شناسهٔ خبر: 29703033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با ستاره‌های لیگ برتر در هفته‌ای که گذشت

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر

تیم منتخب هفته چهاردهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر کدام با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"،  هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر با جذابیت خاصی دنبال شد و در هر مسابقه حداقل یک گل به ثمر رسید.

در قاطع ترین برد هفته تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی با ارائه یک نمایش برتر با نتیجه 3-0 صنعت نفت آبادان را شکست داد تا به جمع مدعیان بازگردد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم علی‌رغم از دست دادن فرصت‌های متعدد گلزنی با گل دقایق آخر شجاع خلیل زاده سه امتیاز شیرین از تبریز به ارمغان آوردند تا کماکان امیدوار به کسب برتری در دو دیدار عقب افتاده و صعود به صدر جدول مسابقات باشند.

سپاهان اصفهان هم در استادیوم مملو از تماشاگر نقش جهان با تک گل مهرداد محمدی مقابل پدیده به برتری رسید تا هم امتیاز با این تیم مشهدی و به علت تفاضل گل بهتر رده نخست جدول را در اختیار بگیرد.


نفت مسجدسلیمان و تراکتورسازی تبریز هم با نتیجه مشابه 1-0  به ترتیب برابر پیکان و پارس جنوبی جم به پیروزی رسیدند تا به روند صعودی خود در جدول مسابقات ادامه دهند. اما در پر گل ترین دیدار هفته تیم نساجی مازندران در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با نتیجه تساوی 2-2 مقابل سپیدرود رشت متوقف شد تا جذاب‌ ترین دیدار هفته رقم بخورد.


فولاد و سایپا هم در خانه خود به ترتیب برابر ذوب‌آهن اصفهان و استقلال خوزستان تن به نتیجه تساوی 1-1 دادند تا امتیازات حساسی را از دست داده باشند.


تیم منتخب هفته چهاردهم به شرح زیر است:

 


دروازه‌بان:


پیام نیازمند (سپاهان اصفهان):
نیازمند مقابل پدیده یکی از روزهای خوب خود را در ترکیب سپاهان تجربه کرد که امیرقلعه نویی که کمتر از بازیکنی تمجید می کند، در کنفرانس خبری از عملکرد او مقابل خبرنگاران و تاثیری که در کسب سه امتیاز داشت، بگوید. نیازمند مقابل پدیده 5 بار دروازه اش را نجات داد. این گلر جوان روی ارسال های متعددی که انجام می شد هم بی نقص کار کرد تا یکی از مهم ترین بازیکنان تیمش در کسب پیروزی ارزشمند برابر پدیده باشد. مهم ترین نجات او در نیمه اول رخ داد که شوت مهربان را که پس از پشت سر گذاشتن چند بازیکن به توپ زده شد را شیرجه ای دفع کرد و در برگشت هم خیلی سریع با نوک انگشتانش توپ را به کرنر فرستاد تا اجازه شوتزی به مهاجم پدیده ندهد.

 

 

مدافعان:


شجاع خلیل زاده (پرسپولیس تهران):
در فاصله دقایقی مانده به بازی در تبریز همچنان وضعیت حضورش در ترکیب نامشخص بود و در نهایت با توجه به کمبود بازیکن و با درخواست خودش از برانکو ایوانکوویچ جزو 11 نفر اصلی قرار گرفت. مدافع میانی پرسپولیس که طول تمام مدت جلسه فنی را در اختیار کادرپزشکی قرار داشت تا مراحل درمانی را پشت سر بگذارد در این دیدار با یک دفع توپ در محوطه شش قدم و همچنین توپگیری‌های پیاپی در نهایت با تک گل سه امتیازی‌اش به یک ماجراجویی بزرگ پایان داد. مرد مورد اعتماد برانکو ایوانکوویچ اکنون سوگلی او در تیم محسوب می‌شود و با نمایش فنی و تکنیکی قابل قبول و وفاداری‌اش تحت هر شرایط به تیم و فلسفه آن به دنبال این است تا این فصل را هم توام با موفقیت به پایان برساند.

 

 

 

فرشاد فرجی (نساجی مازندران):
اما در این دیدار فرشاد فرجی بهترین بازیکن تیمش بود و با ارسال دو پاس گل برای همبازیانش نقش ویژه‌ای را ایفا کرد. او در صحنه گل اول به خوبی خود را به محوطه جریمه سپیدرود رساند تا از ریباند ضربه ایستگاهی سینک استفاده کند. درست همین هم شد و فرجی با ضربه سری زیرکانه محمد مهدی نظری را صاحب موقعیت کرد و اینگونه گل اول میزبان به دست آمد. در صحنه گل دوم هم باز هم فرجی تاثیر گذار عمل کرد. او سانتر ارسالی سینک از روی نقطه کرنر را در تیر دو قطع کرد تا عبدی با قیچی برگردانی زیبا گل دوم نساجی را به ثمر برساند. او با درخشش خود بر روی هر دو گل نساجی تاثیر گذاشت تا به مرد اول میدان تبدیل شود.

