شناسهٔ خبر: 29979062 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دبير علمي سومين همايش بين المللي آنکولوژي:

هزينه 3 هزار ميليارد توماني درمان سرطان در سال 96

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دبير علمي سومين همايش بين المللي آنکولوژي گفت: روند ابتلا به سرطان در کشور به علت افزايش سالمندي رو به گسترش است و پارسال 3 هزار ميليارد تومان هزينه درمان سرطان در کشور شد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي سومين همايش بين المللي آنکولوژي، دبير علمي سومين همايش بين‌المللي انکولوژي و سيزدهمين همايش سالانه کلينيکال آنکولوژي افزود: اين همايش که 28 تا 30 آذر امسال در هتل المپيک برگزار خواهد شد موضوعات بين‌المللي ايمونوتراپي در آن توسط استادان و صاحب نظران برجسته مطرح و مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد و جديدترين دستاورد‌ها در اين زمينه ارائه مي‌شود.
دکتر پيام آزاده گفت: موضوع ايمونوتراپي راهکاري نوين در درمان سرطان بوده و اين موضوع آنقدر داراي اهميت است که به دو نفر در اين زمينه جايزه نوبل تعلق گرفته است.
وي با اشاره به اينکه در ايمونوتراپي، سلول‌هاي سرطاني متأثر شده و سلول‌هاي طبيعي کمترين آسيب را مي‌بينند، افزود: سياست‌گذاري‌هاي حوزه سرطان، تهديدها، ترديد‌ها و فرصت‌ها از جمله ديگر موضوعات مورد بحث در اين همايش است که از نخبگان و صاحب نظران و همچنين از دست اندرکاران درمان سرطان همچون حوزه دارويي دعوت شده است تا در اين همايش حضور يابند و موضوعات مهمي در اين زمينه مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرند.
دبير علمي سومين همايش بين‌المللي کلينيکال انکولوژي گفت: سرطان‌هاي شايع در ايران همچون سرطان معده و سينه از ديگر موضوع‌هاي علمي مورد بحث در اين همايش خواهد بود و بايد توجه داشت که اين موضوع اهميت زيادي دارد؛ زيرا روند سرطان در ايران همچون بسياري از کشور‌ها به دليل افزايش سالمندي رو به گسترش است.
آزاده با اشاره به هزينه 3 هزار ميليارد توماني حوزه سرطان در سال 96 در کشور افزود: سرطان‌هايي همچون سينه و معده جزو سرطان‌هاي پرخرجي بوده که شيوع زيادي داشته است و مي‌توان با استفاده از راهکار‌هاي پيشگيرانه بخش اعظم اين هزينه‌ها را کاهش داد.
وي گفت: همچنين سرطان‌هايي همچون سرطان ريه ارتباط زيادي با استعمال دخانيات دارد و 90 درصد مبتلايان سيگاري هستند؛ بنابراين با ارائه هشدار و اطلاع‌رساني در اين زمينه مي‌توان اقدامات پيشگيرانه و کاهش آمار سرطان را داشته باشيم.
دبير علمي سومين همايش بين‌المللي انکولوژي افزود: همچنين در اين همايش از برجسته‌ترين افراد از جمله دکتر جمشيدي که در بخش دارويي سرطان صاحب‌نظر است دعوت کرده ايم تا موضوعات مرتبط را مورد بحث و گفتگو قرار دهد.
دکتر آزاده در پاسخ به اينکه ايمونوتراپي چقدر در ايران مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اين مسأله اکنون در بسياري از کشور‌ها در مرحله تحقيقاتي است و در کشور ما يکي، دو مورد در اين زمينه وجود دارد که قيمت آن بسيار بالا بوده و در فارموکوپه دارويي لحاظ نشده است و دانشمندان ايراني تلاش مي‌کنند اقدامات مؤثر را در اين زمينه انجام دهند.
وي افزود: مهمترين مسأله در بخش درمان سرطان توجه به راديوتراپي است که کمبود زيادي در اين زمينه وجود دارد، البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گام‌هاي مؤثري در اين زمينه برداشته است و اميدواريم بتوانيم با تلاش‌هاي صورت گرفته به استاندارد‌هاي مورد نظر برسيم.
دبير علمي سومين همايش بين‌المللي کلينيکال انکولوژي گفت: همزمان با برگزاري سومين همايش بين المللي انکولوژي، سيزدهمين همايش سالانه کلينيکال انکلولوژي ايران، همايش پرستاري، راديوتراپي و همايش راديوتراپي باليني ايران از 28 تا 30 آذر در هتل المپيک برگزار مي‌شود.

نظر شما