شناسهٔ خبر: 29992186 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

واکاوی عملکرد داوران در نیم فصل

رئیس دپارتمان داوری گفت: کمیته داوری منکر اشتباهات داوری نیست اما به طور کل در نیم فصل فقط 10 درصد در تصمیمات داوری خطا ثبت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری کشور با حضور در چهارسوی لیگ گفت: هیچ تیمی نیست که فقط از قضاوت داوری فقط ضرر کرده باشد بلکه همان تیم متضرر از تصمیمات داوری، سود هم برده است پس نباید شرایط را ملتهب کرد.
 
واکاوی عملکرد داوران در نیم فصل 
او افزود: ما کلاس های داوری و رواشناسی برای بالابردن تمرکز داوران برگزار کرده ایم و سعی بر این است که با برگزاری این کلاس ها تمرکز داوری بالا رود و اشتباهات کم شود.
 
رفعتی گفت: تلاش ما بر این است که با کمترین امکانات اشتباهات را کم کنیم اما رسیدن اشتباهات داوری به صفر مطلق امکان پذیر نیست.
 
او گفت: تیم ها حق اعتراض دارند اما اعتراض در زمین بازی غیر از اینکه فقط جو را ملتهب می کند، مشکلی را حل نمی کند. اشتباهات داوری در کمیته داوران بررسی می شود و داوران نیز وقتی اشتباهی را مرتکب می شوند می پذیرند اما داوران حق ندارند درباره اشتباهات داوری اظهارنظر شخصی کنند.

 رفعتی گفت: در کشورهای دیگر این موضوع پذیرفته شده که داور تصمیم نهایی را می گیرد ولی در کشور ما همیشه نوک پیکان به سمت داوری است.
 
رئیس دپارتمان داوری در ادامه با بیان اینکه حمله به داوری و قضاوت داور درست نیست، گفت: از فدراسیون خواسته ایم تنبیهات تیم هایی که به داور حمله می کنند را بیشتر کند تا داوران با آرامش بیشتر قضاوت کنند.
 
او  درباره استفاده از سیستم نظارتی در استادیوم ها نیز گفت: ما در ابتدا باید مجوز برد بین المللی را از فیفا بگیریم تا بتوانیم سیستم نظارتی( وی ای آر) را در کشور عملی کنیم. فعلا این تصمیم گرفت شده که در هر استادیوم از 10 دوربین برای ضبط تصاویر بازی استفاده شود و به احتمال زیاد از این سیستم در نیم فصل بعد به صورت پایلوت استفاده خواهد شد.

در هفته پانزدهم 22 بار توپ از دروازه ها گذشت
در جدول رده بندی زردپوشان سپاهان با تفاضل گل 16 درصدر جدول رده بندی قرار گرفت و پدیده و پرسپولیس هم به ترتیب و با امتیاز مساوی در رده های دوم و سوم جدول قرار گرفتند. استقلال تهران نیز با 25 امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارد.
 
واکاوی عملکرد داوران در نیم فصل 
 
در نیمه دوم جدول رده بندی نیز پیکان، نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رده های 9 تا 11 قرار دارند و استقلال خوزستان نیز در رده شانزده و در قعر جدول قرار گرفته است.
 
واکاوی عملکرد داوران در نیم فصل 
 
 قطار لیگ برتر به ایستگاه میانی رسید و پس از جام ملت های آسیا نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز خواهد شد. 

نظر شما