شناسهٔ خبر: 29713270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

تيم منتخب هفته چهاردهم ليگ برتر +جدول ليگ برتر

تيم منتخب هفته چهاردهم ليگ برتر در حالي انتخاب شده است که استقلال، پرسپوليس و سپاهان هر کدام با دو بازيکن بيشترين نماينده را در ترکيب دارند.

صاحب‌خبر -

  هفته چهاردهم مسابقات ليگ برتر با جذابيت خاصي دنبال شد و در هر مسابقه حداقل يک گل به ثمر رسيد. در قاطع ترين برد هفته تيم استقلال تهران در ورزشگاه آزادي با ارائه يک نمايش برتر با نتيجه 3-0 صنعت نفت آبادان را شکست داد تا به جمع مدعيان بازگردد. شاگردان برانکو ايوانکوويچ هم علي‌رغم از دست دادن فرصت‌هاي متعدد گلزني با گل دقايق آخر شجاع خليل زاده سه امتياز شيرين از تبريز به ارمغان آوردند تا کماکان اميدوار به کسب برتري در دو ديدار عقب افتاده و صعود به صدر جدول مسابقات باشند. سپاهان اصفهان هم در استاديوم مملو از تماشاگر نقش جهان با تک گل مهرداد محمدي مقابل پديده به برتري رسيد تا هم امتياز با اين تيم مشهدي و به علت تفاضل گل بهتر رده نخست جدول را در اختيار بگيرد.


نفت مسجدسليمان و تراکتورسازي تبريز هم با نتيجه مشابه 1-0  به ترتيب برابر پيکان و پارس جنوبي جم به پيروزي رسيدند تا به روند صعودي خود در جدول مسابقات ادامه دهند. اما در پر گل ترين ديدار هفته تيم نساجي مازندران در ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر با نتيجه تساوي 2-2 مقابل سپيدرود رشت متوقف شد تا جذاب‌ ترين ديدار هفته رقم بخورد.


فولاد و سايپا هم در خانه خود به ترتيب برابر ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان تن به نتيجه تساوي 1-1 دادند تا امتيازات حساسي را از دست داده باشند.


تيم منتخب هفته چهاردهم به شرح زير است:

 


دروازه‌بان:


پيام نيازمند (سپاهان اصفهان):
نيازمند مقابل پديده يکي از روزهاي خوب خود را در ترکيب سپاهان تجربه کرد که اميرقلعه نويي که کمتر از بازيکني تمجيد مي کند، در کنفرانس خبري از عملکرد او مقابل خبرنگاران و تاثيري که در کسب سه امتياز داشت، بگويد. نيازمند مقابل پديده 5 بار دروازه اش را نجات داد. اين گلر جوان روي ارسال هاي متعددي که انجام مي شد هم بي نقص کار کرد تا يکي از مهم ترين بازيکنان تيمش در کسب پيروزي ارزشمند برابر پديده باشد. مهم ترين نجات او در نيمه اول رخ داد که شوت مهربان را که پس از پشت سر گذاشتن چند بازيکن به توپ زده شد را شيرجه اي دفع کرد و در برگشت هم خيلي سريع با نوک انگشتانش توپ را به کرنر فرستاد تا اجازه شوتزي به مهاجم پديده ندهد.

 

 

مدافعان:


شجاع خليل زاده (پرسپوليس تهران):
در فاصله دقايقي مانده به بازي در تبريز همچنان وضعيت حضورش در ترکيب نامشخص بود و در نهايت با توجه به کمبود بازيکن و با درخواست خودش از برانکو ايوانکوويچ جزو 11 نفر اصلي قرار گرفت. مدافع مياني پرسپوليس که طول تمام مدت جلسه فني را در اختيار کادرپزشکي قرار داشت تا مراحل درماني را پشت سر بگذارد در اين ديدار با يک دفع توپ در محوطه شش قدم و همچنين توپگيري‌هاي پياپي در نهايت با تک گل سه امتيازي‌اش به يک ماجراجويي بزرگ پايان داد. مرد مورد اعتماد برانکو ايوانکوويچ اکنون سوگلي او در تيم محسوب مي‌شود و با نمايش فني و تکنيکي قابل قبول و وفاداري‌اش تحت هر شرايط به تيم و فلسفه آن به دنبال اين است تا اين فصل را هم توام با موفقيت به پايان برساند.

