شناسهٔ خبر: 29847750 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

سپاهان - پرسپوليس

جنگ تمام عيار براي قهرماني نيم فصل

صاحب‌خبر -

حساس‌ترين بازي نيم فصل اول ليگ برتر، امروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و بين دو تيم سپاهان و پرسپوليس برگزار مي شود. مصاف اين دو تيم در شرايط عادي و بدون نگاه به جدول نيز حساسيت هاي مختلفي در خود دارد اما حالا باتوجه به نزديکي دو تيم در جدول و احتمال قهرماني هر دو تيم در نيم فصل، حساسيت و هيجان اين بازي به اوج خود رسيده است.

سپاهان به آمار ليگ برتري اش مي‌نازد

در تاريخ ديدارهاي دو تيم، پرسپوليس 24 بار موفق به کسب پيروزي شده و سپاهان 19 بار حريف پايتخت نشين خود را شکست داده است. بهترين پيروزي تيم پرسپوليس مقابل سپاهان در دومين بازي دو تيم رقم خورد؛ جايي که شاگردان حسين فکري در پرسپوليسِ سال 50 سپاهان را 6-0 شکست دادند. برترين پيروزي طلايي پوشان برابر قرمزها نيز دو برد 4-1 درسال هاي 86 و 89 است. سپاهاني ها در مجموع تعداد برد کمتري در مقابل پرسپوليس دارند اما در آمار ليگ برتري، دو برد جلوتر هستند.

عليپور در آرزوي رسيدن به پروين

علي عليپور مهاجم نوک تيم پرسپوليس تاکنون سه گل به تيم سپاهان زده و اميدوار است با زدن گل چهارم، به رکورد علي پروين برسد. عليپور فصل پيش 2 گل به زردها زد و در ليگ پانزدهم نيز گل تساوي بخش تيمش در جدال برگشت را به ثمر رساند. برترين گلزن تاريخ ديدارهاي دو تيم، ادموند بزيک با 7 گل است.

جدال جذاب برانکو و قلعه نويي

قلعه نويي و برانکو تاکنون 7 بار مقابل هم صف آرايي کرده اند که نتيجه اش 2 پيروزي براي برانکو، يک برد براي قلعه نويي و 4 تساوي بوده است. اولين بازي دو تيم با پيروزي 1-0 پرسپوليس بر استقلال در روز گلزني علي عليپور بود و آخرين بازي به شکست 2-1 سرخ ها مقابل ذوب آهن بازهم در روز گلزني علي عليپور مربوط مي شود. پرگل ترين دوئل اين دو مربي پرافتخار نيز در ليگ شانزدهم رقم خورد؛ جايي که سرخ ها با 3 گل تراکتورِ ژنرال را در هم کوبيدند. حالا امير مي آيد تا شمار پيروزي ها را با شکست ها برابر کند و برانکو نيز با هدف انتقام شکست قبلي در اصفهان، پاي به نقش جهان مي گذارد.

تساوي به نفع سپاهان

با بررسي احتمالات اين بازي مي توان به اين نتيجه رسيد که نتيجه تساوي در اين بازي به نفع شاگردان قلعه نويي است. آن ها با يک نتيجه مساوي به صدر بازخواهند گشت و فرصت اين را خواهند داشت تا با پيروزي مقابل استقلال خوزستان، به قهرماني نيم فصل برسند. اما کسب برد توسط تيم پرسپوليس، صدر جدول و سرنوشت قهرماني را به تيم برانکو مي دهد. احتمال سوم برتري سپاهان است که آن ها را در جدول 32 امتيازي مي کند و اختلاف با پرسپوليس را به 5 مي رساند؛ در چنين شرايطي کار براي تيم برانکو در نيم فصل دوم نيز سخت تر خواهد شد.

نظر شما