شناسهٔ خبر: 30023165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکنسول ایران در کراچی:

صادرات ایران به پاکستان 60 درصد افزایش یافت

اسلام آباد-ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی پاکستان گفت:صادرات کالا از ایران به پاکستان طی سال جاری و در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا «احمد محمدی» در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان پاکستان در شهر کراچی که با حضور هشت شرکت ایرانی برگزار شد، از بازار صادراتی کشورهای همسایه به عنوان ظرفیت قابل اتکا برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی یاد کرد.
وی با درخواست از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای استفاده از فرصت حضور در بازارهای کشورهای همسایه به ویژه پاکستان، ادامه داد:در شرایط کنونی که موضوع تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در کشور مطرح است، کشورهای همسایه به ویژه پاکستان می توانند به عنوان مقصد کالای با کیفیت ایرانی مطرح شود.
رایزن بازرگانی ایران در پاکستان نیز در این خصوص گفت:صادرات ایران به پاکستان از آغاز سال تا پایان آبان به 860 میلیون دلار رسید.
«محمود حاجی یوسفی پور» افزود:میزان صادرات ایران به پاکستان در پایان آبان امسال به 860 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با688 میلیون دلار کالای صادر شده تا پایان مهرماه، رشد 25 درصدی را نشان می دهد.
وی بابیان اینکه تراز تجاری ایران و پاکستان با مثبت 665 میلیون دلار به سود ایران است افزود:حجم مبادلات تجاری 2 کشور طی هشت ماه گذشته افزون بر یک میلیارد دلار برآورد شده است.
به گزارش ایرنا، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان پاکستان با حضور هشت شرکت ایرانی شنبه هفته جاری در محل نمایشگاه های بین المللی کراچی گشایش یافت.
این نمایشگاه تا هفدهم دسامبر (دوشنبه 26 آذرماه) در شهر کراچی دایر است.
در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان پاکستان در شهر کراچی 'Build Asia'، شرکت هایی از ایران، آلمان، فرانسه، چین، مالزی، ترکیه، هند و عربستان حضور دارند.
هشت شرکت ایرانی فعال در صنعت کولرسازی، لوازم گرمایشی و هیتر، عایق و نسوز، ساخت لوازم ساختمانی، دستگیره در، دستگاه های ساختمانی و ادوات بتن ریزی و شرکت فعال در تولید آجر نسوز، آخرین تولیدات و فناوری های خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان گذاشته اند.
شهردار کراچی نیز با حضور در محل غرفه های شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه، از توانمندی شرکت های ایرانی بازدید کرده و در خصوص گسترش همکاری شرکت های دو کشور اعلام آمادگی کرد.
«وسیم اختر» برگزاری این رویدادها و حضور شرکت های خارجی و کشورهای همسایه در آن را موجب رونق و شکوفایی اقتصاد پاکستان و همبستگی بین کشورها عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، حجم مبادلات بازرگانی ایران و پاکستان با وجود مشکلاتی نظیر برقرار نشدن روابط بانکی، وجود مشکلات گمرکی و موانع تعرفه ای و قرنطینه ای با 42.3 درصد افزایش نسبت به سال 1394 و 13.2 درصد افزایش نسبت به سال 1395 به یک میلیارد و 324 میلیون دلار در پایان سال 1396 رسیده است.
پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر اگر چه خود، صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است، اما می تواند به عنوان مقصد صادراتی محصولات ایران در زمینه های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان باشد.
آساق**6125**1600

نظر شما