 

 

 

فرشاد فرجي (نساجي مازندران):
اما در اين ديدار فرشاد فرجي بهترين بازيکن تيمش بود و با ارسال دو پاس گل براي همبازيانش نقش ويژه‌اي را ايفا کرد. او در صحنه گل اول به خوبي خود را به محوطه جريمه سپيدرود رساند تا از ريباند ضربه ايستگاهي سينک استفاده کند. درست همين هم شد و فرجي با ضربه سري زيرکانه محمد مهدي نظري را صاحب موقعيت کرد و اينگونه گل اول ميزبان به دست آمد. در صحنه گل دوم هم باز هم فرجي تاثير گذار عمل کرد. او سانتر ارسالي سينک از روي نقطه کرنر را در تير دو قطع کرد تا عبدي با قيچي برگرداني زيبا گل دوم نساجي را به ثمر برساند. او با درخشش خود بر روي هر دو گل نساجي تاثير گذاشت تا به مرد اول ميدان تبديل شود.

 

 

محمد منصوري (پديده مشهد):
محمد منصوري که اين فصل در تيم يحيي به طرز عجيبي شکوفا شده هر گاه از منطقه راست دفاع پديده صاحب توپ شد با استارت‌هايي سرعتي خود را به منطقه راست هيجده قدم زردپوشان سپاهان رساند و هر بار با سرعت بالاي خود و پرش‌ از روي تکل‌هاي متوالي هافبک‌هاي قدرتمند سپاهان به منطقه دفاعي حريف رسيد. اين مدافع در منطقه راست دفاع پديده در اين ديدار به قدري خوب عمل کرد که در يک صحنه باعث شد تا هافبک دفاعي سپاهان کارت زرد را به جان و دل بخرد و با رفع خطر از دروازه تيمش، اجازه پيش روي بيشتر او که اين بار قصد زدن به قلب دفاع حريف داشت را بگيرد.

 

 

 

هافبک‌ها:


علي کريمي (استقلال تهران):
علي کريمي در هفته هاي گذشته به کليد پيروزي هاي استقلال تبديل شده است، او در 3 بازي برابر سپاهان و ماشين سازي در ليگ برتر و سايپا در جام حذفي که به دليل مصدوميت دقايق کمي در ترکيب استقلال بازي کرد تيمش به پيروزي نرسيد ولي در بازي با استقلال خوزستان و صنعت نفت که به ترکيب اضافه شده اين تيم دوباره روي نوار پيروزي قرار گرفت. کريمي در بازي با صنعت نفت به عنوان تک هافبک به ميدان رفت و به خوبي فضاي جلوي دفاع را پوشش داد. او اين کار را به قدري خوب انجام داد که فرشيد باقري بدون نگراني در حملات شرکت مي کرد و حتي موفق شد گل هم بزند. کريمي در دقايق پاياني بازي در حملات استقلال هم شرکت کرد و دو پاس خوب در موقعيت تک به تک هم داد که مهاجمان استقلال نتوانستند از آنها استفاده کنند.

 

 

مهرداد محمدي (سپاهان اصفهان):
مهرداد محمدي در ليگ هجدهم همواره يکي از بازيکنان مورد نظر اميرقلعه نويي بوده است و حتي در دو ديدار از او در پست دفاع چپ هم استفاده شد. محمدي در مقابل پديده زننده گل ارزشمندي بود که شيوه ثبت آن، به ارزش هاي اين گل اضافه کرد. کنترل زيباي توپ و شوت سر ضربش، کلاسي آموزشي براي ضربه زني در موقعيتي بود که زمان و تسلط کافي در محاصره مدافعين حريف، وجود نداشت. علاوه بر اين در ساير دقايق هم محمدي هم در دفاع شرکت داشت و در ضدحمله هاي خطرناک سپاهان و حرکات سريع آن‌ها براي نزديک شدن به دروازه پديده نقش ويژه‌اي را ايفا کرد.

 

 

 

مسعود شجاعي (تراکتورسازي تبريز):
مسعو شجاعي يک بار ديگر با ارائه يک بازي درخشان در ترکيب تراکتور شايستگي هايش را در زمين ثابت کرد. او در تيم محمد تقوي با وجود مهره‌هاي بيشماري  که در  تيم وجود دارد  يک همه کاره محسوب مي‌شود. شجاعي حتي مي‌توانست در نيمه نخست زننده گل اول بازي لقب بگيرد که ضربه والي او را رحمان احمدي به کرنر فرستاد. کاپيتان ملي‌پوش تراکتورسازي با تجربه زيادي که دارد نيازي به دوندگي چنداني ندارد و با جاي گيري‌هاي مناسب خود به نوعي رابط  خط  دفاع و حمله تيمش است. او در اين ديدار وظيفه اي که بر روي دوشش بود را به بهترين نحو ممکن انجام داد و در پيروزي با ارزش تراکتور برابر پارس جنوبي نقش ويژه‌اي را ايفا کرد.

