شناسهٔ خبر: 29542031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناوشکن تمام ایرانی ساخته شده توسط نیروی دریایی هفته آینده رونمایی می‌شود

R41471/P1336/S6,70/CT11

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در هفته آینده یک ناوشکن تمام ایرانی ساخته شده توسط نیروی دریایی کشورمان رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران گرگان اظهار داشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و باید در این زمان برای جوانان بیان کنیم که برای چه آرمان‌هایی ایستاده‌ایم و جنگیدیم و دفاع کردیم و امروز نیز باید پای چه مسائلی باشیم.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب در همه ابعاد دفاعی وابسته به خارج بودیم و کشوری تک منبعی و وابسته به فروش نفت بودیم و حتی از لحاظ نیروها و تجهیزات دفاعی به خصوص در حوزه دریایی وابسته به بیرون بودیم.

امیر دریادار خانزادی گفت: در آن شرایط و در سال 57 و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که تازه در تلاش برای ایجاد و تکمیل ساختارهای حکومتی و اقتصادی و سیاسی و مسائل دفاعی کشور بودیم، دشمن فکر می‌کرد که قدرت دفاعی و بازدارندگی نداریم حمله سراسری به ایران اسلامی را با همه تجهیزات در 31 شهریور 59 آغاز کرد و اعلام کرده بود که یک روزه به جاده اهواز و یک هفته‌ای تهران را تصرف می‌کند اما افتخار ما این است که نیروهای مسلح ما با قدرت تمام ارتش عراق را به مدت 34 روز پشت خرمشهر نگه‌داشت.

به برکت انقلاب اسلامی به یک قدرت دریایی در دنیا تبدیل شده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها نه تنها نتوانستند یک روزه وارد خاک ایران شوند بلکه 34 روز تنها پشت دروازه خرمشهر ماندند و همه نیروهای مسلح ما آن زمان پای کار آمدند و با این مقاومت شکست حصر آبادان، آزادسازی خرمشهر و غیره را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: نیاز است که این مسائل برای جوانان امروز ارائه شود تا بدانند که با وجود آن فشارها و تحریم‌ها چه اتفاقات خوبی افتاده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در 7 آذر سال 57 اتفاق بزرگی رخ داد و با اینکه تنها 67 روز از جنگ تحمیلی گذشته بود نیروی دریایی درسی بزرگ را به استکبار جهانی داد و نیروی دریایی کشورمان سکوهای نفتی عراق را نابود کردند و اجازه صادرات نفت را به کشور عراق که کشوری تک محصولی بود، ندادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مرز شلمچه: پیام جهانی اربعین امتداد نهضت عاشورا است

 

امیر دریادار خانزادی گفت: با وجود آن شرایط سخت جنگ و تحریم نیروی دریایی ما بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری و نفت‌کش را اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند و امروز به برکت انقلاب اسلامی به یک قدرت دریایی در دنیا تبدیل شده‌ایم.

 وی با اشاره به شرایط سخت کنونی و فشارها به کشورمان افزود: باید دوره دفاع مقدس و آن شرایط سخت و فشارها و تحریم‌ها را یادمان باشد که این شرایط کنونی ما در مقایسه با آن روزها چیزی نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و جوانان این مرزوبوم، اسکورت کشتی‌ها از خلیج فارس به خلیج عدن منتقل شده و همه تجهیزات ما به آب‌های آزاد منتقل شده و امروز ما در آب‌های آزاد حضور داریم و کشتی‌ها را اسکورت می‌کنیم.

نخستین زیردریایی پیشرفته تمام بومی رونمایی می‌شود

خانزادی اظهارداشت: در 10 سال گذشته که موضوع دزدان دریایی را راه انداخته‌اند تاکنون 57 ناوگروه ما به آب‌های آزاد اعزام شده‌اند که همه این نیروهای دریایی پرورش یافته داخل و بیشتر تربیت‌شدگان مرکز آموزشی حضرت امام خمینی(ره) در نوشهر هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب همه نیروها و مهندسان ما برای آموزش به خارج از کشور اعزام می‌شدند اما امروز دست ما پیش هیچ کشوری دراز نیست و همه تجهیزاتی بالستیک و نظامی که نیروهای مسلح ما نیاز دارند را در داخل تولید می‌کنیم.

امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نیروی دریایی اظهارداشت: هفته آینده با تلاش تربیت‌شدگان نیروی دریایی کشورمان یک ناوشکن تمام ایرانی به ظرفیت‌های نیروی دریایی کشورمان افزوده می‌‌شود.

وی افزود: در چند هفته آینده نیز نخستین زیردریایی پیشرفته تمام بومی مجهز به تجهیزات روز دنیا که دشمن حتی انتظار آنها را ندارد را رونمایی می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در درون دریا امروز به آن‌چنان سطح دانش و فناوری و قدرتی رسیده‌ایم که هر قدرت استکباری را به زانو دربیاوریم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما