شناسهٔ خبر: 29895727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد

بهبود 45 پله‌ای رتبه ایران در آمار مرگ و میر حوادث ترافیکی 175 کشور جهان

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ایران از هشتمین کشور دنیا با آمار بالای میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی به جایگاه ۵۳ در رتبه‌بندی بین‌المللی حوادث ترافیکی رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی در نشست خبری گفت: طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت و بر اساس اطلاعات ۱۷۵ کشور جهان که سه روز پیش اعلام شده است، بر اساس اقدامات ۱۵ سال گذشته دولت، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای کاهش تصادفات و میزان جراحت و مرگ و میر حاصل از آن، ایران از هشتمین کشور دنیا با آمار بالای میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی به جایگاه ۵۳ در رتبه‌بندی بین‌المللی حوادث ترافیکی رسیده است که این خود موفقیت بسیار بزرگ و درخشانی است.
کاهش 3/9درصدی مصرف شیر و لبنیات در تهران
حریرچی با بیان اینکه مجددا مکلف هستم که در مورد مصرف شیر و لبنیات و افزایش شدید قیمت آنها تذکر دهم، افزود: در6 ماه گذشته مصرف شیر و لبنیات در تهران 3/9درصد کاهش داشته است که گرچه در سطوح معنی‌دار و قابل توجه نیست، ولی با توجه به اینکه میزان مصرف قبلی و معمول شیر و لبنیات در کشور کمتر از مقدار توصیه شده و مورد نیاز است، این کاهش هم هشداردهنده است. امیدوارم تصمیم اخیر کاهش قیمت شیر و لبنیات عملیاتی شده و نیز شاهد کاهش قیمت بیشتر باشیم. همچنین از خانواده‌ها مجددا درخواست افزایش اولویت مصرف شیر و نیز جایگزینی شیر و لبنیات با غذاهای چرب و شور را دارم.
ماجرای مالیات پزشکان
وی درباره مباحث مطرح درباره مالیات پزشکان، گفت: وزارت بهداشت در زمینه مالیات پزشکان بخش ‌خصوصی نقش مستقیم ندارد و فقط درباره پزشکان بخش دولتی وزارت بهداشت نقش مستقیم دارد که باید گفت این پزشکان یکی از ‌بهترین مودیان مالیاتی در کشور هستند. ‌
زیرمیزی در اعمال زیبایی و سزارین
سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا میزان زیرمیزی‌های حوزه سلامت کاهش یافته است، اظهار داشت: بسته‌ای که ما به طور مشخص وارد آن شدیم، به صفر رساندن زیرمیزی در بخش بستری بود. در حال حاضر در بخش دولتی موضوع زیرمیزی تقریبا به صفر رسیده؛ در صورتی‌که در گذشته شاید در ۵۰ درصد استان‌ها انجام اعمال جراحی بدون زیرمیزی ممکن نبود. در بخش خصوصی نیز در استان‌ها این میزان نزدیک به صفر است. در عین حال در تهران هنوز نتوانستیم موضوع زیرمیزی را به صفر برسانیم و در حال حاضر در برخی عمل‌ها مانند عمل‌های زیبایی و سزارین متاسفانه موضوع زیرمیزی وجود دارد. وی با بیان اینکه برخورد تعزیرات با قضیه زیرمیزی تغییر پیدا کرده است، ادامه داد: بر اساس رویه جدید تعزیرات، اگر شکایتی از یک فرد وجود داشته باشد علاوه‌بر آن شکایت، پرونده‌های دیگر آن فرد نیز بررسی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما