شناسهٔ خبر: 29939958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سخنان مقام هاي آمريکا درباره مذاکره و توافق جديد بي ارزش است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: سخنان مقام هاي آمريکايي درباره مذاکره و توافق جديد، بي ارزش و مصداق آزموده را آزمودن است.

به گزارش ايرنا از مرکز ديپلماسي عمومي و رسانه اي وزارت امور خارجه، بهرام قاسمي در واکنش به اظهارات کريستوفر فورد دستيار وزير امور خارجه آمريکا در منع اشاعه و امور بين الملل، افزود: وي هم مثل برخي همکاران خود متاسفانه بر اساس آرزوهاي خام خود اظهارنظر کرده است و قطعا اگر فقط يک بار ديگر به سخنان خود نگاهي داشته باشند متوجه تناقض ها و ناراستي هاي سخنان بيهوده و بي اساس خود خواهد شد.
قاسمي اظهار داشت: آمريکا بزرگترين ناقض تعهدات بين المللي است و نقض و سرپيچي از قطعنامه 2231 شوراي امنيت نمونه بارز رفتارهاي يک دولت ناآرام و سرکش و لجوج است.
وي خاطر نشان کرد: جامعه بين المللي براساس قطعنامه 2231 شوراي امنيت برجام را توافقي مي داند که بايد مفاد آن از سوي همه کشورها و طرف هاي ذيربط رعايت شود به ويژه همه طرف هاي اصلي آن، يعني کشورهاي پنج بعلاوه يک بايد متعهد و پايبند به تعهدات خود باشند، اما اين کشور قانون گريز و قانون شکن آمريکا بود که بدون هيچ دليل و مستندي و با وجود اينکه آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها پايبندي ايران به برجام را تاييد کرده بود، اقدام به خروج يک جانبه و غيرقانوني از اين توافق کرد و به رويکرد علني اين کشور در اصرار بر عدم اجراي تعهدات بين المللي خود ادامه داد.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاکيد کرد: سرپيچي، سرکشي و کينه توزي دولت فعلي آمريکا در قبال برجام حتي پس از خروج اين کشور از برجام با تهديد ساير کشورها به اجراي آن نيز متوقف نشده است و اين کشور، بي توجه به تمامي موازين بين المللي و حقوقي در رويکردي نادر و بسيار خطرناک، کشورهايي که پايبند به قطعنامه 2231 مانده اند را يا مجازات مي کند و يا به صورت مصرانه با اعزام هيات هاي مختلف، تهديد به مجازات و تحريم و تحديد مي کند.
قاسمي تصرح کرد: برجام به حفظ صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي کمک قابل توجهي کرده است و نقض اين توافق و قطعنامه شوراي امنيت اقدامي بي ثبات کننده و در جهت تخريب و تهديد صلح و امنيت بين المللي و منطقه اي است و اين کشور بايد پاسخگوي عواقب تضعيف اين توافق باشد.
وي ادامه داد: سخنان اين مقام آمريکايي و ديگر مقام هاي آن کشور پيرامون برجام و برنامه موشکي ايران که عملا نشان داده اند پايبند به تعهدات خود و هيچ قاعده و عرف بين المللي نيستند و در همه زمينه ها رويکردي مبتني بر استانداردهاي دوگانه دارند، براي ما کاملا بي ارزش شده است و سخن از مذاکره و توافق مجدد مصداق آزموده را آزمودن است.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: ما دولت قانون شکن آمريکا را به احترام به حقوق بين الملل و پايبندي به تعهدات بين المللي خود فرا مي خوانيم.
سيام**1751**1535
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما