شناسهٔ خبر: 29940658 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الگوی نرخ گذاری تاکسی در زنجان تغییر کرد

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: بر اساس پیشنهاد این سازمان، تایید شهردار و تصویب شورای اسلامی شهر الگوی نرخ گذاری تاکسی شهر زنجان تغییر یافت.

صاحب‌خبر -

سید اسماعیل موسوی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و طبق تصمیم گیری ها، از این پس نرخ گذاری تاکسی به شیوه قبلی (پلکانی) اعمال نمی شود، بلکه برای آن الگویی ثابت در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: بر همین مبنا نرخ همه مسیرهای تاکسی های درون شهری 600 تومان تعیین شده که این کار در راستای ارتقای شرایط معیشتی و خودرویی رانندگان این بخش و با هدف تسیهل و ارائه خدمات رسانی مطلوب به اقشار مختلف مردم انجام گرفته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد، بین 60 تا70 درصد مسیرهای درونشهری تک یا 2 مسیر، 30 درصد سه مسیر و بالاتر هستند که با روش جدید نرخ گذاری معضل دایمی در خصوص محاسبه نرخ و مشکلات بوجود آمده برای رانندگان و شهروندان برطرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به هزینه های هنگفت در ارائه خدمات مربوط به اتوبوس های درون شهری نرخ این نوع وسیله نقلیه نیز چه بصورت کارتی و نقدی یکسان و تک نرخی 530 تومان تعیین شده است.
موسوی افزود: بر این اساس نرخ کرایه اتوبوس های سریع السیر از 600 به 650 تومان، مسیر های مربوط به حومه شهر 'دیزج و سایان' نیز از 700 به 750 تومان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: نرخ کرایه تاکسی های تلفنی، بی سیم و تاکسی های ون تغییر نیافته و طبق قیمت های قبلی محاسبه خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ادامه داد: نرخ جدید حمل و نقل درون شهری پس از تایید فرمانداری زنجان از یکم دی امسال در سطح استان اجرایی می شود و شهروندان در صورت مشاهده تخلفات می توانند موارد را به سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند.
موسوی با قدردانی از اهتمام ویژه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر و فرمانداری شهرستان به مقوله حمل و نقل خاطر نشان کرد: شهرداری و شور همانگونه که برای بهبود معیشت رانندگان اتوبوس و تاکسی تلاش می کنند، طرح ساماندهی حمل و نقل درون شهری و ایجاد خطوط ویژه در هسته مرکزی شهر را در اولویت کاری قرار داده اند.
به گفته این مسئول، با انجام این کار مهم شهروندان زنجانی به زودی تحولی چشمگیر در جهت ایجاد رفاه بهتر در این حوزه را شاهد خواهند بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 140 دستکاه اتوبوس درون شهری و 2هزار و 500 دستگاه تاکسی در سطح شهر زنجان فعال است.
9646/8068

نظر شما