شناسهٔ خبر: 29823276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح «سيف الاسلام قذافي» درباره بحران ليبي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - برخي منابع ليبي از طرح فرزند «معمر قذافي» ديکتاتور معدوم اين کشور درباره بحران ليبي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه روسيا‌ اليوم، برخي سياستمداران ليبي روز پنجشنبه گفتند، نامه‌اي از «سيف‌الاسلام قذافي» فرزند معمر قذافي، به وزارت امورخارجه روسيه ارائه شده که در آن ضمن پرداختن به راه حل هاي سياسي بحران هشت ساله ليبي، در اين زمينه از مسکو کمک خواسته شده است.
«محمد القيلوشي» عضو «تيم اقدام سياسي» که به نمايندگي از «سيف الاسلام» به مسکو سفر کرده است در اين باره گفت، اين نامه تأکيد دارد که ليبيايي‌ها بايد خود درباره سرنوشت کشورشان از طريق مصالحه فراگير و برگزاري انتخابات، تصميم بگيرند.
«القليوشي» با اشاره به مفاد اين نامه، بر حمايت آن طرح از نقشه راه «غسان سلامه» فرستاده ويژه سازمان ملل در امور ليبي تأکيد کرد و گفت: ارسال اين نامه تلاشي براي متقاعد کردن روس‌ها در جهت اعزام نماينده اي به کنفرانس ملي فراگير است که به دعوت سلامه برگزار خواهد شد.
«ليو دينگوف» رئيس گروه تماس روسيه براي حل‌ بحران ليبي هم به تازگي از تماس بين مسکو و «سيف الاسلام» خبر داده بود.
در همين حال، مخالفان سيف الاسلام، هرگونه فعاليت سياسي وي از جمله تماس با روس ها را تلاشي براي بازگشت ديکتاتوري قذافي به ليبي و طلب مساعدت از خارجي ها قلمداد مي کنند.
ليبي به دنبال تحولات سال 2011 و بي ثباتي ناشي از مداخله نظامي آمريکا و سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو)، با ناامني و فعاليت گروه‌هاي تروريستي مواجه است.139/118
کليدواژه ليبي

نظر شما