شناسهٔ خبر: 29961740 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

کتاب «از بحران تا فروپاشی» نقد می‌شود

کتاب «از بحران تا فروپاشی» از سوی انجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی نقد و بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «از بحران تا فروپاشی» (کندوکاوی در ماندگاری با آسیب‌پذیری نظام‌های سیاسی) نوشته حسین بشریه از سوی انجمن علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی نقد و بررسی می‌شود.
 
در این نشست دکتر سید علی محمودی عضو هیات علمی دانشکده روابط بین‌الملل و دکتر عباس خلجی عضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی درباره این کتاب سخن می‌گویند.

کتاب از بحران تا فروپاشی نوشته حسین بشیریه است. در كتاب از بحران تا فروپاشی چند نمونه از ماندگاري سياسي و چند نمونه از آسيب پذيري دولت بررسي شده است. ايالات متحده آمريكا، انگلستان، اسپانيا و مراكش چند نمونه از ماندگاري سياسي هستند. در مقابل دولت‌هاي تونس، مصر و ليبي پيش از انقلاب آسيب پذير و شكننده از كار درآمدند. هدف نویسنده در اين كتاب نه تحليل كامل تاريخ جنبش‌ها و يا دولت‌ها و نه تفصيل بحران اقتصادي جهاني، بلكه تنها مطالعه تطبيقي ماندگاري يا آسيب پذيري نظام هاي سياسي در شرايط بحراني است.

از اين رو محدوده بررسي‌های نویسنده از بحران تا سركوب جنبش‌هاي اعتراضي، و يا تا فروپاشي رژيم‌ها است و در مورد انقلاب‌ها تنها به زمينه‌ها و دلايل وقوع آنها پرداخته شده است، بررسي پيامدها و تحولات پس از انقلاب در اين نوشتار نیامده است. مفهوم مبهم انقلاب معمولا در سه معنا به كار مي‌رود: يكي به معناي جنبش انقلابي و اعتراضي؛ دوم به معناي فروپاشي رژيم حاكم، و سوم برقراري نظم جديد.
 
 این نشست شنبه ۲۴ آذرماه ساعت ۱۳ در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی سالن کنفرانس طبقه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما