شناسهٔ خبر: 29942200 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران خبرداد؛

کلنگ‌زنی فاز 3 تغلیظ مجتمع مس سونگون در دهه فجر

مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران با اشاره به بومی بودن دانش و تجهیزات لازم برای ساخت فاز 3 تغلیظ افزود: خبر خوبی که به اهالی محترم منطقه می‌توان داد، این است ان‌شاءالله با آماده‌سازی زمینه‌های لازم، کلنگ‌زنی این پروژه در ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج به نقل از روابط عمومی مس سونگون، در جلسه‌ای با حضور بنی‌اسدی‌راد مدیرعامل شرکت ملی مس، شریفی مدیر مجتمع مس آذربایجان، معاونان، مدیران مجتمع و مجریان طرح‌های توسعه برگزار شد، گزارشات جامع تولید و وضعیت موجود طرح‌های توسعه ارائه شد.

علی بنی‌اسدی‌‌راد با اشاره به مشکل نوار نقاله مجتمع اظهار داشت: تلاش‌های جهادی مدیر مجتمع، مدیران،کارکنان و کارکنان مجتمع مس سرچشمه در جهت رفع مشکل و جلوگیری از تعطیلی کارخانه و از همه مهم‌تر تولید بالای برنامه قابل تقدیر است و بار دیگر مس‌سونگون توانست یک تهدید را به فرصت تبدیل کند.

مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در خصوص طرح‌های توسعه افزود: عملیات این طرح‌ها باید شتاب بیشتری بگیرد و تا حد توان این عملیات باید هم‌پوشانی و موازی با هم اجرا شوند، چرا که این پروژه‌ها به هم وصل هستند و با تکمیل این پروژه‌ها، زنجیره تولید تکمیل خواهد شود و تلاش می‌کنیم تا افق 1400 پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بالای 80 درصد باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته گفت: طبق گزارشات ارائه شده در زمینه طرح جامع آب، خوشبختانه طبق تدابیر صورت پذیرفته در سال آتی مشکل کم آبی نخواهیم داشت و این مشکل نیز به همت همکاران محترم مرتفع شد.

 بنی‌اسدی‌‌راد با اشاره به تکمیل مطالعات انجام شده در خصوص ماده معدنی قابل استخراج سونگون توسط شرکت( AMDAD(Australian Mine Design & Development)استرالیا یادآور شد: طبق این مطالعات 880 میلیون تن ماده معدنی قابل استخراج در سونگون وجود دارد که بر این اساس تلاش می‌کنیم با تمام قدرت عملیات اجرایی فاز 3 را شروع کنیم.

بنی‌اسدی‌راد با بیان‌ اینکه یکی از اتفاقات خوب در خصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران، آشنایی آقای دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت و معدن با حوزه مس است، خاطرنشان ساخت: ایشان پیش از این در سمت رئیس هیأت مدیره شرکت مس فعالیت می‌کردند و از این‌ رو با این حوزه به‌خوبی آشنایی دارند و مطمئن هستیم که ایشان از طرح‌های توسعه در شرکت مس به‌خوبی حمایت خواهند کرد و باید با تشکیل تیم‌های کاری قوی این طرح ها با شتاب بیشتری انجام گیرد و در این زمینه از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده شود و زمینه برای حضور افراد صاحب‌نظر و علمی نیز مهیا شود.

مدیرعامل شرکت ملّی صنایع مس ایران با اشاره به بومی بودن دانش و تجهیزات لازم برای ساخت فاز 3 تغلیظ افزود: خبر خوبی که به اهالی محترم منطقه می‌توان داد این است ان‌شاءالله با آماده‌سازی زمینه‌های لازم، کلنگ‌زنی این پروژه در ایام‌الله دهه فجر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مراحل صورت گرفته در خصوص کارخانه ذوب نیز بیان کرد: خوشبختانه اعتبار لازم گشایش یافته است و مقدمات کار فراهم شده است و تلاش می‌کنیم در ماه آینده با رفع تمامی موانع شروع عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

بنی‌اسدی‌راد در خاتمه سخنان خود، تولید، توسعه و بومی‌سازی را 3 محور عملیاتی شرکت ملّی صنایع مس ایران در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ اقتصادی امروز عنوان و خاطرنشان کرد: تمامی تلاش مدیران و پرسنل این شرکت در راستای افزایش تولید، توسعه خوب و افزایش محورهای آن و در عین حال تلاش برای بومی‌سازی دانش و تجهیزات مورد نیاز است.

انتهای پیام/ 

نظر شما