شناسهٔ خبر: 29829673 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يوونتوس 1 - اينتر 0؛ بانوي پير برنده حساس ترين ديدار سري آ/ شاگردان الگري همچنان توقف ناپذير

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- يوونتوس موفق شد در دربي ايتاليا به پيروزي برسد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، در هفته پانزدهم رقابت هاي سري آ، يوونتوس ميزبان خود اينتر را مغلوب کرد. در ديداري که دو تيم بازي پاياپاي و نزديکي ارائه دادند، تک گل سه امتيازي مانژوکيچ، نتيجه را به سود يوونتوس رقم زد.
اينتر که از پيروزي 3-1 در نوامبر 2012 تاکنون نتوانسته در تورين به پيروزي برسد، بازي را بهتر از يوونتوس آغاز کرد. کنترل توپ در دقايق ابتدايي در اختيار بازيکنان اينتر بود و در ادامه رفته رفته بازيکنان يوونتوس موقعيت هايي خلق کردند. ارسال رونالدو از سمت چپ با ضربه سر ديبالا همراه شد و توپ از بالاي دروازه هندانوويچ به بيرون رفت. دقايقي بعد، باز هم ديبالا با ضربه اي سنگين از داخل محوطه جريمه که از بالاي دروازه اينتر به بيرون رفت، دروازه اين تيم را تهديد کرد. ارسال زيباي پريشيچ از سمت چپ را کيه ليني قطع کرد و مانع رسيدن توپ به ايکاردي در محوطه شش قدم شد. اينتر دو موقعيت طلايي را در عرض چند دقيقه از دست داد. ابتدا گاليارديني که روي حرکت خوب ايکاردي، فضاي خالي برايش ايجاد شد در مصاف تک به تک با شزني با پاي چپ توپ را به تيرک دروازه يوونتوس کوبيد و توپ در ريباند به آغوش شزني برگشت. دقايقي بعد باز هم اين پوليتانو بود که با يک پاس به بيرون موقعيت خوبي را براي ايکاردي و پريشيچ خلق کرد، اما ضربه ايوان پريشيچ با فاصله کمي از کنار دروازه يوونتوس به بيرون رفت.
پس از اين دو موقعيت جدي، بازي در اختيار يوونتوس قرار گرفت و چندين موقعيت جدي براي اين تيم ايجاد شد. روي يک ارسال از سمت راست، ضربه ناقص مانژوکيچ در اختيار هندانوويچ قرار گرفت در ادامه درحالي که ضربه خوب بنتانکور مي رفت دروازه هندانوويچ را تهديد کند، در ميانه راه بروزويچ به خوبي توپ را قطع کرد و راهي کرنر کرد. روي کرنر ارسالي، ضربه سر کيه ليني با واکنش خوب هندانوويچ همراه شد. يووه روي دو ضربه کرنر با ضربات سر کيه ليني و بونوچي فرصت بازي کردن دروازه اينتر را داشت، اما راه به جايي نبرد. در نهايت نيمه نخست در ديداري که اينتر موقعيت هاي جدي تري را نسبت به ميزبانش خلق کرده بود با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
در آغاز نيمه دوم، روي پاس اشتباه ماتويدي، اينتر صاحب موقعيت خوبي شد که در نهايت بونوچي مانع گلزني پوليتانو شد. يوونتوس در ادامه بهتر از اينتر بازي کرد. ضربه سرکش رونالدو در پنجاه و هشتمين دقيقه با فاصله کمي از بالاي دروازه اينتر به بيرون رفت. در شصت و ششمين دقيقه، ارسال کانسلو از سمت چپ را ماريو مانژوکيچ در دهانه دروازه با يک ضربه سر تبديل به گل کرد تا يوونتوس 1-0 از ميهمان خود پيش افتد. در ادامه موقعيت جدي رقم نخورد و يوونتوس پس از گل بيشتر سعي در کنترل توپ و ميدان داشت و مارتينز مهاجم تازه وارد اينتر با يک ضربه والي ناقص سعي در بازي کردن دروازه يوونتوس داشت که نتيجه اي به دنبال نداشت. در نهايت بازي با برتري 1-0 يوونتوس به پايان رسيد تا فاصله دو تيم در جدول به 14 برسد.
لحظات حساس
دقيقه 10: ارسال خوب رونالدو و ضربه سر ديبالا که از کنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه 31: پاس ايکاردي، گاليارديني را در موقعيت بسيار خوبي قرار داد، اما ضربه هافبک نراتزوي به تير دروازه شزني اصابت کرد.
دقيقه 36: سانتر بنتانکور و ضربه مانژوکيچ که در اختيار هندانوويچ قرار گرفت.
دقيقه 38: ضربه بنتانکور با تکل خوب بروزويچ به کرنر رفت.
دقيقه 66: سانتر پاي راست کانسلو و ضربه سر شيرجه اي مانژوکيچ سرانجام قفل دروازه هندانوويچ را باز کرد.
دقيقه 89: پريشيچ در شلوغي محوطه جريمه صاحب يک فرصت خوب شد که کيه‌ليني اجازه باز شدن دروازه يوونتوس را نداد.
دقيقه 91: ضربه لوتارو مارتينز با اختلاف کم از کنار دروازه شزني به بيرون رفت.
اين ديدار در نهايت با حساب 1-0 به سود شاگردان آلگري به پايان رسيد.

نظر شما