شناسهٔ خبر: 29542403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، خبر داد؛

ساخت ناوشکن تمام ایرانی با تجهیزات مدرن

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز برای تجهیزات نیروی دریایی دست خود را به سوی هیچ کسی دراز نمی‌کنیم و در هفته آینده یک ناوشکن تمام ایرانی به این نیرو ملحق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، امیر دریادار حسین خانزادی، امروز (جمعه ۲ آذر) در جمع نمازگزاران نماز جمعه گرگان اظهار کرد: تا حدی معتقد هستیم که گذر زمان حافظ تاریخی ملت شریق ایران را دچار فراموشی کند و این فراموشی موجب آن شود  که به این نکته تاکید کنیم که برای چه آرمان‌های انقلاب کردیم و جنگیدیم و امروز باید چه موضعی بگیریم.

 

وی تصریح کرد: حماسه و افتخار آن چیزی است که از نیروی دریایی همواره در تاریخ انقلاب متبلور می‌شود، در نظام مقدس جمهوری همواره تلاش زیادی شد که ساختار دفاعی، اقتصادی و سیاسی را به گونه‌ای شکل دهیم تا مملکت را برای هر تهدیدی از بیرون آماده کنیم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشوری بودیم با اقتصاد تک محصولی، افزود: پیش از انقلاب ما تنها نفت که توسط کشورهای دیگر استخراج می‌شد را صرف اقتصاد کشور می‌کردیم و مستشاران نیروهای مسلج در کشور برای ما تعیین و تکلیف می‌کردند.

 

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این شرایط که کشور در بوران این تهدیدات بود بسیاری از افراد که در راس امور نیروهای مسلح بودند یا گریختند و یا اینکه در شرایطی قرار گرفتند که مسئولیتی نداشتند.

 

فرمانده نیروی  دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ما تمام تجهیزاتش را از خارج وارد می‌کرد و در این شرایط دشمنان تصور می‌کردند که نیروهای مسلح دیگر قدرت بازدارندگی ندارد و در چنین شرایطی با ما وارد جنگ شدند و در شهریور سال ۱۳۵۹ حمله سراسری با خاک‌های جمهوری اسلامی را شاهد بودیم.

 

خانزادی افزود: در چنین شرایطی پس از مقاومت ۳۳ روزه و خیانت بنی‌صدر شاهد بودیم پیروزی‌های زیادی در هشت سال دفاع مقدس رقم خورد که از آن باید درس بگیریم.

 

وی گفت: در  ۶۷ روز جنگ نیروی دریایی اجازه نداد که کالای اساسی وارد عراق شود یا از این کشور نفت صادر کند و اگر حمایت استکبار جهانی نبود در همان روزهای نخست جنگ متوقف می‌شد.

 

خانزادی افزود: نیروی دریایی بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی‌های نفت‌کش و کالاهایی اساسی اکشور را  در دوران دفاع مقدس اسکورت کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به برکت این اقتدار در هشت سال دفاع مقدس هیچ گاه دچار کمبود نبودیم، گفت: مقام معظم رهبری به اسکورت کشتی‌های نفتی اشاره کرده و فرمودند این اسکورت سبب شد که جمهوری اسلامی سرپا باقی بماند.

 

خانزادی تاکید کرد: امروز استکبار می‌گوید تحریم می‌آید و فشارهای اقتصادی افزایش خواهد یافت حتما دور دفاع مقدس و اسکورت کشتی‌ها را یادشان بماند که دشمن نتوانست هیچ‌کاری کند.

 

وی گفت: دشمنان انقلاب بازی دزدی دریایی را آغاز کردند اسکورت کشتی‌ها توسط جمهوری اسلامی آغاز شد و در طول این ۱۰ سال ۵۷ ناوگروه را به این سفرها اعزام کردند و بخشی از این افراد فرزندان استان گلستان هستند.


فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز چرخ نیروی دریایی در دریا و مراکز فناور به دست خودمان می‌چرخد و این دستاورد بزرگی است.

 

خانزادی یادآور شد: امروز برای تجهیزات نیروی دریایی دست خود را به سوی هیچ کسی دراز نمی‌کنیم و در هفته آینده یک ناوشکن تمام ایرانی به نیروی دریایی ملحق می‌شود.

 

وی با اشاره به ساخت زیر دریایی تمام ایرانیُ گفت: این زیردریایی از تجهیزاتی استفاده می‌کند که دشمن تصورش را ندارد و قطعا نیروهای مسلح هر تهدیدی را می‌توانند به زانو در بیاورند اگر ملت ایران پای آرمان‌هایش محکم بایستد.

 

نظر شما