 

 

مرتضی منصوری (پدیده مشهد):
مرتضی منصوری که این فصل در تیم یحیی به طرز عجیبی شکوفا شده هر گاه از منطقه راست دفاع پدیده صاحب توپ شد با استارت‌هایی سرعتی خود را به منطقه راست هیجده قدم زردپوشان سپاهان رساند و هر بار با سرعت بالای خود و پرش‌ از روی تکل‌های متوالی هافبک‌های قدرتمند سپاهان به منطقه دفاعی حریف رسید. این مدافع در منطقه راست دفاع پدیده در این دیدار به قدری خوب عمل کرد که در یک صحنه باعث شد تا هافبک دفاعی سپاهان کارت زرد را به جان و دل بخرد و با رفع خطر از دروازه تیمش، اجازه پیش روی بیشتر او که این بار قصد زدن به قلب دفاع حریف داشت را بگیرد.

 

 

 

هافبک‌ها:


علی کریمی (استقلال تهران):
علی کریمی در هفته های گذشته به کلید پیروزی های استقلال تبدیل شده است، او در 3 بازی برابر سپاهان و ماشین سازی در لیگ برتر و سایپا در جام حذفی که به دلیل مصدومیت دقایق کمی در ترکیب استقلال بازی کرد تیمش به پیروزی نرسید ولی در بازی با استقلال خوزستان و صنعت نفت که به ترکیب اضافه شده این تیم دوباره روی نوار پیروزی قرار گرفت. کریمی در بازی با صنعت نفت به عنوان تک هافبک به میدان رفت و به خوبی فضای جلوی دفاع را پوشش داد. او این کار را به قدری خوب انجام داد که فرشید باقری بدون نگرانی در حملات شرکت می کرد و حتی موفق شد گل هم بزند. کریمی در دقایق پایانی بازی در حملات استقلال هم شرکت کرد و دو پاس خوب در موقعیت تک به تک هم داد که مهاجمان استقلال نتوانستند از آنها استفاده کنند.

 

 

مهرداد محمدی (سپاهان اصفهان):
مهرداد محمدی در لیگ هجدهم همواره یکی از بازیکنان مورد نظر امیرقلعه نویی بوده است و حتی در دو دیدار از او در پست دفاع چپ هم استفاده شد. محمدی در مقابل پدیده زننده گل ارزشمندی بود که شیوه ثبت آن، به ارزش های این گل اضافه کرد. کنترل زیبای توپ و شوت سر ضربش، کلاسی آموزشی برای ضربه زنی در موقعیتی بود که زمان و تسلط کافی در محاصره مدافعین حریف، وجود نداشت. علاوه بر این در سایر دقایق هم محمدی هم در دفاع شرکت داشت و در ضدحمله های خطرناک سپاهان و حرکات سریع آن‌ها برای نزدیک شدن به دروازه پدیده نقش ویژه‌ای را ایفا کرد.

 

 

 

مسعود شجاعی (تراکتورسازی تبریز):
مسعو شجاعی یک بار دیگر با ارائه یک بازی درخشان در ترکیب تراکتور شایستگی هایش را در زمین ثابت کرد. او در تیم محمد تقوی با وجود مهره‌های بیشماری  که در  تیم وجود دارد  یک همه کاره محسوب می‌شود. شجاعی حتی می‌توانست در نیمه نخست زننده گل اول بازی لقب بگیرد که ضربه والی او را رحمان احمدی به کرنر فرستاد. کاپیتان ملی‌پوش تراکتورسازی با تجربه زیادی که دارد نیازی به دوندگی چندانی ندارد و با جای گیری‌های مناسب خود به نوعی رابط  خط  دفاع و حمله تیمش است. او در این دیدار وظیفه ای که بر روی دوشش بود را به بهترین نحو ممکن انجام داد و در پیروزی با ارزش تراکتور برابر پارس جنوبی نقش ویژه‌ای را ایفا کرد.

