شناسهٔ خبر: 29961804 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ديدار حجت الاسلام والمسلمين شهيدي با خانواده معظم شهدا و ايثارگران در استان خراسان رضوي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در ادامه سفر به استان خراسان رضوي پنجشنبه 22 آذرماه با خانواده شهيد «سيد اسماعيل موسوي نژاد» و جانباز سرافراز 65 درصد «عليرضا ساکت فريماني» در شهرستان فريمان و با مادر شهيدان «مجيد و سعيد زواشکياني» و جانباز سرافراز 70 درصد «سيدهادي حسيني» در مشهد مقدس ديدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد علي شهيدي در اين ديدارها ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: شما والدين شهدا با آموزه‌هاي ديني خود فرزند صالح تربيت و تقديم نظام اسلامي کرديد. اجر و پاداش ايثار شما بزرگواران محفوظ است زيرا طبق آيات قرآن هر کسي که براي اسلام ناب محمدي (ص) قدمي بردارد خداوند اجر و پاداش آن را مي‌دهد.
نماينده ولي فقيه در بنياد با ابلاغ سلام مقام معظم رهبري به خانواده معظم شهدا و ايثارگران ادامه داد: خانواده معظم شهدا و ايثارگران آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند و به نظام عزت بخشيدند و در حالي که دشمنان تصميم داشتند ميهن اسلامي را چند تکه کنند اما ايثار و فداکاري شهدا و ايثارگران اين اجازه را نداد و توطئه آن‌ها را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام والمسلمين شهيدي ضمن قدرداني ويژه از همسر شهيد و همسر جانباز افزود: همسران شهدا و جانبازان در اجر ايثارگري اين عزيزان شريک هستند و در تربيت فرزندان ايثارگران نقش بسزايي ايفا مي‌کنند. خوشبختانه بسياري از فرزندان معزز شهدا و ايثارگران مدارج و مراحل علمي را با موفقيت طي کرده‌اند که اين دستاوردها نشان‌دهنده تلاش و زحمات خانواده اين عزيزان است.
وي با اشاره به اينکه فرزندان شهدا و ايثارگران نيز همانند پدرانشان مايه افتخار هستند افزود: روحيه ايثار و شهادت در اخلاق، رفتار و عمل فرزندان شهدا و ايثارگران ديده مي‌شود اين بزرگترين سرمايه براي پايداري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
نماينده ولي فقيه در بنياد ضمن تجليل از ايثار و فداکاري ايثارگران تصريح کرد: خداوند به خانواده معظم شهدا صبر زينبي اعطا کند، بدانيد که حتماً شما در نزد خداوند جايگاه والايي داشته‌ايد که مقام پدر و مادر شهيد به شما بزرگواران اعطا شده است و بسيار خوشحال هستيم که خداوند اين فرصت را به ما داده تا به ديدار ايثارگران برويم.
معاون رييس جمهور در خصوص زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا گفت: در سال 92 طبق نظرسنجي انجام شده فقط يک درصد مردم روز شهيد را مي‌شناختند اما با توجه به فعاليت‌هايي که در سطح کشور انجام شده بيش از 50 درصد مردم روز شهيد را مي‌شناسند و بايد بدانند اگر جنگ تمام شده، ايثار و فداکاري همچنان ادامه دارد و بايد با فعاليت فرهنگي نام شهيد در جامعه زنده بماند.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اينکه بيش از هفت هزار نخبه در بين جامعه ايثارگري شناسايي شده است، افزود: اگر دشمن هجمه‌هاي اقتصادي، فرهنگي خودش را افزايش داده براي اين است که فرزندان ما راه انقلاب اسلامي را ادامه مي‌دهند و فعاليتشان بيشتر شده، در چنين شرايطي نخبگان بايد در سنگر علم و دانش راه شهدا را ادامه دهند.

نظر شما