شناسهٔ خبر: 29604315 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برنامه نود؛ از بررسي آفسايد جنجالي تراکتورسازي تا حرف‌هاي جذاب هاشم و حنيف از دوران استقلال

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- برنامه 5 آذر نود با محوريت بررسي حواشي هفته گذشته ليگ برتر دوشنبه روي آنتن شبکه سه رفت.
به گزارش سرويس ورزشي آريا،  حدود يک ميليون و 541 هزار نفر در نظرسنجي اين هفته برنامه نود شرکت کردند که بيش از 84 درصد اعلام کردند از موفقيت تيم مورد علاقه‌شان خوشحال مي‌شوند، تا اينکه تيم رقيب‌شان شکست بخورد.
آيتمي به قرعه‌کشي عجيب و گروه‌بندي فصل 2019 ليگ قهرمانان آسيا و همچنين غيبت عليرضا بيرانوند با وجود عملکرد درخشاني که طي يک سال اخير در رقابت‌هاي باشگاهي و ملي به ويژه در جام جهاني روسيه داشت، در جمع برترين‌هاي سال فوتبال آسيا اختصاص يافته بود. به مناسبت خداحافظي حنيف عمران‌زاده از فوتبال، گفت‌وگوي جذاب ضبط شده‌اي از او که توسط هاشم بيک‌زاده انجام گرفته بود، پخش شد.
پرسپوليس صفر تراکتورسازي صفر
نکات بازي
پرسپوليس 11 بازي چهار مسابقه ناکام در گلزني، بدترين آمار در پنج فصل اخير.
تراکتورسازي پنج بازي بدون گلزني مقابل پرسپوليس و استقلال در ورزشگاه آزادي.
کلين‌شيت فروزان مقابل پرسپوليس پس از 6 بازي.
کنفرانس مربيان
محمد تقوي: نيمه دوم خيلي هوشمندانه تر از نيمه اول کار کرديم؛ واقعا براي من عجيب است که استاديوم آزادي چنين زميني دارد؛ وقتي بچه‌ها گرم کردند، گفتند نمي‌توانيم در اين زمين بازي کنيم؛ تيم ما روي زمين کار مي‌کند؛ چمن ورزشگاه بلند که هيچ، مثل باتلاق بود؛ واقعا حيف است چنين زميني در ورزشگاه آزادي باشد؛ تيمي به فينال آسيا مي‌آيد بايد اين زمين را داشته باشد؟؛ در نيمه دوم بازيکنان به شرايط زمين عادت کردند ولي نشد.
برانکو ايوانکوويچ: ديروز گفته بودم اين بازي دربي است؛ دربي‌ها قانون خاصي ندارند و طبيعي بود که به دنبال برد باشيم؛ تراکتور نشان داد لياقت بالاي جدول را دارد؛ تلاش خود را کرديم ولي متاسفانه نشد، اما هيچ گله‌اي از بازيکنانم ندارم.

کارشناسي داوري با پيروز سيف‌الله‌پور
پرسپوليس و تراکتورسازي
کف پاي دانيال اسماعيلي‌فر روي پاي شايان مصلح رفت و بازيکن تراکتورسازي بايد کارت زرد مي‌گرفت و نيازي به اخراج او نبود.
در صحنه تلويزيوني، چشمان عادي به ما مي‌گويد که بدن احسان حاج‌صفي در آفسايد بوده است.
پس از ارسال مسعود شجاعي، شجاع خليل‌زاده آگاهانه به توپ ضربه نزد که در اعلام آفسايد موثر باشد.
تصوير کاليبره و خطوط موازي با خط محوطه جريمه نشان مي‌دهد احسان حاج‌صفي در آفسايد نبوده است، اما نمي‌توان به تيم داوري اين مسابقه انتقاد کرد چراکه اعلام آفسايد در اين صحنه بسيار سخت بود.

رفعتي: فوتبال، رياضي نيست
داوود رفعتي، رئيس دپارتمان داوران فدراسيون فوتبال در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود اظهار کرد: اگر بخاطر داشته باشيد، بازي پرسپوليس و ابومسلم در مشهد، يک توپي را زماني که کمک داور بودم، گل گرفتم و آن روز شما(فردوسي‌پور) از محاسبات رياضي استفاده کرديد؛ آن روز گفتم فوتبال را نمي‌شود طبق رياضيات قضاوت کرد؛ امروز هم مي‌گويم با فيزيک و رياضي نمي‌شود داوري فوتبال را انجام داد.
او ادامه داد: گل تراکتورسازي 100 درصد آفسايد بود؛ اين تصاوير را که نشان مي‌دهيد، جوي عليه تماشاگران تراکتورسازي نسبت به فدراسيون فوتبال شکل مي‌گيرد.