 

 

طارق همام (استقلال تهران):
اين هافبک عراقي در بازي با صنعت نفت همان بازيکني بود که کادرفني از او انتظار داشتند. همام در اين بازي با تصميم شفر در پست هافبک پشت مهاجم بازي کرد و گل دوم تيمش را روي يک حرکت تيمي زيبا و با شوت روي پا زد. به جز اين صحنه طارق همام در بيشتر حملات استقلال حضور فعال و مثبتي داشت و چند بار براي هم تيمي هاي خود موقعيت سازي کرد تا ثابت کند در ترکيب آبي ها کاملا جا افتاده است. همام در طول بازي بارها از بازيکنان حريف توپ ربايي کرد و يکي از عواملي بود که اجازه نداد کرار جاسم، هموطنش در ترکيب صنعت نفت درخشش هميشه را داشته باشد.

 

 

 

مهاجمان:


گادوين منشا (پرسپوليس تهران):
اين روزها مهاجم اهل نيجريه تيم پرسپوليس مرد همه کاره و به قول معروف آچار فرانسه تيمش است. بازيکني که راس توپ‌هاي بلند قرار مي‌گيرد تا با ضربه سر بازيکنان همدست را در موقعيت گلزني قرار دهد؛ يا با خروج از محوطه جريمه و آمدن به ميانه زمين توپ گيري کرده و فرصت‌هايي براي بازيکنان به عنوان بازيساز خلق کند. منشا در ديدار برابر ماشين‌سازي تبريز در همان دقايق ابتدايي فرصت داشت تا گل اول را وارد دروازه دخسوس کند که ضربه پاي چپش پس از برخورد به دفاع حريف راهي کرنر شد. سپس با شروع نيمه دوم توپ بلند بيرانوند را با ضربه سر در اختيار عليپور و او را در موقعيت شوتزني قرار داد که عکس‌العمل گلر ماشين‌سازي مانع به گل رسيدن پرسپوليس شد. چند دقيقه بعد با دريافت پاس از اميد عاليشاه در جناح راست دفاعي ميزبان و حرکت در عرض شوت زيبايي را روانه دروازه کرد که باز هم دخسوس با کف دست آن را به کرنر فرستاد. آخرين حرکت زيباي منشا هم به دقايق آخر مسابقه مربوط مي‌شود. جايي که توپگيري در ميانه زمين و ارسال پاسي دقيق براي اسدي پايه گذار گل دوم سرخپوشان شد اما توسط کمک داور آفسايد و مردود اعلام شد.

 

 

محمد غلامي (سپيدرود رشت):
بي شک يکي از بازيکناني که به جذاب شدن اين دربي کمک کرد محمد غلامي، مهاجم کهنه کار سپيدرودي‌ها بود. درست در دقيقه 56 اين مسابقه غلامي با دريافت پاس از خط هافبک و سپس با ارسال يک پاس تک ضرب نزهتي را صاحب موقعيت خطرناکي در محوطه جريمه کرد و در ادامه ديوسالار خطاي پنالتي را روي اين وينگر سرعتي انجام داد. غلامي که پنالتي زن اول تيمش است اين ضربه را بر خلاف جهت حرکت حامد لک به تور چسباند و بازي را به تعادل کشيد. در ادامه سپيدرودي‌ها که به دنبال کسب برد در بازي خارج از خانه بودند دامنه حملاتشان را گسترش دادند. باز هم غلامي با دريافت پاس خوب از مهدوي در محوطه جريمه صاحب موقعيت شد اما ضربه فني‌اش با عکس العمل عالي دروازه‌بان نساجي به کرنر رفت که همين ضربه ايستگاهي به دست آمده با زيرکي شيخ سليماني به گل دوم سپيدرود تبديل شد تا اينگونه مهاجم کهنه‌کار رشتي‌ها بر روي هر دو گل تاثير گذاشته باشد.

 

 

 

پيمان ميري (نفت مسجدسليمان):
مسجد سليماني‌ها حالا ديگر نام قعرنشين را يدک نمي‌کشند چرا که با اتکا به بازيکنان جوان و با تجربه اي که در ترکيب تيمشان به بازي گرفته مي‌شوند روي غلتک پيروزي افتاده و به رده‌هاي مياني جدول صعود کرده‌اند. سيدپيمان ميري يکي از مهره‌هاي با ارزش عليرضا مرزبان به حساب مي‌آيد که در اين ديدار علاوه بر جنگندگي فراوان توانست تا زماني که در خط حمله نفتي‌ها حضور داشت، مدافعين پيکان را آزار دهد و همچنين تک گل سه امتيازي تيمش را در برابر پيکان در روز تولدش به ثمر برساند. ابتدا ضربه پنالتي او با واکنش شيخ ويسي برگشت داده شد اما در ريباند دروازه حريف تهراني براي اولين و آخرين بار فرو ريخت تا اينگونه سه امتياز حساس به حساب شاگردان مرزبان ريخته شود.

 







 


 

نظر شما