شناسهٔ خبر: 29895729 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      سقوط مرگبار
ساری- خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس بابل از سقوط یک کارگر ساختمانی از طبقه هفتم در این شهرستان خبر داد.
غلام نیا روشن، افزود: در این حادثه این کارگر 20 ساله به علت رعایت نکردن نکات ایمنی از طبقه هفتم به پایین سقوط کرد و به دلیل جراحات وارده و خونریزی جان سپرد.
دستگیری اعضای شرکت هرمی
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه از دستگیری ۱۴ عضو یک شرکت هرمی در یکی از روستاهای این شهرستان در حین آموزش خبر داد.سرهنگ عیسی روشن‌ قلب، گفت: با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و گرفتن دستور قضایی ۱۴ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در خانه‌ای در روستای پنچاه آستانه‌اشرفیه که در حال آموزش بودند دستگیر شدند.وی افزود: این افراد اهل استان‌های مازندران، اردبیل، فارس، سیستان و بلوچستان و گیلان هستند.
وی گفت: تعدادی کتاب، جزوه و ابزار آموزش عضوگیری و فعالیت در شرکت هرمی کشف و ضبط شد.
سوخت قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی سیب و سوران از توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا حامل قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرگرد محمد خبازی، گفت: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از این خودرو 29 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع «گازوئیل» کشف کردند.
وی با‌اشاره به توقیف خودرو تریلی خاطرنشان کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
دستگیری قاچاقچی
بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی بناب از دستگیری دو قاچاقچی خبرداد.سرهنگ سهراب شفقی، با بیان اینکه دو نفر جهت تحویل مواد مخدر به این شهرستان وارد شده بودند؛ گفت: این دو نفر به محض ورود به شهرستان شناسایی شده و دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: در عملیات مشترک با مأموران ویژه مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی در بازرسی از خودروی متهمان مقدار 45 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی
​تالش- خبرنگار کیهان: رئیس ‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش، از ضرب وشتم ماموران حفاظت این اداره در منطقه آق اولر توسط قاچاقچیان چوب خبر داد.
مهرزاد ناصری، گفت : نیروهای حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تالش در نیمه‌های شب برای دستگیری قاچاقچیان چوب در حین حمل چوب آلات غیر مجاز جنگلی در پای کنده وارد عمل شده که این عملیات با مقاومت قاچاقچیان منجر به درگیری شدید و مصدومیت این عزیزان شد.
وی ادامه داد: جنگلبانان علیرغم ضرب و شتم، پا عقب نکشیده و با جان خود از جنگل محافظت کردند لذا در این درگیری، متاسفانه یک نفر از نیروهای حفاظتی و دو نفر از نیروهای مردمی و همیار طبیعت مصدوم و مجروح شده که بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شدند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق، موضوع به دادستانی شهرستان اعلام گردید که با دستور ایشان، محل اختفای متخلفین شناسایی شد و چهار نفر از آنان بازداشت و روانه زندان گردیدند.
قاتل خاموش
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان داراب گفت: مسموميت با گاز منوكسيد كربن ، جان يك شهروند را گرفت. سرهنگ «عبدالرضا ضربت» افزود: در بررسي‌هاي صورت گرفته و گزارش پزشك قانوني، مشخص شد كه اين فرد به دليل استفاده از وسايل گرمايشي نامناسب و استنشاق گاز منوكسيد كربن در منزل، دچار مسموميت شده و جان خود را از دست داده است.
پلمب قصابی
اهواز- مهر: رئیس ‌اداره دامپزشکی دزفول گفت: یک واحد قصابی که اقدام به ذبح دام‌های زخمی شده ناشی از سیلاب در دزفول کرده بود، پلمب شد.
محسن ورجاوند، گفت: متصدی این واحد قصابی که در مناطق حاشیه‌ای دزفول قرار دارد، درپی سیلاب روز پنجشنبه به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی دام‌هایی که بر اثر سیلاب و تخریب دیواره محل نگهداری دام‌ها زخمی شده بودند را در منزل شخصی خود ذبح کرده بود.
وی با بیان اینکه این فرد به سرعت شناسایی و کلیه لاشه‌های دام ضبط شد، افزود: پرونده این قصاب متخلف تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع شد.