زنوي: ياشاسين ايران
محمدرضا زنوزي، مالک باشگاه تراکتورسازي در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود راجع به مردود اعلام شدن گل اين تيم برابر پرسپوليس اظهار کرد: اشتباهات در داوري اجتناب‌ناپذير است و ما جهت احقاق حق و اينکه اتفاقات درست نشان داده شود، حرف زديم ولي از اينکه توجيه شود، ناراحت هستيم وگرنه داور، بازيکن و همه اشتباه مي‌کنند؛ ما فقط به اينکه توجيه مي‌شود، معترض هستيم؛ فقط بگويند گل بوده، همين.
او ادامه داد: فيفا و قانون براي صحنه گل ما چه مي‌گويند؟ آنها مي‌گويند اگر دو بازيکن موازي باشند، گل مهاجم درست است.
زنوزي درباره در دست داشتن پرچم ژاپن توسط تماشاگران تراکتورسازي مقابل پرسپوليس ابراز کرد: اگر بازي‌هاي تبريز را هم نگاه کنيد، اين پرچم بوده است؛ قبل از آنکه پرسپوليس با کاشيما آنتلرز ژاپن بازي کند اين اتفاق مي‌افتاد؛ هفته سوم ما تماشاگر داشتيم و قبلا از آن محروم بوديم.
مالک باشگاه تراکتورسازي اضافه کرد: نمي‌خواهيم جو شکسته شود؛ ما مي‌خواهيم در فضاي فوتبال به اين مشکلات پرداخته شود؛ واقعا تريبون و افراد مختلف براي پرسپوليس و استقلال نظر مي‌دهند ولي فقط صداي تيم‌هاي شهرستاني شنيده نمي‌شود و حق‌شان را مي‌خورند.
او در خصوص ادامه کار يا رفتن استوکس از تراکتورسازي گفت: سعي مي‌کنيم، اقدامي انجام دهيم تا بماند؛ مباحث براي فردا مانده و مديريت با او صحبت مي‌کند، اما اصول باشگاه از هر چيزي مهم‌تر است.
مالک باشگاه تراکتورسازي تاکيد کرد: از روزي که من به تراکتورسازي آمدم، سعي کردم جو يک مقدار ناهمزا در فوتبال، به ويژه در تراکتور بشکنم؛ مهمان‌نوازي کنيم و سعي داشته باشيم از تمام تيم‌هايي که به تبريز مي‌آيند يا مهمان‌شان هستيم، جو سالمي ايجاد کنيم؛ حتي امروز قول مي‌دهم با توجه به اينکه پرسپوليسي‌ها و هواداران‌شان در بازي ديروز شروع کننده حواشي بودند، مهمان‌نوازي کنيم.
او تصريح کرد: باز هم از تماشاگران خودمان تشکر و تقدير مي‌کنم که واقعا نجابت به خرج دادند و مشکل چنداني به وجود نياورند؛ پرسپوليسي‌ها هم اگر اين هفته به تبريز بيايند، از آنها مهمان‌نوازي مي‌کنيم ولي به شرطي که ما هم به تهران مي‌آييم، جوي نباشد.
زنوزي راجع به مالکيت‌اش در باشگاه‌هاي تراکتورسازي و ماشين‌سازي گفت: براي مسابقات هر دو تيم به ورزشگاه مي‌روم؛ دفعه قبل هم گفتم؛ مي‌خواهيد همين فردا ماشين‌سازي را تعطيل کنم تا ليگ 15 تيمي شود؟ قبلا گفتم اگر هر کسي خريدار ماشين‌سازي است، بيايد تا تيم را به او بدهيم؛ بسم الله؛ شما بازي ماشين‌سازي و تراکتور را ديديد؟
او عنوان کرد: شما ابتدا اين را حل کنيد که مالکيت يک تيم نمي‌تواند يک جايي باشد که اداره کل و تمام ورزش و فوتبال کشور زير نظرش داشته و در اختيارش باشند؛ مشکل ما اين است که وزارت ورزش مالکيت پرسپوليس و استقلال را دارد؛ مالکيت ما براي دو باشگاه است ولي استقلال و پرسپوليس فدراسيون، سازمان ليگ، کميته انضباطي و ... دست‌شان است و هر کاري دوست دارند، خودشان انجام مي‌دهند.
مالک باشگاه تراکتورسازي راجع به حضور تماشاگران اين تيم بيش از ظرفيت تعيين شده در ورزشگاه آزادي گفت: در ايران قضيه 10 به 90 شدني نيست؛ مگر مقابل سايپا و پيکان مي‌شود تماشاگران پرسپوليس يا استقلال 10 درصد باشند؟ ما مشکلي نداريم در تبريز تماشاگران پرسپوليس بيش از 10 درصد باشند؛ هر تعداد تماشاگر باشند در ورزشگاه جا مي‌دهيم و پذيرايي هم مي‌کنيم؛ حتي ما حاضر هستيم اين هفته در ورزشگاه بنيان ديزل بازي کنيم.
زنوزي يادآور شد: در بازي ما و پرسپوليس پرچم کرواسي هم در ورزشگاه بود؛ اگر آن پرچم بخاطر برانکو بود، پرچم ژاپن را هم تماشاگران ما براي سوگيتا آوردند؛ خدمتي که خودم به تيم ملي کردم، کمتر بوده است؟ وظيفه‌ام را انجام دادم؛ ياشاسين ايران، ياشاسين آذربايجان.