 

 

طارق همام (استقلال تهران):
این هافبک عراقی در بازی با صنعت نفت همان بازیکنی بود که کادرفنی از او انتظار داشتند. همام در این بازی با تصمیم شفر در پست هافبک پشت مهاجم بازی کرد و گل دوم تیمش را روی یک حرکت تیمی زیبا و با شوت روی پا زد. به جز این صحنه طارق همام در بیشتر حملات استقلال حضور فعال و مثبتی داشت و چند بار برای هم تیمی های خود موقعیت سازی کرد تا ثابت کند در ترکیب آبی ها کاملا جا افتاده است. همام در طول بازی بارها از بازیکنان حریف توپ ربایی کرد و یکی از عواملی بود که اجازه نداد کرار جاسم، هموطنش در ترکیب صنعت نفت درخشش همیشه را داشته باشد.

 

 

 

مهاجمان:


گادوین منشا (پرسپولیس تهران):
این روزها مهاجم اهل نیجریه تیم پرسپولیس مرد همه کاره و به قول معروف آچار فرانسه تیمش است. بازیکنی که راس توپ‌های بلند قرار می‌گیرد تا با ضربه سر بازیکنان همدست را در موقعیت گلزنی قرار دهد؛ یا با خروج از محوطه جریمه و آمدن به میانه زمین توپ گیری کرده و فرصت‌هایی برای بازیکنان به عنوان بازیساز خلق کند. منشا در دیدار برابر ماشین‌سازی تبریز در همان دقایق ابتدایی فرصت داشت تا گل اول را وارد دروازه دخسوس کند که ضربه پای چپش پس از برخورد به دفاع حریف راهی کرنر شد. سپس با شروع نیمه دوم توپ بلند بیرانوند را با ضربه سر در اختیار علیپور و او را در موقعیت شوتزنی قرار داد که عکس‌العمل گلر ماشین‌سازی مانع به گل رسیدن پرسپولیس شد. چند دقیقه بعد با دریافت پاس از امید عالیشاه در جناح راست دفاعی میزبان و حرکت در عرض شوت زیبایی را روانه دروازه کرد که باز هم دخسوس با کف دست آن را به کرنر فرستاد. آخرین حرکت زیبای منشا هم به دقایق آخر مسابقه مربوط می‌شود. جایی که توپگیری در میانه زمین و ارسال پاسی دقیق برای اسدی پایه گذار گل دوم سرخپوشان شد اما توسط کمک داور آفساید و مردود اعلام شد.

 

 

محمد غلامی (سپیدرود رشت):
بی شک یکی از بازیکنانی که به جذاب شدن این دربی کمک کرد محمد غلامی، مهاجم کهنه کار سپیدرودی‌ها بود. درست در دقیقه 56 این مسابقه غلامی با دریافت پاس از خط هافبک و سپس با ارسال یک پاس تک ضرب نزهتی را صاحب موقعیت خطرناکی در محوطه جریمه کرد و در ادامه دیوسالار خطای پنالتی را روی این وینگر سرعتی انجام داد. غلامی که پنالتی زن اول تیمش است این ضربه را بر خلاف جهت حرکت حامد لک به تور چسباند و بازی را به تعادل کشید. در ادامه سپیدرودی‌ها که به دنبال کسب برد در بازی خارج از خانه بودند دامنه حملاتشان را گسترش دادند. باز هم غلامی با دریافت پاس خوب از مهدوی در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما ضربه فنی‌اش با عکس العمل عالی دروازه‌بان نساجی به کرنر رفت که همین ضربه ایستگاهی به دست آمده با زیرکی شیخ سلیمانی به گل دوم سپیدرود تبدیل شد تا اینگونه مهاجم کهنه‌کار رشتی‌ها بر روی هر دو گل تاثیر گذاشته باشد.

 

 

 

پیمان میری (نفت مسجدسلیمان):
مسجد سلیمانی‌ها حالا دیگر نام قعرنشین را یدک نمی‌کشند چرا که با اتکا به بازیکنان جوان و با تجربه ای که در ترکیب تیمشان به بازی گرفته می‌شوند روی غلتک پیروزی افتاده و به رده‌های میانی جدول صعود کرده‌اند. سیدپیمان میری یکی از مهره‌های با ارزش علیرضا مرزبان به حساب می‌آید که در این دیدار علاوه بر جنگندگی فراوان توانست تا زمانی که در خط حمله نفتی‌ها حضور داشت، مدافعین پیکان را آزار دهد و همچنین تک گل سه امتیازی تیمش را در برابر پیکان در روز تولدش به ثمر برساند. ابتدا ضربه پنالتی او با واکنش شیخ ویسی برگشت داده شد اما در ریباند دروازه حریف تهرانی برای اولین و آخرین بار فرو ریخت تا اینگونه سه امتیاز حساس به حساب شاگردان مرزبان ریخته شود.

 

 

نظر شما