شناسهٔ خبر: 29827390 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

یوونتوس 1-0 اینتر؛ اوجِ هیجان در تورین به کام بانوی پیر

میلاد گودرزی

در هفته پانزدهم رقابت های سری آ، یوونتوس میزبان خود اینتر را مغلوب کرد. در دیداری که دو تیم بازی پایاپای و نزدیکی ارائه دادند، تک گل سه امتیازی مانژوکیچ، نتیجه را به سود یوونتوس رقم زد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- یوونتوس با تک گل مانژوکیچ موفق شد اینتر را مغلوب کند. 

مشخصات بازی

هفته پانزدهم سری آ

آلیانتس استادیوم

گلزنان: مانژوکیچ 66 برای یوونتوس 

ترکیب دو تیم

ترکیب یوونتوس و اینتر

شرح بازی

اینتر که از پیروزی 3-1 در نوامبر 2012 تاکنون نتوانسته در تورین به پیروزی برسد، بازی را بهتر از یوونتوس آغاز کرد. کنترل توپ در دقایق ابتدایی در اختیار بازیکنان اینتر بود و در ادامه رفته رفته بازیکنان یوونتوس موقعیت هایی خلق کردند. 

ارسال رونالدو از سمت چپ با ضربه سر دیبالا همراه شد و توپ از بالای دروازه هندانوویچ به بیرون رفت. دقایقی بعد، باز هم دیبالا با ضربه ای سنگین از داخل محوطه جریمه که از بالای دروازه اینتر به بیرون رفت، دروازه این تیم را تهدید کرد. ارسال زیبای پریشیچ از سمت چپ را کیه لینی قطع کرد و مانع رسیدن توپ به ایکاردی در محوطه شش قدم شد. 

اینتر دو موقعیت طلایی را در عرض چند دقیقه از دست داد. ابتدا گالیاردینی که روی حرکت خوب ایکاردی، فضای خالی برایش ایجاد شد در مصاف تک به تک با شزنی با پای چپ توپ را به تیرک دروازه یوونتوس کوبید و توپ در ریباند به آغوش شزنی برگشت. دقایقی بعد باز هم این پولیتانو بود که با یک پاس به بیرون موقعیت خوبی را برای ایکاردی و پریشیچ خلق کرد، اما ضربه ایوان پریشیچ با فاصله کمی از کنار دروازه یوونتوس به بیرون رفت.

روبرتو گالیاردینی - لئوناردو بونوچی

پس از این دو موقعیت جدی، بازی در اختیار یوونتوس قرار گرفت و چندین موقعیت جدی برای این تیم ایجاد شد. روی یک ارسال از سمت راست، ضربه ناقص مانژوکیچ در اختیار هندانوویچ قرار گرفت در ادامه درحالی که ضربه خوب بنتانکور می رفت دروازه هندانوویچ را تهدید کند، در میانه راه بروزویچ به خوبی توپ را قطع کرد و راهی کرنر کرد. روی کرنر ارسالی، ضربه سر کیه لینی با واکنش خوب هندانوویچ همراه شد.

یووه روی دو ضربه کرنر با ضربات سر کیه لینی و بونوچی فرصت بازی کردن دروازه اینتر را داشت، اما راه به جایی نبرد. در نهایت نیمه نخست در دیداری که اینتر موقعیت های جدی تری را نسبت به میزبانش خلق کرده بود با تساوی بدون گل به پایان رسید.

کریستیانو رونالدو

در آغاز نیمه دوم، روی پاس اشتباه ماتویدی، اینتر صاحب موقعیت خوبی شد که در نهایت بونوچی مانع گلزنی پولیتانو شد. یوونتوس در ادامه بهتر از اینتر بازی کرد. ضربه سرکش رونالدو در پنجاه و هشتمین دقیقه با فاصله کمی از بالای دروازه اینتر به بیرون رفت.

در شصت و ششمین دقیقه، ارسال کانسلو از سمت چپ را ماریو مانژوکیچ در دهانه دروازه با یک ضربه سر تبدیل به گل کرد تا یوونتوس 1-0 از میهمان خود پیش افتد. 

در ادامه موقعیت جدی رقم نخورد و یوونتوس پس از گل بیشتر سعی در کنترل توپ و میدان داشت و مارتینز مهاجم تازه وارد اینتر با یک ضربه والی ناقص سعی در بازی کردن دروازه یوونتوس داشت که نتیجه ای به دنبال نداشت.

در نهایت بازی با برتری 1-0 یوونتوس به پایان رسید تا فاصله دو تیم در جدول به 14 برسد. 

شرح گل‌ها

یوونتوس 1-0 اینتر (مانژوکیچ - دقیقه 68):  ارسال کانسلو از سمت چپ را ماریو مانژوکیچ در دهانه دروازه با یک ضربه سر تبدیل به گل کرد تا یوونتوس 1-0 از میهمان خود پیش افتد

خلاصه بازی

 

 

نظر شما