شناسهٔ خبر: 30008125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین:

توسعه روابط با مراکز دانشگاهی موجب کاهش هزینه های امنیتی می شود

قزوین- رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: توسعه روابط با مراکز دانشگاهی منجر به کاهش هزینه های امنیتی و بهبود ارائه خدمات امنیتی و انتظامی به شهروندان می‏ شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ حسین رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه یافتگی سازمان ها و دستگاه های دولتی و غیردولتی، تحقیق، پژوهش و نگاه علمی به نیازهای سازمانی در راستای انجام بهینه وظایف و ماموریت‌ها است. روند فناورانه، هوشیارانه، همراه با نواندیشی و نوآوری به تولید علم و دانش ارزش فوق‌العاده می بخشد و در ایجاد فضای پویای علمی و تحقق ماموریت ها در سازمان، نقش موثری دارد.

وی بیان کرد: توسعه تعاملات پژوهشی با مراکز دانشگاهی و بهره مندی از اندیشه ی نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان درون و برون سازمانی و حمایت و افزایش توانمندی علمی و پژوهشی کارکنان، منجربه کاهش هزینه های امنیتی و بهبود ارائه خدمات امنیتی و انتظامی به شهروندان می شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد:چشم انداز تحقیقات و مطالعات ناجا در افق ۱۴۰۴، با اتکای به قدرت لایزال الهی و تکیه بر خرد جمعی حوزه پژوهش و تحقیقات و مطالعات، مجموعه ای پیشرو با هویت اسلامی، انقلابی و ولایی، مظهر اقتدار علمی و دارای جایگاه برتر و الگوی پلیس های منطقه و جهان اسلام در توسعه دانش، تحقیقات و فناوری های حوزه نظم و امنیت، حافظ سرمایه های ملی و تحقیقاتی، برخوردار از مشارکت و تعامل با ظرفیت های علمی کشور و بهره مند از سرمایه های متخصص و دانشی است.

سرهنگ رشیدی یادآوری کرد:تعیین، تولید، مدیریت و ترویج دانش و فناوری های پلیسی نافع، هدف ساز، دقت آفرین و بومی در جهت تصمیم سازی و حمایت از برقراری و ارتقای نظم و امنیت پایدار مهمترین هدف دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین است. راهبرد اصلی این دفتر برای حصول به این هدف، توسعه ظرفیتهای تحقیقاتی و مطالعاتی با رویکرد خوداتکایی و استفاده حدا کثری از ظرفیت ها و قابلیت های سازمانی، ملی و فراملی است.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنمی است برای معرفی عملکرد و فعالیت های گسترده علمی و پژوهشی پلیس است، تا از این طریق با همفکری صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، معتمدین و سایر اقشار اجتماعی در راستای توسعه امنیت جامعه گام بردارد و با تعامل و همکاری و جلب اعتماد عمومی و مشارکت همه دستگاههای دولتی و غیر دولتی نظم و آرامش برقرار شود.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین افزود: لازمه این امر معرفی چهره علمی تخصصی، دانش محوری، حرفه ای، هوشمندی و اخلاق مداری پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت در جامعه است.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی ناجا در رسیدن به اهداف فوق، استفاده از راهبردهای علمی و دانش محور در فعالیت های خود می باشد. به همین منظور، سازمان ناجا اقدام به تاسیس مراکز علمی و پژوهشی مختلفی در سطح کلیه یگان های ستادی و اجرایی خود کرده است.

وی اضافه کرد: و در همین راستا دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین از سال ۱۳۸۷ فعالیت های علمی و پژوهشی خود را در دو حوزه حوزه عمومی مطالعات(مطالعات مرتبط بانظم و امنیت دراستان و حوزه ویژه مطالعات(مسائل مرتبط بامسئله امنیت و صنعت) آغاز کرده است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین بیان کرد: دفتر تحقیقات کاربردی پلیس قزوین برای پشتیبانی علمی از فعالیت اجرایی و ستادی، با ایجاد تعامل سازنده با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی درون سازمانی و برون سازمانی توانسته است در حوزه های تالیف و ترجمه کتاب، انتشار ده ها مقاله علمی و پژوهشی، شرکت در همایش های مختلف، ‌خدمات ارزنده ای برای استقرار نظم و امنیت ارائه کند.

وی عنوان کرد:فصلنامه دانش انتظامی استان قزوین توسط این دفتر منتشر می شود که محققان و پژوهشگران می توانند مقالات علمی خود را در حوزه نظم و امنیت و آسیب های اجتماعی در آن منعکس کنند.

سرهنگ رشیدی در پایان ضمن ارج نهادن به زحمات تلاشگران سنگر علم و تحقیق، این هفته را به کلیه پژوهشگران درون و برون سازمانی که در پیشبرد اهداف تعالی سازمان ناجا گام برداشته‌ اند تبریک و از همه مراکز علمی و پژوهشی، ‌ محققان، پژوهشگران، استادان و دانشجویان استان برای تعامل و همکاری در فعالیت های دانشی مشترک با دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قزوین دعوت به عمل آورد.

نظر شما