شناسهٔ خبر: 29529520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

پایان فرار ۱۸۵۰ روز قاتل خیابان لرستان ‏

صاحب‌خبر -

شهروند| عامل جنایت خیابان لرستان پس از ۱۸۵۰ روز فرار دستگیر شد. ساعت 30: 22 چهارم مهرماه‌ سال ۱۳۹۲ بود که  ‏وقوع یک درگیری منجر به جنایت بین سرنشینان دو موتورسیکلت به کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه اعلام شد‎.
با تأیید خبر اولیه مبنی بر وقوع جنایت، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل شد و پرونده جهت ادامه رسیدگی در اختیار اداره ‏دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در تحقیقات پلیسی و میدانی، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که درگیری ‏اولیه از داخل یک قهوه‌خانه آغاز شده است‎.
 درگیری با کشیده شدن به خارج از قهوه‌خانه، شدت بیشتری پیدا کرد و طی آن یکی از سرنشینان دو موتورسیکلت  که چهار نفر  بودند ‏در خیابان لرستان مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان ‏فوت کرد. در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با شناسایی افراد حاضر در درگیری، ضمن هماهنگی با ‏بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران اقدام به دستگیری آنها به اتهام مشارکت در نزاع و درگیری منجر به جنایت کرده و ‏در تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی عامل جنایت به نام عبدالله (۲۷ ساله) شدند‎.
با شناسایی محل سکونت عبدالله، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که وی پس از ارتکاب جنایت از محل ‏سکونتش متواری شده است‎. ‎متهم پس از ارتکاب جنایت بلافاصله از تهران متواری شده و در شهرستان‌های مختلف کشور و به ‏صورت بلامکان و بعضا با هویت‌های دروغین زندگی می‌کرد‎. ‎نهایتا کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا ‏کردند که متهم از حدود یک ماه پیش مجددا به تهران مراجعت کرده و در خانه‌ای استیجاری در محدوده بزرگراه محلاتی مخفی شده ‏است‎.
با شناسایی دقیق مخفیگاه متهم، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به این محل مراجعه و با اطمینان از حضور متهم در ‏مخفیگاهش، وی را در ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل ‏کردند‎. با اعتراف متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی ‏در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‎.

نظر شما