شناسهٔ خبر: 29823792 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش خبرنگار در مسیر حادثه در شهرستان شوش برگزارشد

دزفول - ایرنا - همزمان با سیزدهمین سالروز شهادت جمعی از خبرنگاران در سقوط هواپیمای سی 130 ارتش، دوازدهمین همایش خبرنگار در مسیر حادثه و نیز یادواره ی شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز روز جمعه در تالار نیایش شوش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرماندار شوش در این آیین گفت: حوزه ی خبر و خبرنگاری به قدری ظریف است که هر آنچه ما می نویسیم باید یک روزی در پیشگاه خداوند جواب پس بدهیم.
عدنان غزی افزود:خوب نوشتن و در دفاع از مردم و مبانی و اصول اعتقادی و دفاع از خون شهدا، و کسانی که جان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند خیلی فرق می کند با خبرنگاری که مطلبی بنویسد تا استاندار یا فرماندار و یا فلان مسئول خوشش آید.
وی از خبرنگاران به عنوان بازرسان ویژه ی مسئولان نام برد و گفت: خبرنگاران زوایای پنهان مدیران و مسئولان را روشن می کنند تا خدایی نکرده کسی به بی راهه نرود.
وی در ادامه گفت: برخی از فضای مجازی گله مند هستند و از این فضا می ترسند، درست است که گاهی ناهنجاری ها و رفتارهای غیر اخلاقی هم دیده می شود، اما اگر این موارد را 30 درصد تصور کنیم ، 70 درصد دیگر فضای مجازی مفیداست.
فرماندار شهرستان شوش درباره مسکن خبرنگاران شوش نیز بیان کرد: قرار بود اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش اقدام به تشکیل تعاونی مسکن برای خبرنگاران کند اما این امر محقق نشد و از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم هرچه سریعتر نسبت به تشکیل تعاونی مسکن و وام خبرنگاران اقدام کنند و خبرنگارانی که فرم شماره سه و یا جیم را پر نکرده اند در نخستین فرصت این فرم را پرکنند.
وی با گرامیداشت سالروز شهادت اصحاب رسانه و نیز حادثه ی تلخ تروریستی 31 شهریور1397 اهواز از خبرنگاران خواست که از زوایای مختلف این حادثه را برای مردم تشریح کنند.
سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش نیز گفت: قلم خبرنگاران حایز اهمیت است و به عنوان یک پیام رسان در خدمت جامعه است.
علی عبدی نسب با بیان اینکه یک خبرنگار می تواند طبیب خوبی باشد افزود: وقتی یک شایعه در جامعه پراکنده می شود همانند یک ویروس ممکن است جامعه را متزلزل کند لذا خبرنگار در چنین شرایطی همانند یک طبیب ویروس را می یابد و منبع شایع را در می یابد و آنچه که واقعیت محض است را در کمترین زمان به اطلاع مردم می رساند.
'پخش کلیپ شهدای رسانه و مطبوعات، کلیپ شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز ، تجلیل از پدر شهید سعید زارع از شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز، توزیع جزوه شناسنامه خبرنگاران شوش و خواندن شعر از برنامه های این همایش بود.
7280/ 6037

نظر شما