شناسهٔ خبر: 29954012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سومين خط توليد گروه ملي تا پايان هفته جاري وارد مدار مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران با اشاره به اينکه سومين خط توليد گروه ملي تا پايان اين هفته وارد مدار مي شود، گفت: هيچ رقيب و مافيايي توان مقابله و يا ايجاد مانع براي ادامه توليد در اين گروه فولادي را ندارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، کسري غفوري با تاکيد بر اينکه هم اکنون تنها يک ماه از حقوق کارگران گروه ملي عقب افتاده افزود: تاکنون مبلغي بالغ بر 210 ميليارد ريال بابت 2 ماه از حقوق معوق کارگران پرداخت شده است.
ورود مواد اوليه به شرکت
وي با تاييد خبر ورود مواد اوليه به ميزان 9 هزار تن به ارزش 300 ميليارد ريال به شرکت گروه ملي صنعتي فولاد ايران، بيان کرد: درقراردادي که با شرکت فولاد خوزستان منعقد شده اين ميزان مواد اوليه از سه شنبه هفته جاري به اين واحد صنعتي تحويل شد.
مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران ادامه داد: در هفته جاري خط توليد ميلگرد گروه ملي وارد مدار مي شود و از بين خطوط پنچ گانه، سه خط فعاليت خواهند داشت.
غفوري افزود: به منظور تداوم توليد و فعاليت خطوط، از محل فروش محصولات به خريد مواد اوليه از شرکت فولاد خوزستان ادامه خواهيم داد.
وي مبلغ مورد نياز براي راه اندازي دوباره ديگر خطوط کارخانه را منوط به تامين هفت هزار ميليارد ريال نقدينگي دانست و يادآور شد: با توجه به توانايي که گروه ملي در زمينه توليد محصولات فولادي دارد در آينده ديگر فازهاي کارخانه وارد مدار خواهند شد و از اين بابت کارگران مي توانند اطمينان خاطر داشته باشند.
مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اينکه گفته مي شود مافيا اجازه نمي دهد که گروه ملي به توليد بپردازد، گفت: طبيعي است که در هر فعاليت اقتصادي و تجازي رقبايي وجود داشته باشند اما به طور قطع چيزي به اسم مافيا و يا ديگر رقبا اين توان را ندارند که در مقابل گروه ملي قد علم کنند و يا مانع توليد شوند.
غفوري ادامه داد: اين گروه فولادي مجموعه اي از تمام محصولات فولادي است و با توجه به کيفيتي که در توليدات اين کارخانه وجود دارد به زودي اين موضوع را به همه ثابت خواهيم کرد.
وي در خصوص راهکار عملي براي پايان دادن به تجمعات کارگران، بيان کرد: گروه ملي صنعتي فولاد ايران خانه اين کارگران است و از آنها مي خواهيم هرچه زودتر به خانه خود بازگردند تا در کنار هم به توليد و رفع مشکلات بپردازيم.
وي با اشاره به حمايت هاي همه جانبه مسئولان استاني و کشوري در جهت رفع مشکلات کارخانه، افزود: خواست اين کارگران براي دريافت حقوقشان مطالبه بحق و منطقي است ولي با پرداخت هايي که صورت گرفته انتظار داريم که آنها به کارخانه بازگردند.
غفوري افزود: کارگران نگران آينده شغلي خود هستند و بر همين اساس بايد به آنها بگويم که با بازگشت آنها به محل کار مي توانيم مشکلات را رفع کنيم و مطمئن باشند که اجازه نخواهيم داد که بر معيشت آنها تاثير بگذارد.
وي خاطرنشان کرد: با پيگيري صورت گرفته موفق شديم معوقات حقوقي کارگران را از هشت ماه و چهار ماه به يک ماه برسانيم که اين امر ناشي از عزم موجود براي فعاليت جدي گروه ملي براي ادامه کار است.
ازسر گيري صادرات محصولات فولادي گروه ملي
مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران همچنين از رفع مشکل کارت بازرگاني اين شرکت خبر داد و گفت: با تلاش و پيگيري که با همکاري استانداري، بانک ملي ايران، امور مالياتي، سازمان تامين اجتماعي، اتاق بازرگاني اهواز و اداره کل صنعت ، معدن و تجارت خوزستان صورت گرفت، کارت بازرگاني شرکت مجدد صادر خواهد شد.
وي با اشاره به برگزاري نشست امروز براي صدور کارت بازرگاني در استانداري افزود: براي صدور اين کارت نياز به مجوز اداره ماليات و تامين اجتماعي بود که امروز موفق به اخذ مجوز مالياتي شديم و در چند روز آينده نيز اداره کل تامين اجتماعي مجوز خود را در اين خصوص صادر مي کند.
غفوري يادآور شد: پس از دريافت اين مجوز، اتاق بازرگاني اهواز قول داده که در مدت 48 ساعت کارت بازرگاني گروه ملي را صادر و سپس مي توانيم فرآيند صادرات محصولات خود به خارج از کشور را آغاز کنيم.
مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران ادامه داد: يکي از بازارهاي هدف ما کشور عراق است و با توجه با اينکه بازار صادراتي باعث مي شود ارزش افزوده محصول سه برابر شود و به عنوان مثال محصولي که امروز در بازار کيلويي 35 هزار ريال فروخته مي شود با صادرات کيلويي 110 هزار ريال ارزش پيدا مي کند.
پايان خوش ماجراي فولاد اکسين
مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران که پيش از اين از بازگشت سهام اين شرکت پس از فروش آن توسط سازمان خصوصي سازي خبر داده بود، گفت:در برخي اخبار از واگذاري اين سهام به فولاد مبارکه اصفهان اشاره شده بود که به هيچ وجه صحت ندارد.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما