شناسهٔ خبر: 29740451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاوروف: آمریکا قصد دارد، تمامیت ارضی سوریه را با چالش مواجه کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ وزیر خارجه روسیه با اشاره به اقدامات آمریکا در شرق فرات در سوریه تصریح کرد : واشنگتن تلاش می کند، با بهره برداری از مسئله کردها تمامیت ارضی سوریه را به خطر بیاندازد و قطعنامه سازمان ملل در این خصوص را نقض کند.
سرگئی لاوروف تصریح کرد، آمریکا می خواهد در سوریه ساختارهای غیر قانونی ایجاد کند و برای اجرای این تصمیم خود منابع مالی نیز اختصاص داده است. وی در یک مصاحبه تلویزیونی در حاشیه کنفرانس گروه بیست تاکید کرد، حوادث شرق فرات سوریه در واقع نقض قطعنامه سازمان ملل در خصوص پایبندی به تمامیت ارضی این کشور به شمار می رود.
خبرنگار این شبکه گفت سرگئی لاوروف بر این باور است که آمریکا ده ها حتی صدها میلیون دلار برای بازسازی منطقه شرق فرات سوریه اختصاص داده است؛ اما در عین حال از بازسازی مناطق تحت سیطره نظام سوریه امتناع می کند. وی همچنین گفت، آمریکا از برگه کردها بهره برداری می کند و با توجه به حساسیت مسئله کردها، نه فقط برای سوریه بلکه برای همه کشورهای منطقه مانند عراق، ایران و ترکیه، آمریکا بازی خطرناکی را آغاز کرده است.
لاوروف همچنین تاکید کرد، روسای جمهور ترکیه و روسیه در حاشیه نشست کنفرانس گروه بیست بر سرهم سویی تلاش ها درباره مسئله آتش بس در ادلب توافق کردند.

نظر شما