شناسهٔ خبر: 30014167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

استاندار خوزستان:

نظام آموزشی ما باید بر مبنای دوستی با کتاب باشد

استاندار خوزستان گفت: نظام آموزشی برای دانش‌آموزان باید از محفوظات خارج شود و به سمت علاقه و دوستی با کتاب حرکت کند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست فعالان فرهنگی کوی ملاشیه اهواز با اعلام این مطلب افزود: توسعه و رشد در مسیر فرهنگ منوط به پیشرفت و تعالی در نظام آموزش و پرورش با رویکرد تحلیل و محتوای کتاب‌های غیر درسی است.

وی با تشریح اینکه مفاهیم درسی اگر تنها منحصر به کتاب‌های درسی باشد اثربخشی کمتری دارد، تصریح کرد: باید تلاش ما بر این باشد که نگرش کودکان و نوجوانان را کتاب محور آموزش دهیم تا از این طریق دوستی و الفت با کتاب ایجاد شود.

استاندار خوزستان در ادامه به نقش باشگاه‌های کتابخوانی در مدارس پرداخت و گفت: استمرار و گسترش باشگاه‌های کتابخوانی باید در کل مدارس استان نهادینه و زنگی در مدارس به عنوان زنگ کتابخوانی در برنامه‌های درسی گنجانده شود تا از طریق این حرکت کودکان و نوجوانان ما بتوانند با اشتیاق به تولید علم بپردازند.

شریعتی گام اول در مسیر توسعه انسانی در جامعه را پذیرش توسعه از سوی مردم، احساس نیاز برای رشد و بالندگی در این امر ذکر کرد و افزود: انسان به عنوان محور توسعه باید بتواند زیرساخت‌ها را آماده کرده و سپس با فراهم کردن شرایط توسعه انسانی، زمینه رشد متعادل را در جامعه متوازن ایجاد کند.

وی نقش تسهیل‌گران کتابخوانی را سنگین و برجسته برشمرد و اضافه کرد: آغاز یک رشد متوازن کتاب به تدریج و ناخودآگاه حرکت مربیان را به سمت کتاب شهروندی ارتقا می‌دهد. 

استاندار خوزستان حمایت همه مسئولان استانی برای تقویت و توسعه باشگاه‌های کتابخوانی را خواستار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در این نشست گفت: باشگاه‌های کتابخوانی در مناطق کم‌برخوردار بدون هیچ چشمداشتی با عملکرد تاثیرگذار نقش مقدس کتابخوانی را ایفا می‌کنند.

محمد جوروند با اشاره به ظرفیت بسیار بالای منطقه ملاشیه اهواز افزود: تاسیس باشگاه‌های کتابخوانی در استان خوزستان از اتفاقات خوب و تاثیرگذار در حوزه کتاب به ویژه در مناطق کم‌برخورداری چون ملاشیه است.

وی تشکیل 15 باشگاه کتابخوانی در منطقه ملاشیه اهواز را مثبت ارزیابی و اضافه کرد: اگر نگاه ویژه‌ای به مناطق کم‌برخوردار در استان داشته باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی در سطح استان ونیز در گستره ملی تعریف کنیم.

نظر شما