شناسهٔ خبر: 29680693 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های فراهان

امسال ۶هزار و ۲۰۰راس دام سنگین در مرحله دوم این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام های فراهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: 6هزار و 200راس دام در مرحله دوم اجرای واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین از اواسط مهر ماه امسال تا کنون علیه این بیماری واکسینه شدند.

مهر علی افزود: واکسیناسیون این دام ها به صورت رایگان و در راستای پوشش حداکثری، جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی و بروز خسارت در بین دامداری های شهرستان فراهان انجام شده است.

وی اضافه کرد: 15هزار دام سنگین شهرستان فراهان وجود دارد که با توجه به محدودیت واکسن رایگان تب برفکی این طرح بر اساس اولویت بندی در بین دامداری های سنتی انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فراهان گفت: ضدعفونی، شعله افکنی و آهنک پاشی محل نگهداری دام ها، اجتناب از تردد غیرضروری به مراکز پر خطر شامل میدان های دام، کشتارگاه های دام و کانون های آلوده، تعبیه حوضچه های ضدعفونی در ورودی دامداری ها، ساخت محل قرنطینه برای دام های ورودی و حمل و نقل دام با اخذ گواهی قرنطینه از دامپزشکی از اقدامات دامداران برای جلوگیری از این بیماری است.

دامداران در صورت بروز تلفات در واحدهای دامداری به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کرده و تلفات را در گودال عمیق دفن و با یک لایه آهک روی آن را بپوشانند.

نظر شما