شناسهٔ خبر: 30025682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کتاب خریدن هنر نیست، کتابخوانی باید سبک زندگی مردم شود

​معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه البرز با بیان اینکه کتاب خریدن هنر نیست، گفت: باید تلاش کرد تا کتابخوانی به سبک زندگی مردم تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

​به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیروس شفقی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح «نهمین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز» که در مجموع باغ گلهای کرج، با حضور اهالی فرهنگ و نشر و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی: گفت: کتاب خریدن هنرنیست و  کتابخوانی باید سبک زندگی مردم شود.
فرماندارشهرستان کرج با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد که کتاب از قفسه های کتاب خارج شود و مطالعه امری فراگیر گردد، افزود: تنها کتاب خریدن هنر نیست بلکه خواندن آن هم باید به سبک زندگی مان تبدیل شود.
**چراغ کافه کتاب های شهر کرج روشن شود
وی رونق کافه کتاب ها در سطح شهر را زمینه ای برای ترغیب جوانان به افزایش مطالعه دانست و گفت: دست اندرکاران امر فرهنگ و نشر باید زمینه ای را فراهم کنند تا با ابزار هنر چراغ کتابفروشی های شهرمان همیشه روشن و پر رونق باشد.
فرماندار شهرستان کرج در ادامه احداث کتابخانه مرکزی کرج را نیز یکی از الزامات کلانشهر کرج عنوان کرد. 
** رسانه های جمعی کتابخوانی را ترویج دهند
مهندس شفقی افزود: رادیو – تلویزیون – مطبوعات و رسانه ها نیز در این زمینه میتوانند یاریگر یار مهربان باشند.
** پویش فرهنگی کتابخوانی در کرج برای اشاعه فرهنگ و ارتقاء اخلاق مداری
وی جریان پویش فرهنگی کتابخوانی در شهر کرج را سبب ساز اشاعه فرهنگ و ارتقاء جایگاه اخلاق در جامعه دانست  وافزود: سیاستگذاران امر فرهنگ باید زمینه ترغیب به کتابخوانی را نیز فراهم کنند، در این بین کتابداران آگاه نیز مسئولیت اجتماعی نمودن کتاب را عهده دار هستند.
توسعه کتابخوانی در روستاها – رسیدن کتاب ارزان و باکیفیت بدست کتابخوانان – دوری از نگاه های سلیقه ای در صدور مجوزهای نشر از دیگر نکاتی بود که معاون استاندارالبرز در جریان افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز بود.

 

نظر شما