شناسهٔ خبر: 29943704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

انصارالله: دور جدید مذاکرات در صنعا برگزار شود

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته انقلاب مردمی یمن بامداد پنجشنبه در توئیتی نوشت: به «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد اعلام کردیم که می خواهیم دور جدید مذاکرات صلح در صنعا برگزار شود.

صاحب‌خبر -

العالم-یمن

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن پنجشنبه گذشته با میانجیگری گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شد.

ریاست هیأت مذاکره کننده انصارالله را «محمد عبدالسلام» سخنگوی این جنبش و ریاست هیأت دولت مستعفی یمن (هیأت ریاض) را «خالد الیمنی» وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصورهادی برعهده دارند.

الحوثی در ادامه این توئیت نوشت: به همه طرف ها می گوییم که در مذاکرات آینده شرکت کنند؛ چرا که کسی که نتواند در مذاکرات در صنعا حاضر شود، چگونه خواهد توانست در این شهر حضور داشته باشد و از این جا کشور را اداره کند.

الحوثی تصریح کرد: از تلاش های فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای از میان برداشتن بسیاری از موانع که متجاوزان و مزدوران در راه صلح ایجاد کرده اند، قدردانی می کنیم.

وی گفت: فعالیت دوباره فرودگاه 'عدن' یا 'سیؤن' می تواند موجب تحکیم اتحاد و کشوری واحد و جلوگیری از تقسیم کشور شود که شورای امنیت، شورای همکاری خلیج (فارس) و اتحادیه اروپا بر آن متعهد هستند.

وی افزود: اما این دو فرودگاه اکنون در کنترل اشغالگران قرار دارد و سازمان ملل متحد از در دست گرفتن کنترل آن ابراز ناتوانی کرده است؛ موضوعی که امیدواریم در آن بازنگری صورت گیرد.

در همین حال یک عضو هیات مذاکره کننده دولت مستعفی یمن که به هیات ریاض شهرت دارد، در این باره گفت: پیشرفت زیادی درخصوص پرونده بازگشایی فرودگاه صنعا روی داده است.

از سوی دیگر «عبدالمجید حنش» عضو هیأت انصارالله یمن تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا برای حل بحران کشورمان مذاکره کنیم.

وی گفت: می خواهیم تمامی پرواز های بین المللی به فرودگاه صنعا منتقل شود.

اظهارات مقام های مذاکره کننده یمنی در سوئد درحالی مطرح می شود که ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز از توافق میان طرف ‌های یمنی درباره بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا خبر داده بود.

فرودگاه صنعا به خاطر محاصره هوایی عربستان و متحدانش مسدود است. این فرودگاه یکی از راه های ارسال کمک های غذایی و دارویی به یمن بود که ائتلاف عربی آن را محاصره کرد.

نظر شما