شناسهٔ خبر: 29940860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اعتراض به روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

جلسه 815 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حالی برگزار شد که برخی اعضای این شورا به رئیس‌جمهور اعتراضاتی را در جلسه مطرح کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

عمده اعتراض برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به بی‌توجهی عجیب رئیس‌جمهور به مصوبات این شورا مهم بوده است. نکته جالب اینکه رئیس‌جمهور خود رئیس‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز محسوب می‌شود.
براساس اخبار جلسه روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حالی به صحنه اعتراض و انتقاد به رئیس‌جمهور تبدیل شده است که برخی از اعضای برجسته این شورا به بی‌توجهی رئیس‌جمهور به قوانین و برنامه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حوزه زنان اعتراض داشته‌اند.
نکته تلخ ماجرا این است که دولت برای حوزه زنان و خانواده برای اجرای قوانین نهادهای خارجی و بین‌المللی همچون یونسکو علاقه‌مند و پیشتاز بوده است.
این در حالی‌است که برخی از این قوانین از اساس با مبانی اسلامی و جمهوری اسلامی در تضاد است و معلوم نیست که دولت چرا به برنامه بومی شورای عالی انقلاب فرهنگی که منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی تدوین شده، بی‌میل است؟ آن‌هم در حالیکه در ماه‌های گذشته برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی از عدم حضور و شرکت رئیس‌جمهور در جلسات این شورا نکاتی را بیان کرده بودند.
در همین حال با بالا رفتن نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی انتظار طبیعی از دولت این است که با حساسیت ویژه‌ای نسخه‌های داخلی را که محصول تلاش متخصصین فرهنگی کشور است را دنبال کند.
مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح جلسه این شورا با ‌اشاره به توجه ویژه به ساماندهی آموزش عالی کشور گفت: بعد از سال‌های طولانی پس از انقلاب و پس از رشد کمی مراکز آموزش عالی در کشور و ضرورت بازآرایی آن، در جلسه تاکید شد که تکلیف مشترک وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد و مراکز آموزش عالی غیردولتی عمل کردن به احکام ذیل آمایش آموزش عالی کشور باید باشد. در ادامه جلسه مقرر شد تلاش‌ها و اقدامات شورای تحول و ارتقای علوم انسانی انعکاس داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به سند راهبردی نقشه جامع علمی کشور و اسناد مهم مصوب ذیل آنکه هر کدام تبلور مطلوبی در صحنه علم و فناوری کشور داشته است گفت: در این زمینه تاکید شد که پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت بیشتر از جانب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و دیگر دستگاه‌ها به منظور ایجاد‌اشتغال و دستیابی به فناوری برای کشور انجام شود.
دکتر مخبر دزفولی افزود: در جلسه مقرر شد شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات گوناگون فرهنگی از جمله اخلاقیات فردی و اجتماعی؛ اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بیشتری را انجام دهد و در این زمینه کاستی‌ها را
برطرف کند.

نظر شما