شناسهٔ خبر: 29912935 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه برگزار می‌شود

نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه هشتم اسفند برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست خبری «نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج البلاغه»، شناسایی آثار و نویسندگان برتر و معرفی شایسته آن‌ها به‌عنوان جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر و دیگر مترجمان، مصححان و پژوهشگران همچنین تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با امام علی (ع) و نهج‌البلاغه را از جمله اهداف دوسالانه کتاب «امام علی (ع) و نهج‌البلاغه» ذکر کرد.

عبدالهادی فقهی‌زاده نیز ارتقای سطح پژوهش‌های مرتبط با ویژگی‌های امام علی (ع) و نهج‌البلاغه و گسترش فرهنگ نگارش و تولید کتاب استاندارد مرتبط با امام علی (ع) و نهج‌البلاغه همچنین بالابردن سطح دانایی‌های جامعه در زمینه شناخت آموزه‌های علوی به‌ویژه معارف نهج‌البلاغه را از دیگر اهداف برپایی این دوسالانه بیان کرد.

وی «زندگی و ابعاد شخصیتی امام علی (ع)»، «معارف و آموزه‌ها»، «ادبیات و بلاغت»، «کتاب‌شناسی، تصحیح نسخ و ترجمه»، «بخش جوان» و «بخش بین‌الملل»، بخش‌های موضوعی این جشنواره دانست و افزود: پس از قرآن کریم، بیشترین آثار و تالیفات درباره کتاب ارزشمند «نهج‌البلاغه» نوشته شده است و این کتاب به‌مثابه نمودی از سنت در عرض قرآن کریم و شمولیت آن در بیان آموزه‌های علمی و کاربردی در زندگی مسلمانان است.

فقهی‌زاده، نهج البلاغه را سخن بزرگمردی عنوان کرد که وجودش مملو از حقایق و معارف الهی است و در مقطع حساس تاریخی مسئولیت اداره جامعه اسلامی را برعهده داشته است.

وی افزود: اهمیت و جایگاه ویژه «نهج‌البلاغه» ما را بر آن داشت تا با این جایزه بیش از پیش بتوانیم در ترویج فرهنگ علوی و آموزه‌های بلند «نهج‌البلاغه» سهیم شویم و بنیاد نهج‌البلاغه نیز بتواند در این راستا به‌عنوان نخستین نهاد علمی-فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

نظر شما