شناسهٔ خبر: 29812495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

17 روستاي نيشابور نيازمند تصحيح نقشه تقسيمات کشوري هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- بخشدار مرکزي نيشابور گفت: 17 روستا در اين بخش به دليل قرار گرفتن در جدار شهري نيازمند تدقيق نقشه جهت جلوگيري از تداخل عمليات عمراني ميان شهرداري و اداره راه و شهرسازي هستند.

علي شريفان روز پنجشنبه در نشست خبري بخشداران بخشهاي چهارگانه نيشابور افزود: براي ارائه خدمات به اين روستاها با مجموع جمعيت حدود 16 هزار نفر جمعيت تعامل و همکاري خوبي ميان شهرداري و اداره راه و شهرسازي نيشابور برقرار است اما براي جلوگيري از مشکلات آتي هر چه سريعتر بايد مرزهاي شهري و روستايي در اين مناطق روشن شود.
وي در ادامه همچنين گفت: برخي راههاي روستايي بخش مرکزي شهرستان نيشابور به دليل بالا بودن ميزان رفت و آمد از راههاي درجه دو روستايي به شريانهاي شهري ارتقاء پيدا کرده اند تا با تعريض جاده و مناسب سازي از تعداد حوادث رانندگي در آنها کاسته شود.
بخشدار مرکزي همچنين به حذف روستاهاي دامنجان، اريه و درخت جوز با مجموع جمعيت450 نفر از طرح گازرساني اشاره و بيان کرد: علت اين امر فقدان توجيه لوله کشي گاز بخاطر مسافت کم تا شهر و جمعيت اندک است. با اين وجود رايزني براي جايگزين نمودن مسير جديد گازرساني و حل مشکل در جريان است.
*86 درصد قناتهاي بخش ميان جلگه خشکيد
بخشدار ميان جلگه نيشابور هم گفت: 60 مورد از 70 رشته قنات اين بخش بخاطر تداوم پديده خشکسالي و برداشت بي رويه آب از سفره هاي زيرزميني خشکيده اند.
عزت الله سليماني افزود: بخش ميان جلگه با توليد 20 هزار تن پنبه در سال قطب اين محصول در خراسان رضوي است که جزو محصولات آب بر محسوب مي شود لذا با ادامه اين روند اقتصاد منطقه با مشکل مواجه مي شود.
* تشکيل سمن در همه روستاهاي سرولايت
بخشدار سرولايت نيشابور هم در اين نشست خبري گفت: به منظور استفاده از ظرفيتهاي بالقوه اجتماعي در اين بخش تشکيل سازمانهاي مردم نهاد در همه روستاها در دستور کار قرار گرفته است.
سيدفتاح حسيني افزود: همچنين طرح جمع آوري فاضلاب روستائي برزنون با ظرفيت روزانه 420 مترمکعب و اعتبار 70 ميليارد ريال با مشارکت بانک توسعه اسلامي در اين بخش در حال انجام است و تا پايان امسال به اتمام مي رسد.
* 21 طرح در بخش زبرخان
بخشدار زبرخان نيشابور نيز در اين نشست خبري گفت: 21 طرح عمراني شامل برقرساني، گردشگري و نگهداري راهها در اين بخش با اعتباري 200 ميليارد ريال در حال اجرا است.
حسن عارفخاني افزود: امسال نخستين مجتمع دهياريهاي شهرستان نيشابور در زبرخان به بهره برداري رسيده و مراحل نهايي طرح مطالعاتي توسعه اشتغال روستايي نيز به عنوان پايلوت استاني در اين بخش در حال انجام است.
شهرستان نيشابور چهار بخش مرکزي، زبرخان، ميان جلگه و سرولايت دارد که 95 درصد از هفت هزار و 200 کيلومترمربع مساحت نيشابور را به خود اختصاص داده اند. 167 هزار نفر در 420 روستاي واقع در اين چهار بخش ساکن هستند. مرکز شهرستان 450 هزار نفري نيشابور در فاصله 127 کيلومتري غرب مشهد واقع است.
9869/1858
انتهاي پيام /*

نظر شما