دستگیری قاتل
سنندج- باشگاه خبرنگاران جوان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان از دستگیری قاتل رحیم ذبیحی فیلم ساز و برادرش در شهر بانه خبر داد. عبدالله فتحی با ‌اشاره به اینکه هویت این فرد مشخص شده و هم اکنون در اختیار مراجع قضایی است، بیان کرد: طی روزهای آینده و بعد از تکمیل کار‌های تحقیقاتی هویت فرد اعلام می‌شود.
رحیم ذبیحی فیلمساز بانه‌ای و برادرش بعد از ظهر روز جمعه به شیوه‌ای فجیع در نزدیکی شهر بانه کشته شدند.
در جریان این حادثه ماشین این دو برادر بعد از آتش‌سوزی شدید و سقوط در داخل دره پیدا شد و بعد از کارهای پزشکی قانونی مشخص شد که سرنشینان این وسیله نقلیه رحیم ذبیحی و برادرش کیوان ذبیحی هستند.
کلاهبردار سکه‌های تقلبی
اهواز- ایسنا: فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی سکه‌های تقلبی در شهرستان دزفول خبر داد.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری فروش سکه‌های تقلبی از طریق ارسال پیامک در سطح شهرستان دزفول، پلیس آگاهی دزفول موفق شد یک متهم را که در زمینه فروش سکه‌های تقلبی فعالیت داشته شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند.
وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه و شش عدد سکه تقلبی کشف و ضبط شد، تصریح کرد: با تحقیقات صورت گرفته از متهم و مواجهه حضوری با مالباختگان مشخص شد این فرد با ارسال پیامک‌های دروغین به افراد از طریق تلفن همراه خود با مضمون پیدا کردن سکه و گنج و پیشنهاد شراکت در فروش آنها اقدام به کلاهبرداری کرده بود.
وی ادامه داد: متهم با استفاده از این شگرد دو میلیارد و 480 میلیون ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است.
دستگیری کلاهبردار
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ، از دستگیری اعضای باند سه نفره‌ای که اقدام به کلاهبرداری 12 میلیارد ریالی از 39 شهروند در استان خراسان رضوی کرده بودند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد.
سرتیپ «محمدکاظم تقوی» گفت: در پي شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد یا افرادی سودجو اقدام به کلاهبرداری از وی به صورت کارت به کارت کرده‌اند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار، کاراگاهان پلیس قرار گرفت.وی تصریح کرد: پلیس آگاهی از حضور اعضاء این باند در استان البرز مطلع و پس از شناسایی محل اختفاء آنها، با هماهنگی و دريافت نيابت قضائي در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی اعضای این باند را دستگیر و به پلیس آگاهی استان خراسان رضوی دلالت دادند.
وی افزود: از منزل متهمان، 22 عدد کارت بانکی متعلق به افراد غیر و یک دفترچه حساب بانکی کشف شد.
سرقت تابلوهای راهنمایی
اهواز- باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان از سرقت سه هزار تابلوی علائم راهنمایی در جاده‌های استان خبر داد. غلامعباس بهرامی‌نیا، گفت: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، پیگیری این مسائل از طریق مقامات قضائی است و بارها این مسئله را به دادستان مرکز خوزستان و رئیس‌کل دادگستری استان، اطلاع داده‌ایم.
وی اظهار داشت: سرقت تابلوهای راهنمایی و رانندگی در همه کشور جزء معضلات جاده‌ای است و این مسئله به گرانی آهن‌آلات و فقر مالی مردم رابطه مستقیم دارد.مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اذعان داشت: در سال 96 از تعداد 29 هزار تابلو و علائم هشداردهنده، حدود سه هزار و 500 تابلو به سرقت رفته است.
انهدام باند سرقت
تبریز- ایرنا: فرمانده انتظامی مراغه از دستگیری اعضا و متلاشی شدن باند سه نفره سرقت خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان خبرداد.
سرهنگ رضا اصلانی‌فر، افزود: ماموران انتظامی با تعقیب و مراقبت در عملیات‌های غافلگیرکننده موفق به دستگیری دو سارق حرفه‌ای و یک مالخر در این زمینه شدند.
وی اضافه کرد: با متلاشی شدن این باند، متهمان در بازجویی‌های انجام شده به دو فقره سرقت موتورسیکلت، یک فقره سرقت خودرو و سه فقره سرقت قطعات موتورسیکلت اعتراف کردند.

نظر شما