شناسهٔ خبر: 29888613 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

2765 تسهيلات اشتغال در کشور به متقاضيان پرداخت مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس بنياد مستضعان گفت: 2هزار و 765 فقره تسهيلات اشتغال يارانه اي و کارآفريني در سراسر کشور تصويب و به متقاضيان پرداخت مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد سعيدي کيا روز دوشنبه در حاشيه جريان سفر به هرمزگان همراه معاون اول رييس جمهوري افزود: از اين تعداد تاکنون، قرارداد 2 هزار و 333 فقره طرح منعقد شده و يکهزار و291طرح کارآفريني نيز با تسهيلات يارانه‌اي بنياد مستضعفان با هزينه سه هزار و 947 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
وي بيان داشت: با اجراي اين طرح ها تاکنون در مجموع براي 9 هزار و 635 نفر در کشور اشتغال ايجاد کرده است.
رييس بنياد مستضعان اظهارداشت: تسهيلات اشتغالزايي مناطق محروم و روستايي براي اجراي طرح ‌هاي مختلف در حوزه کشاورزي، صنعت و خدمات و به منظور رونق کسب و کار، کاهش بيکاري و ايجاد اشتغال در روستا‌ها مورد استفاده قرار مي ‌گيرد.
سعيدي کيا افزود: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي براساس تفاهم نامه ‌اي که بين بنياد علوي به عنوان بازوي محروميت زدايي بنياد مستضعفان، بانک سينا، استانداري‌ ها و معاونت توسعه مناطق محروم رياست جمهوري منعقد شده، صورت مي گيرد.
وي از اجراي همزمان يکهزار و 200 طرح اشتغال روستايي به صورت همزمان در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: تعدادي از اين طرح ها در استان هرمزگان با حضور معاون اول رييس جمهوري اجرا مي شود.
معاون اول رييس جمهوري بعد از ظهر دوشنبه به منظور بازديد و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتي، اقتصادي و عمراني از طريق فرودگاه بين المللي بندرعباس وارد استان هرمزگان شد.
به گزارش ايرنا، در اين سفر دو روزه وزيران نيرو، راه و شهرسازي، جهادکشاورزي، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، صنعت، معدن و تجارت و همچنين معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري و رييس بنياد مستعضفان انقلاب اسلامي معاون اول رييس جمهوري را همراهي مي کنند.
جهانگيري در بدو ورود به هرمزگان در فرودگاه بندرعباس مورد استقبال استاندار هرمزگان، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استاني و محلي قرار گرفت.
وي پس از ورود به فرودگاه بندرعباس در سفر 2 روزه خود، عازم منطقه محروم کوشا احمدي در شهرستان حاجي آباد شد و قرار ضمن ديدار عمومي با مردم اين منطقه، يکهزار و 200 طرح اشتغالزايي شهري و روستايي در سراسر کشور را به طور همزمان در اين شهرستان افتتاح کند.
حضور در جلسه شوراي اداري استان با رويکرد اقتصاد مقاومتي و با حضور کارآفرينان شهري و روستايي اين استان و همچنين بررسي مشکلات و مسائل فراروي کارآفرينان استان و اتخاذ تصميم هاي لازم در اين زمينه از برنامه هاي روز نخست سفر جهانگيري به استان هرمزگان است.
معاون اول رييس جمهوري همچنين در دومين روز از سفر خود، ضمن افتتاح چند پروژه مهم در منطقه ويژه اقتصادي هرمزگان، پروژه آب شيرين کن 100 هزار متر مکعبي هرمزگان را مورد بهره برداري قرار خواهد داد.
بازديد از بندر شهيد رجايي و گمرک استان، مجتمع کشتي سازي و تاسيسات آب شيرين کن يک ميليون متر مکعبي، بازديد از خط انتقال آب از خليج فارس به صنايع استان هرمزگان، کرمان و يزد، بازديد از مناطق شمالي هرمزگان، و افتتاح نيروگاه منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس از ديگر برنامه‌هاي روز دوم سفر جهانگيري خواهد بود.
7195/6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما