان البرز؛
دستگیری ۱۸متهم باند جعل و فروش اراضی نهادی
رئیس پلیس آگاهی البرز: اعضای یک باند که با جعل اسناد یک نهاد اقدام به فروش اراضی زیر پوشش آن می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ محمد نادربیگی افزود: پرونده‌ای سال گذشته مبنی بر اختلاس در یکی از بانک‌های استان به پلیس آگاهی البرز ارسال شد که موضوع به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: با پیگیری‌های ویژه مشخص شد که متهم این پرونده چندی پیش به جرم اختلاس از یک بانک و حدود ۱۴۰ میلیارد ریال کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است.
نادربیگی افزود: تحقیقات بیشتر نشان داد که این متهم با تبانی یکی از کارمندان بانک اقدام به جعل اسناد کرده و سپس این اسناد از بانک خارج می‌کردند.
وی گفت: در زمان دستگیری متهم تعداد زیادی اسناد جعلی نیزکشف شده بود.
رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: در نهایت مشخص شد که متهم اصلی با شناسایی املاک زیر مجموعه یک نهاد انقلابی با همکاری یک متصدی دفتر ثبت اسناد اقدام به جعل سند می‌کردند و سپس املاک را به فروش می‌رساندند.
نادربیگی افزود: تاکنون ۲۲ قطعه زمین در مجموع به مساحت ۲۴ هزارو ۶۵۰ مترمربع در شهرستان کرج شناسایی شده که ارزش این املاک ۲۰۰ میلیارد ریال برآورشده است.
وی بیان داشت: پلیس در رابطه با این پرونده ۱۸ متهم دستگیر کرد.
نادربیگی در بخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند سند نمره خودرو در استان البرز خبر داد.
وی افزود: اعضای این باند ساکن کرج بوده، اما سرقت خود را بیشتر در مناطق غربی تهران انجام می‌دادند.
نادربیگی گفت: سارقان پس از سرقت، خودرو‌ها را به شهر‌های جنوبی کشور انتقال داده یا به قاچاقچیان فروخته یا سند نمره می‌کردند.
وی افزود: تا کنون پنج نفر دراین زمینه دستگیر شده اند که سه نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.
رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: در بازدید از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کمری همراه با تعدادی فشنگ جنگی و ۶ دستگاه خودرو سرقتی از نوع زانتیا، هایلوکس، پژو پارس، پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ را به سرقت بردند که ارزش ریالی این خودرو‌های سرقتی هشت میلیارد ریال برآوردشده است.
نادربیگی افزود:سارقان سند نمره، اطلاعات رایانه خودرو را پاک و سپس با کارگذاشتن سیستم جدید اقدام به روشن کردن آن‌ها می‌کردند که تاکنون ۶ مالباخته شناسایی شدند.
 

نظر شما