گرشاسبي: پرسپوليسي‌ها حواشي را شروع نکردند
حميدرضا گرشاسبي، مدير عامل باشگاه پرسپوليس در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود ابراز کرد: آقاي زنوزي مطالبي گفتند که شروع کننده حواشي پرسپوليسي‌ها بودند؛ خود ايشان به اتفاق تعداد زيادي از عزيزان ما از تراکتورسازي در جايگاه ويژه حضور داشت و تمام صحنه‌ها را به ريز ديدند.
او ادامه داد: 10 درصد سهم تماشاگران تراکتورسازي بود ولي وقتي ديديم بيش از آن ظرفيت حضور يافتند، ما مهمان‌نوازي کرديم و نگفتيم بايد اين تعداد کم شود تا بازي ادامه يابد؛ لذا پرسپوليس هميشه مهمان‌نوازي خود را نشان داده و نمونه آن گرفتن جام اخلاق از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا است.
گرشاسبي با بيان اينکه هيچ وقت شروع کننده درگيري‌ها نبوديم، گفت: هميشه تماشاگران ما صبوري کردند، تا اينکه آن هواداران پرچم ژاپن را در پايتخت ايران نشان دادند؛ ان‌شاالله اين قولي که آقاي زنوزي در مهمان‌نوازي تبريز داشتند، اجرا شود.
مدير عامل باشگاه پرسپوليس اضافه کرد: خود ما هر برنامه‌اي در هر قسمتي از سکوها مي‌بينيم، پيگير مي‌شويم و تذکر مي‌دهيم و ان‌شاالله آقاي زنوزي اتفاقاتي که ديدند را به اين شکل پوشش ندهند و پيگيري کنند؛ ما به دنبال کاهش تنش‌ها هستيم؛ من از خطاهاي تماشاگران پرسپوليس نبايد چشم‌پوشي کنم چراکه نبايد زياد شود.
او در خصوص اعتصاب امروز بازيکنان پرسپوليس اذعان کرد: تحت هيچ عنوان اعتصاب نکردند؛ بدنسازي داشتند و دليل عدم تمرين همين موضوع بوده است؛ سيد جلال به موضوع پرچم‌هاي بازي با تراکتورسازي اشاره داشت و گفت اين موضوع روي اعصاب بازيکنان بود؛ خود سيد جلال اين اتفاق تکذيب کرد و گفت ما بدنسازي داشتيم.
گرشاسبي در مورد قانون بازنشستگي و حضورش در باشگاه پرسپوليس گفت: تا پانزدهم آذرماه تکليف ما مشخص مي‌شود؛ بايد وزارت ورزش و جوانان راجع به اين موضوع صحبت کنند چراکه پيگير مسائل قانوني آن هستند.
او در پايان و در پاسخ زنوزي گفت: ما هم بايد ياشاسين تهران بگويم؛ ياشين ايران را هم که آقاي زنوزي گفتند.

مصاحبه جالب هاشم بيگ زاده با حنيف عمران به بهانه خداحافظي مدافع اسبق استقلال از فوتبال پخش شد که نسخه کامل اين مصاحبه از طريق سايت نود منتشر مي شود.( ويديو)

نظر شما