شناسهٔ خبر: 29932575 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

در سفر معاون بهداشت وزارت بهداشت به گیلان انجام شد:

افتتاح، بهره برداری و بازدید از پروژه های بهداشتی

صاحب‌خبر -
 
 
با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت و مسئولان محلی، ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیاهکل افتتاح شد.
 
به گزارش وبدا، معاون بهداشت وزارت بهداشت پس از افتتاح ساختمان شبکه بهداشت و درمان سیاهکل از بخش های بهداشت روان، بهداشت مدارس، دهان و دندان و بهداشت محیط بازدید کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه پایش بهداشت دهان و دندان خصوصا در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر بهداشت دهان و دندان دانش آموزان پایه ششم از طریق آموزش و درمان پوسیدگی های دندانی اولویت وزارت بهداشت است تا از این طریق دانش آموزان بتوانند در سال های آینده با دندان های سالم وارد مقاطع بالاتر تحصیلی شوند.
 
وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان دهان و دندان، می توان در طول یک سال پوسیدگی دندان های تمامی دانش آموزان پایه ششم را بر طرف کرد و اگر استانی بتواند در این زمینه پیشرو شود، قطعا جشن موفقیت این برنامه از سوی وزارت بهداشت در آن استان برگزار خواهد شد.
 
در ادامه دکتر رییسی و هیات همراه از بیمارستان غدیر سیاهکل بازدید کرد و روند ارائه خدمات این بیمارستان ۳۲ تختخوابی را مورد بررسی قرار داد. 
 
ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان سیاهکل در زمینی به مساحت ۲۷۵۰ متر مربع، با زیر بنای ۲۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساخته شده است. 
 
شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیاهکل، دارای چهار مرکز خدمات سلامت روستایی و سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و ۴۵ خانه بهداشت است که این مراکز به مردم این منطقه، خدمات سلامت ارائه می کنند.
 
 بازدید از مراکز بهداشتی صومعه سرا
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه سفر به گیلان به همراه نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی و رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن بازدید از مرکز بهداشتی درمانی مرجقل، نظام ارجاع الکترونیک در گیلان، نحوه ارائه خدمات در بستر نظام ارجاع و چگونگی ارتباط آن با سامانه یکپارچه بهداشت را از نزدیک مورد ارزیابی قرار داد.
 
دکتر رییسی با اشاره به اهداف بلند برنامه ششم توسعه در خصوص ارتقای سطح سلامت جامعه اظهار داشت: از اهداف اصلی که در این برنامه پیش بینی شده می توان به ثبت و ارائه خدمات سلامت بر مبنای پرونده الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه در راستای نظام ارجاع الکترونیک اقدامات خوبی در سطح کشور به ‌ویژه در استان گیلان شروع‌ شده است، افزود: مهمترین دستاورد نظام ارجاع می‌تواند تحقق عدالت اجتماعی و دسترسی آسان مردم به خدمت سلامت باشد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در راستای استقرار نظام ارجاع در کشور هنوز در ابتدای راه هستیم، استقرار فعلی نظام ارجاع و پزشک خانواده تاثیر به سزایی در ارتباط با تکریم ارباب رجوع و بیماران دارد و در صرفه‌جویی هزینه های سلامت نیز بسیار موثر است.
 
دکتر رییسی هدف از سفر خود به گیلان را پایش برنامه های سلامت در حوزه بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت بهداشت با انجام پایش برنامه های حوزه سلامت در تمامی دانشگاه علوم پزشکی کشور، درصدد است تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف، ضمن ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی، از استقرار برنامه های سلامت محور حمایت کند.
 
همچنین با حضور دکتر رییسی، داروخانه شبانه روزی بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا به بهره برداری رسید. 
 
بازدید از مراکز بهداشتی آستانه اشرفیه
 
دکتر رییسی در ادامه سفر به استان گیلان، ضمن بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شماره یک و مرکز جامع خدمات سلامت "فوشازده" آستانه اشرفیه نحوه ارائه مراقبت های سلامت و وضعیت زیرساخت های بهداشتی در شهرستان آستانه اشرفیه را بررسی کرد.
 
در این بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
 
مرکز شماره یک آستانه اشرفیه به بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می کند.

نظر شما