شناسهٔ خبر: 29989548 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر:

مشهد نیازمند هم افزایی همه نهادها و جریانات فکری است

مشهد- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کلانشهر نیازمند هم افزایی و هم گرایی تمام نهادهای اجرایی، سیاسی و جریانات فکری است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا حیدری شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید مشهد افزود: این تجربه در 13 ماه گذشته به طور مطلوب جواب داده است بطوریکه 475 روز از فعالیت شورای پنچم گذشته و این شورا محصول مشارکتی ترین انتخابات در پنج دوره شورای اسلامی شهرها بوده است.
وی اظهار داشت: نهاد برآمده از این انتخابات به خواست عمومی مردم نزدیکتر است و اقبال مردم مشهد سرمایه بی بدیلی است که در اختیار ما قرار دارد.
وی گفت: شورای شهر باید پاسدار حریم و حرمت شهر باشد و یکی از مسئولیتهای خطیر آن انتخاب شهردار است.
حیدری افزود: 13 ماه گذشته اولین جلسه معارفه شورای پنجم برگزار و قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار منتخب معرفی گردید و تصور نمی شد در چنین روزی دوباره نشست معارفه و تکریم شهردار مشهد برگزار شود اما در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ناگزیر به انتخاب شهردار جدید شدیم.
وی با قدردانی از زحمات تقی زاده خامسی اظهار داشت: همچنان از همکاری ایشان در مدیریت شهری بهره مند خواهیم بود.
وی گفت: در جمع بندی اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید مشهد به این نتیجه رسیدیم که مدیریت شهری می تواند با نیروی جوان کار را ادامه دهد لذا محمد رضا کلایی به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.
حیدری افزود: شهردار مشهد باید بر مدار برنامه عملیاتی 1397 - 1400 شهرداری که هفته گذشته در شورای شهر تصویب شد فعالیت کند و حرکت در مدار برنامه، شفافیت، انضباط مالی، پاسخگویی به مطالبات شورای شهر، توسعه متوازن و عدالت محور، تداوم سیاست تعامل و هم افزایی، از انتظارات شورای شهر از شهردار این کلانشهر است.
وی اظهار داشت: حکمرانی مطلوب شهری جز با مشارکت مردم در فرایند تصمیم گیری محقق نمی شود و تلاش برای استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه مشهد ضروری است.
این مراسم با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
در این مراسم هدایایی از سوی وزارت کشور، سرپرست استانداری خراسان رضوی، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس کل دادگستری مشهد، آستان قدس رضوی و جمعی دیگر از مسئولین اجرایی به تقی زاده خامسی شهردار سابق مشهد اهدا و از خدمات وی قدردانی شد و محمد رضا کلایی به عنوان شهردار جدید این کلانشهر معرفی گردید.
شهرداری مشهد طی عمر 100 ساله خود 78 شهردار را از طیفها و جناحهای مختلف تجربه کرده است.
قاسم تقی زاده خامسی از شهریور پارسال تا آذر ماه امسال شهردار مشهد بود که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با رای شورای شهر مشهد سکان این کلانشهر به معاون مالی، اداری وی، محمد رضا کلایی واگذار شد.
کلایی متولد 1359 در مشهد و دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه فردوسی است.
وی مسئولیت هایی همچون سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، مشاور اقتصادی دوره سوم شورای اسلامی این شهر، مدیر برنامه ‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد و قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران را در کارنامه اجرایی خود دارد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.
7505/ 6053

نظر شما