شناسهٔ خبر: 29942588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مذاکره کنندگان یمنی برای از سرگیری صادرات نفت توافق کردند

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز از توافق میان طرف ‌های یمنی مذاکره‌ کننده در نشست صلح سوئد درباره از سرگیری صادرات نفت و گاز از این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رویترز به منابع آگاه و مراحل توافق هیچ اشاره ای نکرده است.
ساعاتی پیش این خبرگزاری از توافق میان طرف ‌های یمنی درباره بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعاء خبر داده بود.
رویترز به نقل از منابع مطلع در سوئد گزارش داد که توافق درباره بازگشایی این فرودگاه تنها مربوط به پروازهای داخلی است و شامل پروازهای خارجی نمی ‌شود، هرچند شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع مطلع در هیات مذاکره کننده انصارالله توافق درباره انجام پروازهای داخلی در فرودگاه صنعاء را تکذیب کرد.
شبکه الجزیره نیز به نقل از هیات مستعفی یمن (هیات ریاض) گزارش داد که طرف های یمنی هنوز به توافق نهایی درباره بازگشایی این فرودگاه نرسیده اند.
فرودگاه بین المللی صنعا به خاطر محاصره هوایی عربستان و متحدانش مسدود است. این فرودگاه یکی از راه های ارسال کمک های غذایی و دارویی به یمن بود که ائتلاف عربی، محاصره کرد.
تاکنون بارها نهادهای بین المللی خواستار بازگشایی این فرودگاه برای تسریع کمک رسانی به مردم یمن شده اند.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته با میانجیگری 'مارتین گریفیث' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شد.
ریاست هیات مذاکره کننده انصارالله را «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش و ریاست هیأت دولت مستعفی یمن (هیأت ریاض) را «خالد الیمنی» وزیر امورخارجه دولت عبدربه منصورهادی برعهده دارند.
شبس**9363** 1917

نظر شما