شناسهٔ خبر: 29907751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی

فرهنگ شهادت به همه ما درس تسلیم نشدن، مقاومت، ایستادگی، استقلال و اقتصاد مقاومی می آموزد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت:فرهنگ شهادت مقابل هجوم دشمنان به همه ما درس تسلیم نشدن، مقاومت، ایستادگی بر فرهنگ و استقلال، اقتصاد مقاومی می آموزد و تا امروز هرآنچه بوده به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی گفت: امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و این بیداری نصیب تمامی امت اسلامی در کشورهای مصر، تونس، یمن، آفریقا و سراسر منطقه شده است.

وی ادامه داد: بسیار تلاش کردند یاد شهدا نباشد اما می بینید که خون ابا عبدالله (ع) و شهدا از عالم جهل زدایی کرد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگ در هر قشری، قبیله ای، شهر، ده، روستا، فامیل، قبیله و سایر وجود دارد اما بین بزرگ و بزرگوار فرق است.

وی اظهار داشت: بزرگواری جایگاهی است که انسان در پرتو تسلط بر قوای نفسانی و عبودیت پروردگار پیدا می کند لذا هر بزرگی، بزرگوار نیست بلکه بزرگوار کسی است که بتواند در کرامت نفسانی جایگاه پیدا کند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: اینکه برخی کرامت را به معنای بخشش، یا کرامت را بخشش بعد از سوال می دانند اما در حقیقت کرامت یعنی انسان به جایگاهی برسد که جز خدا نبیند و جز به او نیاندیشد و آنچه بر او مسلط است خدا باشد.

وی تاکید کرد: انسان در پرتو این خدابینی، خداخواهی و خدامحوری گاهی اوقات لازم است مال، آبرو و جانش را ببخشد که می بخشد لذا شهدا قبل از اینکه مقام شهدا بیابند، مقام کرامت داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تا کسی کریم نباشد شهید نیست یادآور شد: انسان باید به جایی برسد که با علم و اختیار جان را کف دست گذاشته و در میدان حضور پیدا کند.

وی گفت: امامان و پیشوایان و بزرگان دین ما مقام کرامت داشتند و خداوند آنها را به بالاترین مقام ها یعنی شهادت نایل کرد و اگر کسی شهید شد به وجه الله نظر کرد، وجاهت در عالم فقط مال خداست لذا اگر بخواهیم بمانیم باید وجه الله شویم.

رئیسی گفت: وجاهت در خانه خدا و اهل بیت (ع) است و رمز جاودانگی شهدا نظر کردن به وجه الله است به همین دلیل شهدا ماندگار شدند.

وی عنوان کرد: زمینی که با شهدا نسبت پیدا کرد به رستگاری رسید همچنانی که خداوند متعال خودش خونخواه خون حسین است اگر کسی خونش با ثارالله متصل شد خونخواه او خداست.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مگر می شود خدا از خون 2 هزار شهید خراسان جنوبی و هزاران شهید در جهان اسلام بگذرد، مگر می شود کسی اجازه پیدا کند برخلاف راه و رسم شهیدان پیام، شعار، سخن، سوال و رویکرد دیگری پیدا کند، مگر خدا از خون شهدا می گذرد.

وی با بیان اینکه خدا از خون حسین نمی گذرد افزود: چقدر تلاش کردند نام، یاد، راه و کربلای حسین را محو کنند اما عاشورا روز تولد عاشوراییان شد در حالیکه می خواستند عاشورا در عاشورا بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه از خون شهدا نمی گذریم گفت: خانواده شهدا بدانند در تمام نسل ها پرچم شهادت در زندگی شما و خانواده شما برافراشته است و این پرچم برافراشته هیچ زمانی از زندگی شما محو نخواهد شد.

وی یادآور شد: مگر می توان میان خانواده شهدا کسی دم از وابستگی بزند و به جای استقلال، دم از استبداد و استعمار بزند به جای آزادی، دم از وادادگی بزند، به جای فرهنگ غنی اسلامی یا دم از کوتاه آمدن و تسلیم بزند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: فرهنگ شهادت مقابل هجوم دشمنان به همه ما درس تسلیم نشدن، مقاومت، ایستادگی بر فرهنگ و استقلال، اقتصاد مقاومی می آموزد و تا امروز هرآنچه بوده به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی بوده است.

وی اظهار داشت: نرخ جرم در استان مرزی خراسان جنوبی نسبت به استان های دیگر پایین ترین است که رمز آن در این مجالس ارزشمند، فرهنگ دینی، تدین و دینداری مردم به خداست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرزبانان این استان چون دل در گرو خدا دارند و در هر کوی و برزنی عطر شهید و شهادت وجود دارد علیرغم کمبودها، کاهش نزولات آسمانی و مشکلات امروز در جایگاه دفاع از نظام، ارزش های الهی، پاسداری از خون مطهر شهیدان و گوش به فرمان رهبری بودن جزو پیشتازان کشور، نظام مقدس و امت اسلامی هستند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جمعه و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

پیش از این آیین، از شهریور امسال تاکنون اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی، اجلاسیه ایثارگران، شهدای کشاورز، شهدای هنرمند، شهدای ورزشکار، شهدای طلاب و روحانی، شهدای دانش آموز و فرهنگی، شهدای زن، شهدای جاویدالاثر و گمنام، شهدای اساتید و دانشجو، شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد مقدس، اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی 2 هزار شهید استان و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی برگزار شده است.

همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران این کنگره که آبان ماه امسال برگزار شده بود، در این اجلاسیه منتشر شد.

2 شهید گمنام میهمان ویژه اجلاسیه نهایی کنگره شهدای خراسان جنوبی هستند و در این آیین از تمبر کنگره و کتاب های حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

 

نظر شما