شناسهٔ خبر: 29903913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تولیت ‌آستان قدس رضوی؛

بیداری امت اسلامی به برکت خون شهدا است

آیت الله رئیسی گفت: بسیاری تلاش کردند تا یاد شهدا در جامعه نباشد اما خون امام حسین علیه السلام جهل زدایی از عالم کرد و امروز بیداری امت اسلامی به برکت خون شهدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی که هم اکنون در حسینیه جماران بیرجند در حال برگزاری است، اظهار کرد: حضور در جمع خانواده معظم شهدا افتخاری است که باید شکرگزار خداوند بر این نعمت الهی باشیم.

 


تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رسیدن به جایگاه کرامت، بزرگی و تسلط بر هوای نفسانی در پرتو عبودیت خداوند امکان پذیر است، افزود: بزرگواری جایگاهی است که انسان در پرتو تسلط بر نفس و عبودیت خداوند متعال پیدا می کند و هر بزرگی، بزرگوار نیست و بزرگوار کسی است که بتواند در کرامت نفسانی به جایگاهی برسد.

 



آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه کرامت جایگاهی است که انسان جزء خدا نبیند و نیندیشد، گفت: در پرتو دین گاهی لازم است انسان مال، آبرو و جان ببخشد.
 

 


وی با بیان اینکه شهدا قبل از مقام شهادت دارای مقام کرامت بودند، گفت: در عالم جزء خداوند کسی وجاهت ندارد اگر ما بخواهیم بمانیم باید وجیه الله شویم و وجاهت در خانه اهل بیت علیه السلام است و اینکه شهدا جاودانه شدند به همین است.

 



تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هر چه مقام وجه الهی بگیرد ماندگار می شود، ادامه داد: باید شعار و رویکرد همه ما شهدا باشند؛ دشمنان خیلی تلاش کردند تا عاشورا در عاشورا بماند اما عاشورا شد روز تولد عاشورا.

 




به گفته وی بسیاری تلاش کردند تا یاد شهدا در جامعه نباشد اما خون امام حسین علیه السلام جهل زدایی از عالم کرد و امروز بیداری امت اسلامی به برکت خون شهدا است.

 



تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه هستیم و پرچم شهادت در خانه خانواده شهدا برافراشته است و اجازه نمی دهند سخنی بر خلاف مسیر شهید بر زبان جاری شود.

 



آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت به ما فرهنگ ایستادگی و مقاومت می دهد، افزود: نرخ جرم در خراسان جنوبی پایین ترین در کشور است و رمز آن در فرهنگ و دلدادگی مردم به خداوند است و مردم این استان در پاسداری از انقلاب و ولایتمداران جزو پیشتازان امت اسلامی هستند.

 


وی تاکید کرد: با شهدا پیمان می بندیم و نمی گذاریم وصیت شما برای ولایتمداری و حفظ ارزش ها بر زمین بماند و ما همواره پاسدار خون شما خواهیم بود.

 

 

 

نظر شما