شناسهٔ خبر: 30001389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دهمرده در سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مسئولان برای تامین رفاه عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین چه کردند؟

نماینده مردم زابل در مجلس در سوالی از وزیر فرهنگ تاکید کرد مسئولان چه تسهیلات و امکاناتی را در جهت تامین رفاه عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین انجام داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حبیب اله دهمرده در نشست علنی امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر زوار از من نمی خواستند شاید این سوال را در اینجا مطرح نمی کردم، اما این وظیفه بر گردنم نهاده شد و مجبور شدم به آنها عرض ارادتی داشته باشم.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: پیاده روی اربعین در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک ظرفیت منحصربه فرد الهی است که در اختیار ما قرار دارد، حال سوال این است که چقدر از این ظرفیت بهره برده ایم؟

وی تاکید کرد: اگر این ظرفیت در اختیار بدخواهان بشریت بود با آن چه می کردند که یکی از مصادیق بارز فرهنگی است و می تواند به عنوان الگوی وحدت به جهان معرفی شود یا می تواند اسلام ناب را در مقابل اسلام آمریکایی و داعشی به جهانیان معرفی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: همه می دانند که اسلام آمریکایی و داعشی به اسم اسلام سر می برند، غارت می کنند، خشونت و وحشی گری و هزاران مسائل دیگر که زبان قاصر از بیان آن است، به جهان معرفی می کنند، در حالی که در مقابل آن در مراسم اربعین برای بریدن یک سر قرن ها است که این همه حرکت شور، از خودگذشتگی با هزاران سختی و مشکلات سر از پا نمی شناسند و پیاده روی اربعین با میلیون ها نفر عاشقان اهل بیت و ایرانیان و مسلمانان و تمام آزادیخواهان بشریت از کوچک و بزرگ منحصربه فرد است که برای حضور سر از پا نمی شناسند و ثانیه شماری می کنند و در مراسم مختلف پیوسته تضرع و التماس در نزد خداوند که شرایط حضورشان را فراهم کند، حال ما چه کردیم و چه تسهیلات و امکاناتی برای آنها فراهم کردیم؟

دهمرده خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال وضع گذرنامه ، ویزا، ارز، وضعیت فرودگاه نجف و این قبیل مسائل برخلاف فرمایش شما مسیر دیگری را طی می کرد. طیبین فراوان، مردم عاشق بزرگوار و علاقمند که با هزینه خود موکب زدند و خدمت کردند، ما چه تسهیلاتی فراهم کردیم؟

وی یادآور شد: در اینجا لازم می دانم از برخی مسئولان به ویژه ستاد عتبات عالیات و آقای بنارک تشکر کنم تا حقی از کسی ضایع نشود، اما شما چه خوراک فرهنگی برای زوار و مردم ایران و جهان فراهم کردید؟ چقدر مستند همایش ایران در جهان برگزار کردید؟ من اگر جای شما بودم از تمام نخبگان فرهنگی ایران و جهان کمک می گرفتم که حق و شأن این مراسم تا حدودی ادا شود، جلسات توجیهی شبیه حجاج در استان با ستاد عتبات عالیات و مسئولان استانی برگزار می کردم و در کشورهای مختلف از ظرفیت های موجود جمهوری اسلامی ایران و سفارت خانه ها کمک می گرفتم.

دهمرده اظهار کرد: من هر وقت انرژی کم می آورم هر سال بدون نام و نشان و پاسپورت سیاسی همچون مردم عادی در پیاده روی اربعین شرکت کرده و یک متر هم سوار نمی شوم و در نهایت همچون باطری ای هستم که خالی شده ام و از آن نور معنویت جهت یک سال خدمت به مردم کسب انرژی می کنم و شارژ می شوم.

وی تصریح کرد: آیا تحقیق شد که عنصری که در آن پیاده روی شرکت می کند و نور آقای امام حسین (ع) بر وی می تابد، هرگز خطا نمی کند و یا نسبت به سابق به حداقل می رسد، می دانید یکی از بهترین روش ها و راه خروج از ناهنجاری ها در ابعاد مختلف حضور در این مراسم است؟ چرا زمینه حضور این همه جوان عاشق و مردم را فراهم نمی کنید؟ بلکه روز به روز کار سخت تر و مشکل تر می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: می دانید اگر تمام لشگرهای جهان را جمع کنید که شرایط حضور برای سه یا چهار میلیون نفر را فراهم کنند، اصلا قادر نیستند و غیرممکن است؟ حال سوال این است که چه عظمتی است که چندین روز قریب 100 کیلومتر جمعیت 30 میلیونی از طفل شیرخوار تا پیرمرد و پیرزن با هزاران مشکل جسمی، کوچکترین کمبودی احساس نمی کنند. شما چقدر توانستید این قدرت شیعه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارید؟

دهمرده بیان کرد: آیا زمان آن نرسیده که خطوط ریلی ایران و عراق به ویژه نجف و کربلا به هم وصل شوند؟ آیا زمان آن نرسیده که اقتصاد شهرهای نجف و کربلا به ایران گره بخورد؟ مسلماً تمام مسائل به شما برنمی گردد و مخاطب من تمام مسئولان هستند.

وی افزود: چقدر زیرساخت ها از قبیل شبکه حمل و نقل هوایی، خشکی و راه آهن را فراهم کردید؟ آیا زمان آن نرسیده که برای هر چه باشکوهتر برگزار کردن از ظرفیت تمام آزادیخواهان بشریت که عاشق آقا امام حسین (ع) هستند، استفاده کنید؟ چه کسانی باید این فرهنگسازی و زمینه سازی حضور آنها را فراهم کند؟ آیا اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود و به جهانیان معرفی شود، می دانید تراز و ظرفیت اسلامی، شیعه به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کجا صعود می کند؟ آیا اثر آن از هزاران بمب مستکبرین که یقیناً قابل مقایسه نیست و بدخواهان بشری بالاتر نیست، یقیناً هزاران بار بالاتر و غیرقابل مقایسه می باشد.

دهمرده تاکید کرد: آیا نمی توانید در ابعاد مختلف صدها بلکه هزاران و میلیون ها ساعت فیلم مستند در ابعاد مختلف تهیه کنید؟ چرا این همه انفعال؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: سعی شد در این ظرف زمان به صورت اختصار خدمت ملت بزرگ ایران عرض ارادت کنیم و مسئولان به خود آیند تا از این ظرفیت الهی آنطور که شأن آن ایجاب می کند، استفاده کرده و به عنوان صدقه جایز و باقیات و صالحات در کارنامه عمل خود ثبت کنند./

پایان پیام

نظر شما